Skatteåterbäring
Moderator: hakan
Skatteåterbäring
Hur gick det för er i år, fick ni pengar tillbaka eller måste ni betala tillbaka?
-
- Levertransplanterad
Skatteåterbäring
23000 för mycket hade fogden snott som vi nu får vänta ett Ŋ-år på att få tillbaka.
Skatteåterbäring
Vet inte ännu hur det blir....
Skatteåterbäring
Fick blanketten i går, så jag har inte hunnit kolla än. Det brukar dock oftast inte bli mer än någon 50-lapp tillbaka, men nu har jag ju jobbat också, så det kanse inte blir så i år.
Skitarna ska va' lika långa i år
-
- Levertransplanterad
Skatteåterbäring
Jag tjänade så lite förra året så jag kunde jämka. Står dock att jag ska betala 1kr i restskatt, fast min morsa sa att att det inte behövdes när det var så lite.
Däremot var jag tvungen att fylla i en massa bara för att jag hade handlat med aktier. Fast det har ju inget med skatteåterbäring eller restskatt att göra.
Däremot var jag tvungen att fylla i en massa bara för att jag hade handlat med aktier. Fast det har ju inget med skatteåterbäring eller restskatt att göra.
Skatteåterbäring
Ska få tillbaka ca 3500. Brukar få runt 1000 så det blev lite mer i år.
Jag skiter egentligen i vilket, så länge man slipper betala är jag nöjd. Brukar deklarera via den vanliga blanketten så får man pengarna i augusti. Om man deklarerar genom internet eller sms så får man väl dem före midsommar men jag tar dem hellre senare. Då får man pengar när nästan inga andra får det
Jag skiter egentligen i vilket, så länge man slipper betala är jag nöjd. Brukar deklarera via den vanliga blanketten så får man pengarna i augusti. Om man deklarerar genom internet eller sms så får man väl dem före midsommar men jag tar dem hellre senare. Då får man pengar när nästan inga andra får det

Skatteåterbäring
1450 bidde det. Kan inte göra några avdrag för resor i år så det blir inte så mycket mer.
Får nöja mig så, men det hade varit gott med lite mer inför semestern...
Får nöja mig så, men det hade varit gott med lite mer inför semestern...
-
- Levertransplanterad
Skatteåterbäring
Fick bara 250 kr tillbaka men jag är nöjd ändå, trodde jag skulle få restskatt med tanke på att jag har jobbat mycket övertid och haft extrajobb.
Jag hade tur m a o.
Och så har jag fått reda på att jag ska få 700 kr i löneförhöjning och det ska betalas ut retroaktivt fr o m Januari!
Jag hade tur m a o.
Och så har jag fått reda på att jag ska få 700 kr i löneförhöjning och det ska betalas ut retroaktivt fr o m Januari!

Skatteåterbäring
Ja att jobba mycket övertid brukar vara ganska värdelöst, så att du hade en jäkla tur är helt klart.
Om man nu ska jobba en massa övertid så bör man säga till så att dom drar extra skatt för att undvika restskatt.
Om man nu ska jobba en massa övertid så bör man säga till så att dom drar extra skatt för att undvika restskatt.
Skatteåterbäring
Jobbade bara två månader förra året och betalade skatt så det blir att få tillbaka över 5000, det är jag mycket nöjd över!
-
- Levertransplanterad
Skatteåterbäring
Hur kan du vara nöjd över att skatteverket haft dina pengar på sitt konto i ett års tid och fått ränteinkomster på dem?Eddie wrote:Jobbade bara två månader förra året och betalade skatt så det blir att få tillbaka över 5000, det är jag mycket nöjd över!
Skatteåterbäring
Jozzy, den här tråden handlar väl om ifall man får någon skatteåterbäring, vilket Eddie fått. Som jag tålkar Eddies inlägg så är det summan han fått tillbaka som han är nöjd med. Han har inte sagt något om hurvida han är nöjd med var pengarna har funnits innan dem hamnade på hans bankkonto.
Ja, jag vet, det här var ett onödigt inlägg, men jag har inget bättre för mig.
Jag ber även om ursäkt på förhand om jag lät otrevlig.
Ja, jag vet, det här var ett onödigt inlägg, men jag har inget bättre för mig.

Skitarna ska va' lika långa i år
-
- Levertransplanterad
Skatteåterbäring
Josey Wales:
Men det skulle vara ännu roligare om staten fördelade pengarna till det JAG ville men det är en annan debatt.
Du menar staten, dvs du och jag? Tja... Det gör inte mig något.Hur kan du vara nöjd över att skatteverket haft dina pengar på sitt konto i ett års tid och fått ränteinkomster på dem?
Men det skulle vara ännu roligare om staten fördelade pengarna till det JAG ville men det är en annan debatt.
-
- Levertransplanterad
Skatteåterbäring
Jag ser helst att jag slipper sammankoppla mej med staten så mycket det går.GammalHardrockare wrote:Du menar staten, dvs du och jag?
Staten är ett gigantiskt monster som äter pengar, begränsar människor och skiter bidrag, det är inte jag.
Nedan citat av Gösta Bohman sammanfattar ganska bra hur jag tycker en stat skall vara:
"När vi hävdar begreppet frihet under ansvar, när vi påstår att de enskilda människorna bättre än staten, dess politiker eller företrädare kan förvalta resultatet av sitt eget arbete, när vi tror på tankefrihet, på yttrandefrihet och en fri marknadshushållning, på individuell utbildning och social gemenskap grundad på frivillighet och inte på tvång, då gör vi allt detta därför att vi tror att människorna är förnuftiga nog - eller om de får ansvar, kan bli förnuftiga nog - att själva fatta de nödvändiga besluten. Den västerländska demokratin bygger ytterst på just detta. Om man inte förutsatte att medborgarna var förnuftiga, tänkande människor, då skulle det demokratiska systemet vara en omöjlighet."
Off-topic? Jo tack rejält.
Skatteåterbäring
Jag är nöjd över summan jag får tillbaka och att jag kommer få pengar i början av sommaren när jag inte får något csn-bidrag, så de fåtal kronor som staten har fått rör mig inte i ryggen. Har ju ändå haft mer i restskatt så inte går plus på min skatt jag betalt eller inte betalt än så länge (om man tänkter på obetald skatt och ränta).