Läs Magnussons inlägg i denna tråd:
http://www.rootsy.nu/forum.php?id=3847& ... 7&borga=15
"Själv har jag haft glädjen att tidigare fått höra tio låtar live med Pack Of Losers. Inspelat på något så fantasieggande som THE MODSVILLE CLUB i Tidaholm 1967."
En intressant uppgift som jag tycker vi borde kunna gå vidare på. Det finns alltså inspelat nånstans?
Inspelning med "Pack of Loosers"?
Last edited by Långis on 14 Oct 2007, 00:06, edited 1 time in total.
GM wrote:Det var som fan!
Ni får ursäkta min okunnskap, men var det detta band Körberg var med ett kort tag i, eller var det detta band som Eddie anslöt sig till när han jobbade på posten och tyckte att bandet spelade för jävligt?
Det låter hur som helst onekligen intressant, hur sprang du på detta Långpanna? Bra gjort iallafall.
Nu återstår ju frågan, har "Magnusson" hört någon gammal kassettinspelning från konserten, eller har han hört dem i digitalt format? Om låtarna inte än är digitaliserade måste de ju räddas till varje pris!
Detta blev ett ganska rörigt inlägg, men jag skriver i stundens hetta.![]()
![]()
Nej, det var inte det bandet Körberg spelade i (tror jag). Tyvärr har jag glömt vad det hette och länken där det stod om hand band funkar inte längre.
Texten sprang jag över då jag läste i debatten på sidan ifråga. Intressant hur som helst. Hur får man tag på denne matinsson då?
Last edited by Långis on 14 Oct 2007, 00:30, edited 1 time in total.
-
- Levertransplanterad
Verkligen intressant! Det hade ju varit guld värt att höra inspelningar med Eddie från den tiden.
Vore helt sanslöst om det verkligen finns nått sparat från denna tiden. Undra just hur dom lät ? själva bandnamnet låter ju som ett typiskt punkband men 67 var ju typ 10 år före punkens genombrott så nått punkband var dom nog knappast.
Bandet Tommy och Eddie ska ha spelat i hette Cops och Tommy Körberg ska ha hoppat in som gästsångare i detta band . Kollade igenom arkivet i min mail.
Last edited by Långis on 12 Nov 2007, 20:04, edited 1 time in total.
-
- Levertransplanterad
Som sagt, hoppas att man får höra dessa låtar en vacker dag. Det ultimata hade ju varit om det var Eddie som sjöng med.
-
- Obotlig alkoholist
Jag har bara en låt med dem som var med i filmen på extraskivan. Skulle vara roligt att få höra allihopa låtarna.
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.