Namn

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

wiking
Levertransplanterad

Namn

Post by wiking »

Nu mina vänner så är det som så att till sommaren kommer wiking Jr att se dagens ljus. Och då vore det lite kul med namnförslag, vi har lite svårt att komma överens om tilltals namn Image
Errol ochh alla hans karaktärer är redan ner röstade kan jag ju säga Image
uy
Levertransplanterad

Namn

Post by uy »

Garattulerar! Image
Du kan ju alltid döpa den lille efter något av Errols syskon Image Anders eller Jimmy kanske?
Skitarna ska va' lika långa i år
wiking
Levertransplanterad

Namn

Post by wiking »

Tydligen så visste hon inte att Errol är Eddies riktiga namn, och ovanligt är det. Så hon har inte sågat det i alla fall hehehehe Image
Anders heter jag själv i andra namn faktiskt Image Men det blir det inte. Och Jimmy blir det heller inte, tror ingen av oss direkt gillar det namnet.
Långis

Namn

Post by Långis »

Kul! Grattis! Alltid roligt när folk med musiksmak avlar av sig!

Nej, du ska akta dig för y-namn. Det brukar bli busar av dessa. Conny, ronny, sonny osv..

JUag heter själv Erik i mellannamn efter min morfar. Tycker det är ett hyfsat fint namn. Kanske kan vara nåt om det blir en grabb.

Får du ett flickebarn (för det kan det ju bli, verkar som att alla förutsätter att det blir en gosse) så blir det lite svårare.
En flicka jag gick i samma klass med i lågstadiet hette dock Lina. En annan Jill. Båda vackra namn till vackra damer!
hakan
Obotlig alkoholist

Namn

Post by hakan »

Grattis Wiking!
Mitt tips är denna sajt:
http://www.alltforforaldrar.se/svenskanamn/

Står 10-i-top namn, samt massor av mera förslag och historien för en del namn.
Det brukar bli busar av dessa. Conny, ronny, sonny osv..
Långis, vilken otrolig slutsats. Exakt min erfarenhet också, av Jonny, Conny, Ronny, Jimmy, osv. har aldrig tänkt på det innan faktiskt.
Last edited by hakan on 23 Jan 2008, 22:31, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad

Namn

Post by E-M »

Grattulerar!

Hon tycker inte Eddie är bra heller? Eller ingick det i "Errol ochh alla hans karaktärer är redan ner röstade kan jag ju säga "?

Om ni är ute efter något ovanligt är väl Agust rätt ovanligt idag Image Då har du även en koppling till Eddie där med "Brännvins-Agust disco".
Last edited by E-M on 23 Jan 2008, 22:39, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad

Namn

Post by wiking »

Långpanna wrote:Kul! Grattis! Alltid roligt när folk med musiksmak avlar av sig!

Nej, du ska akta dig för y-namn. Det brukar bli busar av dessa. Conny, ronny, sonny osv..

JUag heter själv Erik i mellannamn efter min morfar. Tycker det är ett hyfsat fint namn. Kanske kan vara nåt om det blir en grabb.

Får du ett flickebarn (för det kan det ju bli, verkar som att alla förutsätter att det blir en gosse) så blir det lite svårare.
En flicka jag gick i samma klass med i lågstadiet hette dock Lina. En annan Jill. Båda vackra namn till vackra damer!
Erik som mellan namn är redan bestämmt Image Efter min farfar.

Vi var på ultraljud för ett par veckor sedan så då tog vi reda på villket kön det var. Drt är en grabb Image
wiking
Levertransplanterad

Namn

Post by wiking »

E-M wrote:Grattulerar!

Hon tycker inte Eddie är bra heller? Eller ingick det i "Errol ochh alla hans karaktärer är redan ner röstade kan jag ju säga "?

Om ni är ute efter något ovanligt är väl Agust rätt ovanligt idag Image Då har du även en koppling till Eddie där med "Brännvins-Agust disco".
Eddie ingår i karaktärerna Image
Ja vi har kollat på lite gamla kunganamn faktiskt Image

Men som sagt så avvisade hon ju inte Errol hehehe. Hoppas inte hon läser det här Image
hakan
Obotlig alkoholist

Namn

Post by hakan »

Varför inte Adolf? Det har ju också koppling till Eddie i "Heil Hitler" Image

Annars finns det många fina judiska namn: Noah, David, Michael, Nathanael, Ehud, Baruch, Moshe, Jakob, Isak... Image

wiking
Levertransplanterad

Namn

Post by wiking »

Min farbror hette Adolf i mellan namn, har lekt med tanken hehehe Image

Mikael har jag funderat på, efter min kompis som gick bort ifjol.
hakan
Obotlig alkoholist

Namn

Post by hakan »

Hehe.. är det första ynglet? =) man får lite annan känsla för namn när den väl har kommit ut också.

Men kolla den här sajten:
Jungbacka Erik
Site Admin

Namn

Post by Jungbacka Erik »

wiking wrote:Erik som mellan namn är redan bestämmt Image Efter min farfar.

Vi var på ultraljud för ett par veckor sedan så då tog vi reda på villket kön det var. Drt är en grabb Image
Erik hette min farfar också Image Då vår första tjej föddes hade vi ett namn planerat som vi tyckte om men det visade sig att namnet inte alls passade på personen som kom till världen så det fick bli ett helt annat namn Image
wiking
Levertransplanterad

Namn

Post by wiking »

Hakan wrote:Hehe.. är det första ynglet? =) man får lite annan känsla för namn när den väl har kommit ut också.

Men kolla den här sajten:
Ja det är första, men inte sista om frugan får bestämma Image
Spännande värre är det i alla fall Image
ozzman
Levertransplanterad

Namn

Post by ozzman »

Med tanke på din politiska åskådning så borde väl

Joseph, Martin, Rudolf, Adolf eller kanske Heinrich ligga nära till hands Image

Skämt åsido, grattis som fan naturligtvis.
Du vet inte vad du har framför dej men det är bara att "enjoy the ride" och tänk också på att från och med nu så kommer du aldrig mer att kunna prioritera dej själv först.

wiking
Levertransplanterad

Namn

Post by wiking »

Jovisst har jag tänkt på det, många gånger Image

Men jag har bara behövt tänka på mig själv (nästan i alla fall Image) i över 31 år, så jag kan inte klaga Image

Post Reply