espressomaskin
Moderator: hakan
-
- Levertransplanterad
espressomaskin
Jag har ju i en tidgare tråd ondgjort mej över hur installationen av vårt kök gick till. Nu är det trots allt efter 7 sorger och bedrövelser klart och slutresultatet blev faktiskt riktigt bra till slut.
Ännu gladare blev jag när köksfirman ringde upp och ville diskutera kompensation och sa att vi kunde titta om det var något ur Siemens sortiment av köskmaskiner som vi ville ha.
Vi förslog en sådan här.
http://www.siemens-hushall.com/?5=TK650 ... 5%253d5463
Och igår så ringde de och sa att den var beställd och skulle kunna hämtas upp på butiken om ett par veckor.
Och för de på forumet som tycker espresso är bögigt så går det att göra vanligt kaffe i den också.
Ännu gladare blev jag när köksfirman ringde upp och ville diskutera kompensation och sa att vi kunde titta om det var något ur Siemens sortiment av köskmaskiner som vi ville ha.
Vi förslog en sådan här.
http://www.siemens-hushall.com/?5=TK650 ... 5%253d5463
Och igår så ringde de och sa att den var beställd och skulle kunna hämtas upp på butiken om ett par veckor.
Och för de på forumet som tycker espresso är bögigt så går det att göra vanligt kaffe i den också.
espressomaskin
Det är nästan så man kan tro att du läste mina tankarJosey Wales wrote:Och för de på forumet som tycker espresso är bögigt så går det att göra vanligt kaffe i den också.

Själv så skulle jag aldrig lägga en massa pengar på en espressomaskin, men om man får den gratis skulle jag inte tacka nej.

Skitarna ska va' lika långa i år
-
- Levertransplanterad
espressomaskin
Precis så kände vi också. Vi hade en billigare maskin förr men den gick sönder och då var alternativet att köpa en bättre/dyrare och så mycket pengar ville vi inte lägga.uy wrote:Själv så skulle jag aldrig lägga en massa pengar på en espressomaskin, men om man får den gratis skulle jag inte tacka nej.![]()
men som sagt, gratis är gott.
espressomaskin
Satan vad dyr den var! 
Bra good will från företaget som ger er en sådan i kompensation.
Hoppas för din skull att den inte håller vatten kokhett hela tiden, syns fint på elräkningen

Hoppas för din skull att den inte håller vatten kokhett hela tiden, syns fint på elräkningen

-
- Levertransplanterad
espressomaskin
Den har timer så man kan ställa in att kaffet är klart på morgonen när man kommer ner till köketEddie wrote:Satan vad dyr den var!
Hoppas för din skull att den inte håller vatten kokhett hela tiden, syns fint på elräkningen![]()
-
- Levertransplanterad
espressomaskin
Eftersom jag numer är chef på mitt företag *Lägger mig till med ett malligt skitätarflin* så dricker jag kaffe i chefslunchrummet och där har vi en espressomaskin. Jag närmade mig tingesten mycket misstänksamt, som Josey skrev så har ju drycken ett visst bögryckte. Döm om min förvåning när jag upptäckte att det inte alls var dumt att dricka på morgonen. Starkt kaffe är aldrig fel tidigt på morgonen. Nu dricker jag alltid tre koppar innan jag ger mig i kast med dagens uppgifter.
espressomaskin
Oj, du verkar ha gått upp dig en bit på jobbet. Jag får ta och grattulera.
För övrigt verkar det som om folk i vissa städer har glömt bort vad vanligt kaffe är. Enligt min styvsyster gick det knappt att beställa en kopp kaffe på ett kafé i Borås.
För övrigt verkar det som om folk i vissa städer har glömt bort vad vanligt kaffe är. Enligt min styvsyster gick det knappt att beställa en kopp kaffe på ett kafé i Borås.
-
- Levertransplanterad
espressomaskin
Nej det är faktiskt riktigt gott.GammalHardrockare wrote:Eftersom jag numer är chef på mitt företag *Lägger mig till med ett malligt skitätarflin* så dricker jag kaffe i chefslunchrummet och där har vi en espressomaskin. Jag närmade mig tingesten mycket misstänksamt, som Josey skrev så har ju drycken ett visst bögryckte. Döm om min förvåning när jag upptäckte att det inte alls var dumt att dricka på morgonen. Starkt kaffe är aldrig fel tidigt på morgonen. Nu dricker jag alltid tre koppar innan jag ger mig i kast med dagens uppgifter.
Italienarna kan en del saker trots att de har rakade ben
-
- Levertransplanterad
espressomaskin
Själv har jag lärt mig att uppskatta Cappucino. Om man går på café, vilket händer ett par tre gånger per år, så vägrar jag att betala 20 spänn för en kopp kaffe utan det får bli något annat. Eftersom jag är en stor fan av The Kristet Utseende fick det bli Cappucino. Dessutom serveras det inte ur ett glas, där går böggränsen.
-
- Levertransplanterad
espressomaskin
Jag tror att några av forumisterna börjar bli gamla.
För 3 år sedan hade man blivit virtuellt stenad till döds om man i någon tråd erkänt att man drack Cappucino eller Latte
För 3 år sedan hade man blivit virtuellt stenad till döds om man i någon tråd erkänt att man drack Cappucino eller Latte

-
- Site Admin
espressomaskin
Ja, här har man varit knappt hunnit flytta klart och dom få gånger man hinner sitta på nätet får man se att Josey Wales och t.o.m. Gammal hårdrockare har börjat dricka fjollkaffe
Här är det fortfarande rejält kaffe ur mugg som gäller. Dock kan jag tillägga att jag kokar mitt kaffe med en Moccamaster så litet gay är man väl ändå 

espressomaskin
Men jag dricker fortfarande kaffe på gammalt vis, i mugg. Det enda jag gör mitt kaffe med är kaffebryggare eller perkulator. 

-
- Levertransplanterad
espressomaskin
Vi gör också kaffe till vardags med perkulator.
En espresso kan vara nog så god men det räcker inte speciellt länge.
Jungbacken:
Moccamaster var nog det mest fikusaktiga namn jag hört på en hushållsmaskin
En espresso kan vara nog så god men det räcker inte speciellt länge.
Jungbacken:
Moccamaster var nog det mest fikusaktiga namn jag hört på en hushållsmaskin

espressomaskin
Jag är inte gammal nog för att dricka kaffe 
Nej då, jag tycker det smakar äckligt bara.

Nej då, jag tycker det smakar äckligt bara.
-
- Levertransplanterad
espressomaskin
Idag skall sambon hämta underverket.
Sedan skall hon iväg och inhandla bönor av några olika rostningar
Sedan skall hon iväg och inhandla bönor av några olika rostningar