Beskriv gärna en av de sletnaste av de schletna fester ni har varit på i era dagar.
Det värsta jag har varit med om var nog för exakt tjugotvå år sedan.
Jag och en f.d bekant var på besök hos en polare till honom som vid denna tid bodde i Trollhättan. Han hade fått anställning på SAAB och det första han gjorde efter anställning var att sjukskriva sig.
"Pisspunkarn" kallades han (fråga mig inte varför?) och bodde i ett slitet höghusområde i en ännu slitnare liten tvåa med kokskåp.
Det satt ett gäng killar i en flottig gammal brun manchestersoffa och hinkade folköl och gammal mäsk och knaprade diverse psykofarmaka och värktabletter i syfte att öka på en desperat fylla. En enda tjej som såg ut att vara en överårig tjackhora (vilket hon också var) satt och hickade på en pall.
Vardagsummet bestod i stort sett av denna enda bruna soffa. Ett par läskbackar fungerade som bord, en gammal svart-vit TV stod i ena hörnet, på väggarna satt det upptejpade bilder från porrtidningar och på golvet stod det en bärbar gammal bandspelare (mono) som malde Samantha Fox och Bryan Adams om vartannat.
I sovrummet stod en säng, det var allt. Inget nattduksbord, inga mattor, inga gardinger, inga blommor, ingenting.
Jag stannade aldrig länge, det måste jag erkänna. Det var alltför deprimerande för mig. Jag minns att en kille presenterade sig som Laban, den andra kallades Tarzan och så någon som hette Emil. Tjackhoran minns jag inte vad hon hette men när hon satte sig i knät på mig och gav mig en blöt svampig puss så fick jag nog och gick därifrån.
Jag fattade aldrig vad vi skulle dit och göra överhuvudtaget? Jag hade alldeles vanlig dyngfylla och utgång på något disco i huvudet och så hamnade jag på något som liknande ett möte för missbrukande zoombies.
Min f.d. bekant var dock inte riktigt som han skulle i huvudet. Idag är han 46 år, har aldrig jobbat i hela sitt liv, tillbringar dagarna med att supa samt öka på vinsten för Tipstjänst. Han fick förtidspension för några år sedan.
Pension från vad kan man fråga sig?
Man kan också fråga sig hur man är funtad i huvudet om man väljer att leva på en nettosumma på sju-åttatusen i månaden i resten av sitt liv?
Karln är tydligen idiot, det skrev jag va?
Pisspunkarn tror jag flyttade till Dalsland och har idag familj och lever ett skötsamt liv. Tror jag i alla fall. Har inte pratat med någon av dem på säkert tjugo år eller något.
Sletnaste festerna ni har varit på?
Moderator: hakan
-
- Levertransplanterad