Fy fan för rättsamhället....

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
wiking
Levertransplanterad

Post by wiking »

Tycker det är konstigt att inte flera tar lagen i egna händer i Sverige, svinen som bestämmer daltar med förbrytare och straffar offren i stället. Jag hyllar mannen som sköt!
Långis

Post by Långis »

Jag tycker nog att iallafall aftonbladet ställer sig på familjens sida, nog är det beklagligt, men jag kan förstå rustrationen som pappan måste ha känt.
ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

Pappan gjorde vad varje man skall göra, han beskyddade sin familj. All heder åt honom.

Tyvärr kommer väl plyschmaffian att ställa sej på ligistynglens sida, pappan får väl livstid för mord och resterande familjen får flytta.

En annan sak som jag tänkt på är att när sådana här historier om långvarig systematisk mobbing kommer fram så är det nästan alltid på väldigt små orter. Är mobbing vanligare eller grövre i små samhällen?
E-M
Levertransplanterad

Post by E-M »

Det bästa hade ju varit om han inte hade skjutit ligisterna, fast han hade ju tydligen anmält dem flera gånger utan att något hade hänt. Kan på ett sätt förstå honom.
ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

Nu har tydligen de små skitungarna som inte fick smaka på bössan trappat upp "kriget".
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article955036.ab

Varför kan inte folk idag bara ta konsekvenserna av det de gör?

De kom hem till en familj som de trakasserat i flera års tid beväpnade med påkar och ringde på dörren och gissa vad som hände. Verkligheten öppnade dörren och verkligheten hade en hagelbössa i handen.
Är man gammal nog att hålla på att hota folk kl 2 på natten så är man gammal nog att ta konsekvernserna av det också.
ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

martinsson wrote:Som Eddie nog hade sagt:
Nej, vi måste förrena oss mot dessa och skicka dem till Treriksröset.
Det är riktigt, skicka varenda mopedyngel till treriksröset. Det är jag med på.
rex
Levertransplanterad

Post by rex »

Josey Wales wrote:Det är riktigt, skicka varenda mopedyngel till treriksröset. Det är jag med på.
Hade du ingen moppe Josey?
lumberjack
Levertransplanterad

Post by lumberjack »

Hur går snacket bland polisen då? Troligen i stil med.

-Tragiskt det här med mordet på killen där.
- Ja, verkligen.
- Nej vad säger ni, ska vi ut och jobba lite? Kolla säkerhetsbälten och fortkörare?
- Bra idé, åsså kan vi ju köpa upp oss på lite fikabröd.
ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

rex wrote:Hade du ingen moppe Josey?
Jo, en honda MB5 men det kan inte jämföras.
Jag var ju en skötsam pojke som inte trimmade min moped och inte körde utan ljuddämparinsats mitt i natten Image
Nu för tiden så är det bara en massa små jävelungar som kör moped Image

Lumberjack:
Antagligen något i den stilen. Som jag fattade det så höll väl sociala och polisen som bäst på att skylla på varandra om vem som gjort fel.
Var det inte någon undersökning som bevisade att svenska polisers produktivitet låg på ungefär 50% av produktiviteten hos en engelsk polis.
errrol
Obotlig alkoholist

Post by errrol »

]Nu har tydligen de små skitungarna som inte fick smaka på bössan trappat upp "kriget".
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article955036.ab

Varför kan inte folk idag bara ta konsekvenserna av det de gör?

De kom hem till en familj som de trakasserat i flera års tid beväpnade med påkar och ringde på dörren och gissa vad som hände. Verkligheten öppnade dörren och verkligheten hade en hagelbössa i handen.
Är man gammal nog att hålla på att hota folk kl 2 på natten så är man gammal nog att ta konsekvernserna av det också.[

ja dom ska vara glada att inte alla dog, varför fortsätter dom egentligen? dom kanske vet att snuten inte kommer att göra något Image Image Image Image
ELN
Levertransplanterad

Post by ELN »

Tro fan att sådant här händer de förbannade ungjävlarna!! Polisen fullkomligt skiter i hoten och blir sedan väldigt förvånade när folk tar saken i egna händer.

"– Reglerna om nödvärn är sannolikt inte tillämpliga i det aktuella fallet, säger Hans Klette.

– För att de ska gälla måste våldet som används stå i proportion till angreppet och hoten. Och det verkar det ju inte göra här – här handlar det enligt min uppfattning om övervåld. " vadå inte stå i proption till angreppet? De blev ju dödshotade och "dödade tillbaka", måste man bli dödad för att kunna få rättslig rätt till att försvara sin familj här i landet?

Fy fan, häng polisen å snorungarna, de gör ju ändå inget annat än jävulskap!! Image //Stenförbannad på rättssamhället

Här har vi Hank Wiliams Jr som också har sina åsikter om dagens rättsväsende i början av låten Image http://youtube.com/watch?v=FnhKpdgHSO8 Asgrym låt dessutom Image
Last edited by ELN on 23 May 2008, 16:14, edited 1 time in total.
Post Reply