Vilka jobb har du haft

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

ozzman
Levertransplanterad

Vilka jobb har du haft

Post by ozzman »

Just det.
Vilka jobb har ni haft?
Skriv ner allt, alla jobb skall med så länge de var avlönade och utfördes åt en arbetsgivare eller som egen företagare.

Själv har jag haft följande jobb:
-Reklamutdelare
-Golfbanearbetare
-Restaurangbiträde
-Kretskortsprovare/tekniker
-Radiobasmontör
-Ankomstkontrollant
-Leverantörsutvecklare
-Kvalitetskoordinator
-Teamledare för en supportavdelning
-IT-konsult
-Processutvecklare
-Logistikansvarig
-Kvalitetsingenjör
Just nu siktar jag på ett jobb jag sökt som kvalitetschef för en en utvecklingsavdelning på 160 man men det vet jag inte om jag får ännu.
Långis

Vilka jobb har du haft

Post by Långis »

Ja, jag är ju relativt ung ännu och har inte vandrat runt så mycket på arbetsmarknaden.
Har jobbat på samma ställe sedan oktober -05, fast under olika arbetsgivare.
Jag började som "Ambulerande tjänsteman", alltså som inhyrd personal, men fick sedan fast tjänst och anställning på företaget ifråga.
Titeln är "Bildoperatör", något som abosolut inte säger nånting alls om vad jag jobbar med.
Enkelt går det ut på att jag scannar fakturor, kör dem i ett program som tolkar dem och rättar sedan det som blivit fel i tolkningen.

Ett jobb jag inte trivs med alls, men man måste ju börja nånstans. Planen är att fortsätta på samma företag, men söderut i landet (de finns lite här och var) för att sedan gå vidare med något annat.
rex
Levertransplanterad

Vilka jobb har du haft

Post by rex »

Bensinmacksbiträde,Bilbyggare,Snickeriarbetare,Svetsare,Butiksägare.

Jungbacka Erik
Site Admin

Vilka jobb har du haft

Post by Jungbacka Erik »

Sommarjobb på bensinmack, idrottsanläggnings-skötare, packeriarbetare, distributionsbils-chaufför, fastighetsskötare, svetsare dom senaste 11 åren.
E-M
Levertransplanterad

Vilka jobb har du haft

Post by E-M »

Jag är ju bara 19 år så jag har inte hunnit med så många jobb. Men här kommer de som jag har jobbat med hittils.

-Lagerarbetare: KappAhl, har varit med på inventeringar och larmat kläder till störtsa del.

-Ensilering: Kört en traktor med balinplastare. Jag plasta alltså in ensilage. Rätt roligt jobb men det kunde bli väldigt långa dagar.

-Reklamutdelare: Jobbar jag med nu på natten till lördag. Kör runt med bil i ca: 1tim 40min och delar ut reklam.

-Lagerarbetare/truckförare: Ska jag jobba i tre månader med över sommaren på Borealis (industri).

Jag tar ju studentet den 05:e juni. Så jag planerar som sagt att jobba över hela sommaren och sedan åka på en resa med ett par kompisar. Efter det har jag tänkt att försöka hitta jobb, och medan jag jobbar ta lite Microsoft certifieringar. För att möjligtvis kunna få något jobb inom IT. Jag har ju gått en datorteknisk linje men det är nog svårt att få ett som t.ex. IT-konslut, IT-samordnare, Datortekniker med "bara" gymnasieutbildningen. Kanske blir tvungen att läsa vidare med men det vill jag helst inte. Men blir jag "tvungen" så blir jag.

Jag har ju alltid velat starta eget med vilket jag förhoppningsvis kommer att göra i framtiden. Blev lite offtopic men det burkar ju inte vara någon större fara här på Meduzaland.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Vilka jobb har du haft

Post by gammalhardrockare »

Josey Wales:

Härligt val av ämne Josey! Jag ska tänka igenom alla jobb jag har haft och sedan återkommer jag.
Kan man även räkna med korta anställningar på två-tre veckor som man antingen har fått sparken ifrån eller har valt att smita från självmant?
Andreas
Helgfyllo

Vilka jobb har du haft

Post by Andreas »

Har jobbat på ett tvätteri i några år,ush vilket skitjobb.Försöker å få tag på nått måleri som vill ha mig,vill ha ett jobb snart iallafall.
ozzman
Levertransplanterad

Vilka jobb har du haft

Post by ozzman »

Av de svar som givits kan man nog anta att tiden när man gick ner till bruket efter 6 års grundskola och sedan jobbade där i 50 år innan pensionen är för evigt förbi.
det verkar som om de flesta redan vid 30-35 års ålder haft åtminstone 3-5 längre anställningar och ett antal kortare.
Det skall bli intressant att se Rockarns lista Image
Och ja, lägg även in jobb som du bara haft kortare tider, var de avlönade så skall de med.

lumberjack
Levertransplanterad

Vilka jobb har du haft

Post by lumberjack »

- Parkförvaltare
- Läst elmätare
- Restaurangbiträde
- Ingenjörsassistent (pinnpojke på rikssvenska Image )
- Butiksanställd
- Truckförare
- Diverse jobb inom skogsindustrin
- Flyttkarl
- Behandlingsassisten på ungdomsfängelse
- Gymnasielärare

Kan ha glömt något jobb.

Missat jobb. Blev erbjuden att få lära mig ett riktigt fint hantverksjobb som slipare av allt från huggstål, sågklingor och bandsågsblad till yxor när jag var 19. Dessvärre stöp det på att jag skulle göra lumpen. Jävlar vad less jag blev, ett riktigt kanonjobb som man missade där.

ozzman
Levertransplanterad

Vilka jobb har du haft

Post by ozzman »

E-M wrote:Efter det har jag tänkt att försöka hitta jobb, och medan jag jobbar ta lite Microsoft certifieringar. För att möjligtvis kunna få något jobb inom IT. Jag har ju gått en datorteknisk linje men det är nog svårt att få ett som t.ex. IT-konslut, IT-samordnare, Datortekniker med "bara" gymnasieutbildningen. Kanske blir tvungen att läsa vidare med men det vill jag helst inte. Men blir jag "tvungen" så blir jag.
Gör som Långpanna, se till att få in en fot någonstans så kan du försöka utbilda dej genom jobbet och söka nya jobb internt, det är mycket lättare än att få ett toppjobb direkt.
Jag har en kompis som jobbade som supportekniker på ett företag i 2 år, sedan sökte han internt på samma firma och fick ett jobb som IT-konsult inom informationssäkerhet, där jobbade han i 3 år och nu jobbar han som IT-säkerhetsansvarig på ett VA-verk i en större svensk stad där han en gång hade ett konsultuppdrag.
ozzman
Levertransplanterad

Vilka jobb har du haft

Post by ozzman »

LumberJack wrote:- Ingenjörsassistent (pinnpojke på rikssvenska Image )
Jag känner en kille som "jobbade" som pinnpojke i 6 månader, han utvecklade magsår och svår fetma pga alla fikaraster Image
Eddie
Obotlig alkoholist

Vilka jobb har du haft

Post by Eddie »

Dessa job har endast varit sommarjobb då jag började plugga direkt efter gymnasiet.

-Lagerarbetare
-Fastighetsskötare
-I produktion på ett elektronikföretag
-Programmerare
ozzman
Levertransplanterad

Vilka jobb har du haft

Post by ozzman »

Förvånansvärt hur många som jobbat som lagerarbetare/truckförare eller med andra logistikarbeten.
Är sådana arbeten väldigt vanliga eller är det så att människor som jobbat med detta har sökt sej till just det här forumet.
uy
Levertransplanterad

Vilka jobb har du haft

Post by uy »

-Byggnadsarbetare (Sommarjobb)
-Plantsättare (Sommarjobb)
-Elektriker

Ingen diger lista, men det är de jobb jag haft.
Skitarna ska va' lika långa i år
Eddie
Obotlig alkoholist

Vilka jobb har du haft

Post by Eddie »

Har dessutom jobbat på samma lager tre år i rad. Beror inte på någon förkärlek till lager utan att de har betalat bra. Jobb som varit intressanta har oftat bara betalat ca 2/3 så mycket.
Post Reply