Favoriträtt!?
Moderator: hakan
Favoriträtt!?
Vad är det bästa ni vet? Förutom Pizza och annan snabbmat. Inte för att det är nåt fel på det,men nu snackar vi husmanskost.
1. Fläsk med löksås.
2.Stekt strömming med mos och lingon
1. Fläsk med löksås.
2.Stekt strömming med mos och lingon
Last edited by rex on 07 Feb 2005, 22:51, edited 1 time in total.
-
- Levertransplanterad
Favoriträtt!?
Fläskpannkaka...
-
- Levertransplanterad
Favoriträtt!?
Stekt strömming är fint.
Bäst är nog ändå raggmunk med fläsk och rårörda lingon mmmm. Min farmor gjorde en nästan överjordiskt god inkokt sik på den tiden hon levde så den får också nämnas här.
Bäst är nog ändå raggmunk med fläsk och rårörda lingon mmmm. Min farmor gjorde en nästan överjordiskt god inkokt sik på den tiden hon levde så den får också nämnas här.
Last edited by ozzman on 07 Feb 2005, 22:56, edited 1 time in total.
-
- Levertransplanterad
Favoriträtt!?
Om jag inte får välja Pan-Pizza så blir det makaroner i alla former. Bäst är stuvade makaroner och stekt falukorv. Inte mycket som slår det!
En annan gammal klassiker är ju ett berg med stekta potäter, stekta ägg och stekt falukorv eller bacon.
Och för helvete, jag höll på att glömma! PYTT-I-PANNA! Tänk er ett helt jävla berg, en stor såta med denna djuvligt läckra maträtt!
*Dregel*
Allt detta är dödligt giftigt, troligen så är arsenik och Rocca Gil nyttigare och man dör säkert inte lika snabbt av det.
Men gott är det! Ja, inte arsenik och Rocca Gil förstås.
En annan gammal klassiker är ju ett berg med stekta potäter, stekta ägg och stekt falukorv eller bacon.
Och för helvete, jag höll på att glömma! PYTT-I-PANNA! Tänk er ett helt jävla berg, en stor såta med denna djuvligt läckra maträtt!
*Dregel*
Allt detta är dödligt giftigt, troligen så är arsenik och Rocca Gil nyttigare och man dör säkert inte lika snabbt av det.
Men gott är det! Ja, inte arsenik och Rocca Gil förstås.
Favoriträtt!?
Stekt Potatis och korv är gott också ja.....kommer nog på tredje plats för mig.
-
- Levertransplanterad
Favoriträtt!?
Hellboy:
Nymodigheter som "pasta" (löjligt ord som jag aldrig använder) som tillverkas av en massa skumma utrikiska företag som t ex Barilla och liknande räknas överhuvudtaget inte som mat och bör inte nämnas i seriösa diskussioner om mat.
Makaroner ska det vara, vanliga U-formade och inte en massa jävla snäckor, skruvar, stänger och andra nymodigheter.
Jo, så länge det är gamla hederliga makaroner från Kungsörnen så är det husmanskost.makaroner räknas för fan inte med i husmanskosten.
Nymodigheter som "pasta" (löjligt ord som jag aldrig använder) som tillverkas av en massa skumma utrikiska företag som t ex Barilla och liknande räknas överhuvudtaget inte som mat och bör inte nämnas i seriösa diskussioner om mat.
Makaroner ska det vara, vanliga U-formade och inte en massa jävla snäckor, skruvar, stänger och andra nymodigheter.
-
- Levertransplanterad
Favoriträtt!?
Hellboy:
Säg inte att du föredrar sådan där fjantig "pasta"?
Säg inte att du föredrar sådan där fjantig "pasta"?

-
- Levertransplanterad
Favoriträtt!?
Hellboy:
Ja nu vet jag inte om det är mular och "klöver" (vilken sorts klöver, ängsklöver?) i blodpudding. Däremot innehåller det grisblod och den kunskapen klarar jag mig utan när jag ska lasta in en maträtt i käften.
Ja nu vet jag inte om det är mular och "klöver" (vilken sorts klöver, ängsklöver?) i blodpudding. Däremot innehåller det grisblod och den kunskapen klarar jag mig utan när jag ska lasta in en maträtt i käften.
-
- Levertransplanterad
Favoriträtt!?
Stuvade morötter med stekt fläsk/korv. Mmmm.
Favoriträtt!?
Ja visst i fan, stuvade grönsaker är smarrigt......längesen jag åt det.LumberJack wrote:Stuvade morötter med stekt fläsk/korv. Mmmm.
-
- Levertransplanterad
Favoriträtt!?
Hellboy:
Vad är det för jävla blodpuddning som du köper som innehåller mular och klövar? Är du helt säker på att det inte är Mamma Scans pannbiffar du köper?
Vad är det för jävla blodpuddning som du köper som innehåller mular och klövar? Är du helt säker på att det inte är Mamma Scans pannbiffar du köper?
Favoriträtt!?
Jävlar! Vad mycket god mat jag kommer på nu*hungrig* Ugnspannkaka med Korv,Bacon och Lök,mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
-
- Levertransplanterad
Favoriträtt!?
Rex:
Ja det är läckert. Och STUVAD Pytt-i-panna då?! Du milde...
Ja det är läckert. Och STUVAD Pytt-i-panna då?! Du milde...
-
- Site Admin
Favoriträtt!?
Kåldolmar med lingonsylt