Nån som har en högupplöst scan till orginal-omslaget till detta bandet? ej Palten-versionen alltså utan det första omslaget. Jag har kollat runt på diverse hemsidor men finner bara lågupplösta. Helst hela omslaget också, alltså även ryggen och den sidan. Gärna insidan också om där står nått.
Detta omslaget hade ju för övrigt passat till den första kassetten, då det verkligen illusterar ett kräftkalas. En vild gissning är att detta faktiskt är det tänkta omslaget till första kassetten. Men eftersom det blev bråttom att få ut kassetten till kräftkalaset hanns det inte med av tryckeriet, jag tror att eddie brydde sig inte om att fixa det på senare tryckningar heller. Det billigaste är nog också att beställa en rejäl upplaga, istället för flera mindre. Om han hade gjort det och haft med omslaget på senare upplagor hade det nog blivit dyrare, tror jag. Men detta är mest spekulationer.
Lyssnade för övrigt på den för ett tag sen. Den innehåller en del bra bra låtar men eddie låter inte riktigt på humör. Inget om nått kräftkalas heller så eddie lurade oss verkligen. Var väl ungefär i denna vevan som krånglet med Löfbergs fanclub började har jag för mig. Så det kanske är därför. Dessutom 2 gamla låtar från Hej Hitler kallade "önskereprisen". Ganska meningslöst men eftersom det inte återkom på senare kassetter vad jag vet tror jag att det indirekt har att göra med Löfberg, han orkade/ville nog inte spela in eller sammanställa nått nytt/outgivet. Utan gjorde det enkelt för sig genom att fylla ut med 2 gamla låtar, 2 väldigt bra sådana såförvisso men ändå.
Kräftkalas 2 1994
Kräftkalas 2 1994
Last edited by overkill on 23 Jun 2008, 03:09, edited 1 time in total.
Kräftkalas 2 1994
Ingen som har omslaget 
Nån som har orginal-bandet då?
Omslaget finns ju i sin helhet på bl.a Jockes sida, men upplösningen är väldigt låg. Lite synd att den som en gång scannade det inte gjorde det i bättre kvalité.
Såvida inte bilden kommer från en gammal annons eller liknande. Då kan det vara svårt att få till det bra.
Bandet verkar för övrigt väldigt svårt att hitta, den tidiga utgåvan alltså. Har aldrig sett det till salu heller vad jag minns, kan möjligen ha funnits på Tradera nån gång.
Enligt Jockes sida så sålde ju Eddie detta bandet själv också (genom Osadal antagligen), samt Löfberg via sin fan-club men då Palten-versionen. Bandet hette då också Kräftkalas Två stället för Kräftkalas 94. Exakt varför vet jag inte men det verkar i vilket fall som att den första varianten kom ut i en väldigt, väldigt liten upplaga...

Nån som har orginal-bandet då?
Omslaget finns ju i sin helhet på bl.a Jockes sida, men upplösningen är väldigt låg. Lite synd att den som en gång scannade det inte gjorde det i bättre kvalité.
Såvida inte bilden kommer från en gammal annons eller liknande. Då kan det vara svårt att få till det bra.
Bandet verkar för övrigt väldigt svårt att hitta, den tidiga utgåvan alltså. Har aldrig sett det till salu heller vad jag minns, kan möjligen ha funnits på Tradera nån gång.
Enligt Jockes sida så sålde ju Eddie detta bandet själv också (genom Osadal antagligen), samt Löfberg via sin fan-club men då Palten-versionen. Bandet hette då också Kräftkalas Två stället för Kräftkalas 94. Exakt varför vet jag inte men det verkar i vilket fall som att den första varianten kom ut i en väldigt, väldigt liten upplaga...
Last edited by overkill on 01 Jul 2008, 01:24, edited 1 time in total.
Kräftkalas 2 1994
Nähäpp bandet verkar vara som uppslukat

Men det verkar som sagt vara väldigt ovanligt, i denna tidiga varianten alltså.
Vad tycks om själva innehållet då?
Trots att det mesta på bandet troligtvis är ett hopplock av gamla grejer som Eddie haft liggandes (dvs inte mycket nyinspelat) så finns här en del guldkorn.
Tvättmaskinen är ju en rolog sketch och här finns flera bra andra låtar också. En biltur med eddie är ju klockren också, låter nästan som den vore inspelad i bilen när han var ute och åkte. Tekniskt borde det vara möjligt i alla fall att ta med en enklare bandspelare och spela in.

Men det verkar som sagt vara väldigt ovanligt, i denna tidiga varianten alltså.
Vad tycks om själva innehållet då?
Trots att det mesta på bandet troligtvis är ett hopplock av gamla grejer som Eddie haft liggandes (dvs inte mycket nyinspelat) så finns här en del guldkorn.
Tvättmaskinen är ju en rolog sketch och här finns flera bra andra låtar också. En biltur med eddie är ju klockren också, låter nästan som den vore inspelad i bilen när han var ute och åkte. Tekniskt borde det vara möjligt i alla fall att ta med en enklare bandspelare och spela in.
Kräftkalas 2 1994
Den tror jag allt är inspelad i bilen också.