Restaurangguide om du är utomlands - Goda råd.

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Post by gammalhardrockare »

Detta med restaurangbesök utomlands är värt en egen tråd.
Huvudregeln är att undvika den inhemska maten. Förutom att den brukar smaka vidrigt, bestå av märkliga maträtter tillverkade av ännu märkligare djur (färgranna fiskar, sjögurkor, inälvor, allehanda exotiska fåglar m.m.) och vara kryddat till vansinne så kan den ge dig en ränndreta som inte är av denna värld.
Tänk svensk kvinna, kort kjol, högklackade skor, första kvällen ute i tropisk värme och ränndreta nerför benen efter ett restaurangbesök som inte blev så trevligt som hon trodde. Alla taxibilar är upptagna.
Inte roligt och sådant händer varje dag vid semesterorter och storstäder runt om i världen.
Hade dessa kvinnor följt mina råd så hade de sluppit att råka ut för detta.

Hade den svenska mannen bjudit den där undersköna svarta kvinnan han nyss har mött på "Pan-pizza Planet" så kanske kvällen hade slutat med hårdporr.
Istället vill han uppleva det inhemska och exotiska köket och bjuder henne på en pittoresk restaurang nere i hamnen där de serverar äkta sumpål på Kenyanskt vis.
På väg tillbaka till hotellet är mannen glad över att han lyckades tvinga ned något som i smak och konsistens påminde om vanvettigt kryddad tvättsvamp kokat i späck.
Han är glad över att kvinnan inte märkte hur han grimaserade av äckel och han är ännu gladare över att det verkar som om det kommer att bli pälskrage ikväll.
Kvinnan är imponerad av mannens tjocka plånbok och börjar bli upphetsad, hon har hört att alla skandinaver är både rika och storkukade.
Hon blir mindre imponerad av att mannen knappt hinner låsa upp dörren till hotellrummet förräns han lägger av skitarnas atombomb.
Rakt i nya fina kostymbyxorna.
När mannen sitter på toaletten och skiter tarmarna ur led och spyr rakt ned i sina redan smutsiga byxor så är han medveten om två saker, det blir inget knulla denna kvällen, så mycket är säkert. Inte några andra kvällar heller. Han misstänker att han inte gjorde ett så gott första intryck och på allt förtret så misstänker han att han kommer att få tillbringa resten av semesterna på toaletten.
Det liksom känns så.

Därför åker jag alltid till storstäder där jag vet att alla kända snabbmatsrestauranger finns. Då kan man vara rätt så säker på att man slipper bli sjuk och det bästa av allt: Den läckra snabbmaten får du som bonus!
Pan-pizza, hamburgare, friterad kyckling, grillade revbensspjäll m.m. är precis lika smaskigt oavsett vilken storstad du besöker, bara du besöker de stora kända snabbmatskedjorna!

Här är några länkar till kända och bra snabbmatskedjor som finns i de flesta storstäder runt om i världen. Alla rekommenderas varmt! Jag har hedrat dem alla med ett besök någon gång!
www.kfc.com/
www.dominos.com.au/home/
www.hardrock.com/
www.wendys.com/
De här sista tror jag bara finns i USA och Australien, har aldrig sett dem här i Europa i alla fall och jag har ännu inte fått den stora glädjen att få besöka dem.
wimpysonline.com/
www.originalpancakehouse.com/
www.applebees.com/

Tack USA för den härliga maten! Utan er hade livet varit trist.
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Post by 2meterhansson »

Det där är nog väldigt individuellt, själv har jag en riktig stålmage, äter nästan allt som kommer i min väg, jag har aldrig dragit mig för att prova på allehanda konstiga rätter när jag är ute någonstans. Det ända jag inte skulle prova är hund, katt och råtta som dom äter i Kina.
rex
Levertransplanterad

Post by rex »

Håller med om den härliga snabbmaten,fast man skall inte vara rädd för att testa nya maträtter.

Däremot skulle jag inte bjuda en svart kvinna på nånting,ännu mindre sätta på henne.
rex
Levertransplanterad

Post by rex »

ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

rex wrote:fast man skall inte vara rädd för att testa nya maträtter.
Image Image Image
Look whos talking,
Finns det många olika nya varianter på karré och flintastek?

Annars är de bästa tipsen om man vill slippa turistmage att undvika grönsaker sköljda i kranvatten, se till att allt du äter är genomstekt/kokt och att ta sej en redig magborstare varje kväll. man bör också ge fan i is i drinkarna och glass.
rex
Levertransplanterad

Post by rex »

Bah,jag provar alltid allt överallt! Men snobbmat ÄR töntigt,smaklöst och ALLTID i för små portioner! Sådeså!

Och onödigt dyrt,det glömde jag Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Rex:

Det är för att du bara har käkat på de där töntiga McDonalds och Burger King.
JAAG har käkat på KFC, Pan-Pizza planet och Wendys. Det är något helt annat.
rex
Levertransplanterad

Post by rex »

Jag pratar inte med dig.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Rex:

Jag läste fel, jag tyckte att du skrev att du tyckte att SNABBmat var töntigt, du hade skrivit SNOBBmat och där håller jag med fullständigt.
Betala dyra pengar för ynkliga portioner bestående av lite löv och en köttbit av en hockeypucks storlek kan bara uppskattas av kontorsfjantar i Stockholm.
ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote: Betala dyra pengar för ynkliga portioner bestående av lite löv och en köttbit av en hockeypucks storlek kan bara uppskattas av kontorsfjantar i Stockholm.
Vi har så bra betalt att om vi inte blir mätta så beställer vi in en portion till.
Som någon en gång sa "money is not an object".
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Josey Wales:
Vi har så bra betalt att om vi inte blir mätta så beställer vi in en portion till.
Ja, om ni har något kvar efter att skyhöga hyror, lån, räntor, parkeringsplatser, försäkringar m.m. är betalt.
ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Josey Wales:

Ja, om ni har något kvar efter att skyhöga hyror, lån, räntor, parkeringsplatser, försäkringar m.m. är betalt.
Vi betalar inte en krona i hyra, lånekostnaden ligger på 3900 i månaden, parkering är gratis, försäkringarna är nog lite dyrare men om man har ny bil så betalar man ju ändå inte många kronor.
Ja just det höll jag på att glömma, sambon har ju hemförsäkring genom facket så den är också billig.
Så extra portionen löser sej nog Image
Last edited by ozzman on 15 Sep 2007, 13:07, edited 1 time in total.
Post Reply