Det är så att jag och några kompisar hade tänkt åka ut och tågluffa i Europa någon gång i september i år. MSjälva "tågkortet" som heter InterRail kostar knappt 4 000kr och då får man åka i princip hela Europa med tåg, hur mycket man vill. Man får även rabbat på lite av varje i vissa länder.
Hade tänkt att spendera runt 15 000kr exklusive själva kortet för 4 000kr då. Hade tänkt försöka vara ute nästan en månad i alla fall om pengarna räcker vill säga. 20 000kr är smärtgränsen, alla kostnader inräknade då. Man vill ju inte lägga ut hur mycket som helst så att man är bankrutt när man kommer hem, särskilt inte när man precis har tagit studenten.
Anledningen till att jag starta denna tråden är att jag hade tänkt att höra med er om ni har gjort något liknande eller vet några platser man bara måste se eller liknande.
Själv var jag och bila i Europa med min familj för några år sedan. Vi var bl.a. i: Tyskland, Frankrike, Luxemburg, Italien, Österrike, Schweiz m.fl.
Eurotrip 2008
Moderator: hakan
-
- Levertransplanterad
Eurotrip 2008
Last edited by E-M on 05 Apr 2008, 17:38, edited 1 time in total.
Eurotrip 2008
Har själv aldrig tågluffat, men jag måste erkänna att det lät intressant. Jag kan tyvärr inte ge dig några tips eller råd, då det enda land jag varit till (utom de nordiska grannländerna) är Cypern.
Den som är mest berest på detta forum tror jag är Hårdrockarn, så vi får väl hoppas att han hittar den här tråden.
Den som är mest berest på detta forum tror jag är Hårdrockarn, så vi får väl hoppas att han hittar den här tråden.
Skitarna ska va' lika långa i år