Men igår gjorde jag det, satte mig och lyssnade igen om allihop, började med Punkjävlar och avslutade med Scoop.
Det vore kul om flera kunde göra samma sak.
Men det finns ett par regler, det ska vara orginalen, bonus låtar på nyreleaser räknas inte med.
Man får heller inte dela plats, alltså inte ha mer än en på första plats till exempel.
Och så MÅSTE man välja EN favorit från varje album och den låt man tycker är svagast från varje album.
Allt för att göra det ännu svårare

Nåväl, nu kör jag!
1. Gasen i botten
På Gasen i botten finns inte n enda dålig låt!
Och med klassiker som Volvo, Glasögon orm, Gasen i botten och klassikernas klassiker Mera brännvin såblir setta album svårslaget. Finns ju också lite bortglömda godbitar som Superman och Jeany Jeany. Kommer ihåg att min morbror har denna lp och han spelade in den på kassett åt mig, det kan ju också påverka mitt första val kanske

Jag har valt att valt att sätta + för den låt jag tycker är bäst och - för den svagaste. Kom ihåg att man MÅSTE välja en + och en - låt

+ Jeany Jeany
-Teenage love
2. Garagetaper
Garagetaper är en nunderskattad skiva tycker jag, här finns heller inte en enda dålig låt. Denna lånade jag av en god vän (R.I.P.) när jag gick i mellanstadiet och den spelades till den var ospelbar

+Westgonisk nidvisa
- Mississippi way
3. För jaevle braa!
Inte heller på denna finns en enda låt som jag tycker är dålig. Plus att en av Eddie´s, enligt mig, bästa låtar finns med. Nämligen Torsten hällde brännvin i ett glas till Karin Söder. Alla Eddie´s skivor kan man ju ha som festplattpor men den här får jag någon speciell party känsla av

+ Torsten hällde brännvin i ett glas till Karin Söder
- Stupid Cupid
4. West a fool away
En skiva med både svenska och engelska låter plus sketcher. Tycker personligen att det kanske inte ska vara sketcher på albumen men det är inget som stör mig direkt. Och så är det väl en känga åt Bert

Skivan inleds tyvärr svagt med två låtar som jag faktiskt inte tycker är bra, men sedan så tar den igen med besked

+ Leader of the rockers
- Hold your fire
5. Punkjävlar
Förstaskivan (under namnet Eddie Meduza då

+ Honey B
- I´m a fighter
6. You ain´t my friend
Vad ska jag skriva om denna?? Det är en kanon skiva! En skiva som bara blir bättre och bättre för varje gång man lyssnar på den. När jag köpte den så var jag i den åldern så jag gillade Eddie´s svenka låtar bäst så då fick denna inte lika mycket speltid som dom andra. Men med åldern har den spelats mer och mer

+ You ain´t my friend
- Shame, shame woman
7. Ain´t got no cadillac
På den här skivan finns en av dom absolut bästa balladerna som spelats in, ett bevis på hans storhet och variation som inta allla (många?) är klara över. Ett gäng med svängia låtar med femti-sexti tals stuk också

+ Love you little girl
- Oh, pretty Maye
8. Harley Davidson
Kommer ihåg hur glad jag blev när Eddie äntligen kom med en ny skiva

En skiva som innehåller kultklassiker som Evert kan ju inte bli dålig

+ I´m not gonna fight
- Til the end of time
9. Scoop
Eddie´s sista skiva var en glad överaskning efter besvikelsen efter Väg 13. Tyckte verkligen det var lite av en nystart av Eddie. Tragiskt nog så gick han bort inte så länge efter att den kom

+ Min hobby
- West a fool (Part deux)
10. Silver wheels
Kan börja med att på denna skiva kom det till en extra regel, dom tre bonuslåtarna får icke räknas med

Här finns några låtar som är riktigt bra och sväniga så som Silver wheels, Totempåle och Baby do you love me. Men det finns faktiskt några som inte är bra alls. Dom hade nog varit mer kassett material, om ens det. Han har ju så många bra låtar på sina kassetter som enkelt platsat på skiva så varför inte byta ut lite.
+ Totempåle
- Börjes whaggar whock
11. Väg 13
Det enda jag var säker på före jag började på den här lista var att Väg 13 kommer att komam sist. Den enda skivan som har fler dåliga låtar än bra. Börjar hyfsat men andra halvan är riktigt sorlig faktiskt. Men det finns ett par tre bra trots allt.
+ Hoppla lilla åsan
- Steka körv
Så där, då var det klart. Puh...
Jag är ingen van recensent men har gjort mitt bästa.
Något perverst hände när jag skulle lyssna igenom Ain´t got no cadillac på windows media player, istället för Eddie Meduza - ain´t got no cadillac så kom Michael Jackson - The essential Michael Jackson upp

Men det var Eddie´s låtar som spelades, mycket mysko