Är Storstad att föredra framför landsbyggd kanske? Eller är kanske småstad trevligare än ett litet samhälle?
Mellanstor stad runt hundratusenstrecket är också ett alternativ.
Bor ni hellre i Skåne än Norrland?
Är det den rent praktiskt placerade framsidan av Sverige, dvs västra delen att föredra framför östkusten som ligger illa till geografiskt men som är mycket vackrare och mindre regnig?
Dags att ta ställning en gång för alla!

Själv så föredrar jag nog mellanstora städer med invånarantal runt hundratusenstrecket, det är mest praktiskt, man har storstadens alla fördelar men slipper de astronomiska priserna på allting.
Storstad och småstad går bort direkt för mig. Får jag inte bo i en mellanstor stad så bor jag gärna i ett litet samhälle, helst i Skåne eller Norrlands inland. Mysigt!
Favoritstäder är Helsingborg, Örebro, Sundsvall och Karlstad. Mellanstora städer allihop.
Finge jag välja ett litet samhälle skulle det nog bli Tomelilla i Skåne eller Vilhelmina i Lappland.
Eftersom det även finns finska medlemmar här på forumet så måste jag även ta med ett finskt alternativ. Det finns en liten stad på finska östkusten som heter Kristinestad, den verkar vara väldigt vacker och mysig. De pratar även svenska där så den fick det bli om jag bodde i Finland.