Från klarhet till klarhet

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

Visst är det tur att det bara är ett fåtal bland muslimerna som är extremister Image
Det är ju så det brukar låta från Mona Muslim och andra arabkramare i alla fall.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1376534.ab
rex
Levertransplanterad

Post by rex »

Jo,jag läste eländet.......fin och berikande kultur,mera sådan till Sverige!
ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

När det handlar om olika terrorist/extremistgrupper som spränger, fördömer eller hittar på vansinnigheter så känns det ändå hanterbart på något sätt men i fallet ovan så är det ju för helvete ett helt lands rättsväsende som utdömt straffet till den våldtagne.
Landet i fråga är dessutom världens rikaste land och brukar anses som ett av de mer stabila i mellanöstern.

Om ett sådant land kan göra en sådan här sak kan man ju bara fundera på vad de mer ostabila länderna i regionen kan hitta på. undrar vad som försiggår i Syrien, Iran och Libanon t.ex.

Men det är ju Israel som är problemet i mellanöstern, det säjer ju Jan Guillou så då måste det vara så.
Långis

Post by Långis »

Josey Wales wrote:Visst är det tur att det bara är ett fåtal bland muslimerna som är extremister Image
Det är ju så det brukar låta från Mona Muslim och andra arabkramare i alla fall.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1376534.ab
Om du läser artikeln så ser du också att det vanliga folket i landet fördömer straffet. Din generalisering alltså grovt felaktig.

Att rättsväsendet i Saudiarabien är helt åt helsike är ingen större hemlighet, men det är inte domarna och poliserna som flyr landet - det är folket dom terroriserar och dessa ska tas emot med öppna armar.
Last edited by Långis on 03 Dec 2007, 22:02, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

Det står i artikeln att delar av folket protsterar mot det utdömda straffet.
Det står ingenting om hur stor del det är.

Citat från artikeln:
"Domen har fått saudiaraberna själva att reagera över landets rättssystem och utrikesministern har sagt att fallet ska ses över.

Men på justitiedepartements hemsida har flera officiella uttalanden lagts ut de senaste två veckorna. De beskriver hur flickan varit otrogen bara genom att sätta sig i bilen.

Hon får helt enkelt skylla sig själv."

Det får mej att tro att de sk. protesterna knappast handlar om att folk gått man ur huse för att protestera mot den här vidriga händelsen.

Last edited by ozzman on 03 Dec 2007, 23:17, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad

Post by wiking »

Vem bryr sig om grottmänniskorna där nere, det är dom som kommer hit som är ett problem för oss. Jag skiter fullständigt i vad dom gör i sina egna länder.

rex
Levertransplanterad

Post by rex »

Långpanna wrote:det är folket dom terroriserar och dessa ska tas emot med öppna armar.
Kul att du tycker det! PM:a ditt namn och adress till mig så skall jag fixa en drös fina problemfria ungkarlar som kan bo och äta hos dig då,vi fick ett nytt gäng här nyligen men jag är inte lika förtjust som du.
ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

rex wrote:,vi fick ett nytt gäng här nyligen men jag är inte lika förtjust som du.
Grattis!
Nu skall du se att bönemattsfabrikationen kommer igång på bred front i Dalsland, caféerna borde få sej ett rejält uppsving och man skall inte underskatta antalet butiksvakter och andra väktare som sätts i arbete för att motverka den olikartade synen på mitt och ditt som ofta uppvisas av yngre gentlemen från mellanöstern.
Snart är nog arbetslösheten ett minne blott i Dalsland.

Dessutom är det ingen risk att vårdpersonalen kommer att vara sysslolösa heller, de kommer att ha fullt upp med att plåstra om alla svenska tjejer som letar efter något spännande men bara hittar en arabisk knytnäve eller två.

Ni går en spännande tid till mötes.
Långis

Post by Långis »

rex wrote:Kul att du tycker det! PM:a ditt namn och adress till mig så skall jag fixa en drös fina problemfria ungkarlar som kan bo och äta hos dig då,vi fick ett nytt gäng här nyligen men jag är inte lika förtjust som du.
Vi kan göra ett byte så får du några infödda miffon av mig... Aber kommer alltid finnas ovsett vart de är födda.
rex
Levertransplanterad

Post by rex »

Långpanna wrote:Vi kan göra ett byte så får du några infödda miffon av mig... Aber kommer alltid finnas ovsett vart de är födda.
Helt sant,så varför importera?
Post Reply