Våldtäkt

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
ELN
Levertransplanterad

Våldtäkt

Post by ELN »

Läs denna historia:
Jag hör ett ljud, jag blir rädd. Jag vänder mig om och där står någon som är mörkt klädd. Det är mitt i natten, Ansiktet gömmer han under hatten. Jag vänder mig om och börjar springa, Det går inte tänka på att jag någon borde ringa. Mannen är både större och starkare än mig, I detta ögonblick hatar jag att vara tjej. Jag vet vad han kommer att göra, Jag kan skrika, men ingen kommer att höra. Han drar ner mig på marken, Vi är helt ensamma i den mörka parken. Jag känner något på min rygg, det är hans hand, Han sliter upp mitt bh-band. Han trycker ner mitt huvud riktigt hårt, Tårarna sprutar och att andas är svårt. Jag sparkar och slår, Medans han särar på mina lår. Varför just mig? Hur skulle du känna om någon gjorde det på dig? Det går inte beskriva smärtan när han tränger sig in i mig. När jag samtidigt vrider och vänder, Försöker desperat få bort hans händer. Jag får tag i hans hand och biter, Han i mitt hår sliter. Jag skriker på någon som inte finns där, På ett mirakel som ska rädda mig ifrån det här. Han slår mitt huvud en sista gång mot marken, Den natten dog en 14-årig flicka i parken.

Våldtäkt är nått så jävla vidrigt, de som våldtar nån borde kastreras å brutalt rövknullas 3 ggr om dan, varje dag, i resten av livet, som skall tillbringas på ett fängelse där gott uppförande belönas med tortyr, och dåligt uppförande...
Om en enda IQ-lös idiot-fan säger imot har ja bra lust att vrida nacken om den stackars saten. Om jag så ser en enda glad smiley i denna tråd tycker ja synd om den jäveln å hans/hennes närmaste. Image
ELN
Levertransplanterad

Våldtäkt

Post by ELN »

Fy fan!!! Straffet på våldtäkt å våldtäkt mot barn är HÖGST 6år, och HÖGST 10 för grov våldtäkt. Det är bland det jävligaste ja hört, de borde skickas till Guantanamo allihop, på livstid, utan en minsta blinkning. Jag blir så jääääävla förbannad när ja ser va sverige har för mesig lag. OCH det enda sättet att en våldäktsman inte gör det igen är kastrering(borttagning av penis) vilket jag tycker är ett rimligt straff + en 50 år på kåken, minst Image
ozzman
Levertransplanterad

Våldtäkt

Post by ozzman »

Sån är moralen i det här landet, med statens goda minne.
Om du lurar staten på pengar så får du 10 år på kåken, om du säljer 150 g hasch så får du 8 år.
Om du däremot systematiskt plågar din fru och dina barn i flera års tid så får kanske på sin höjd 6 månader, detta då om din fru och barn vågra vittna mot dej med tanke på att alla vittnesmål är offentliga handlingar i konungariket Sverige.
Om du våldtar någon, barn eller vuxen, så får du antagligen runt 1-2 år första gången du döms (givet att du blir dömd, 90% av alla åtalade våldtäktsmän frias) eller några månader på Säter, vilka ju har en väldigt trevlig öppen dörr policy som vi sett sista tiden.

När det gäller straff så tycker jag att våldtäkt på barn skulle vara belagt med dödsstraff. Inte i avskräckande, och egentligen heller i straffande syfte utan bara som ett sätt att sanera landet på mänskliga sopor.
kan man våldföra sej på ett barn har man visat att man inte har något existensberättigande.
ELN
Levertransplanterad

Våldtäkt

Post by ELN »

Håller helt med, men ja tycker att alla våldtäktsmän borde avlivas, visst de finns inget värre än att våldföra sig på ett barn, men att göra de på nån annan är tillräkligt illa för att man ska få dödsstraff. Tycker jag
ozzman
Levertransplanterad

Våldtäkt

Post by ozzman »

ELN wrote:Håller helt med, men ja tycker att alla våldtäktsmän borde avlivas, visst de finns inget värre än att våldföra sig på ett barn, men att göra de på nån annan är tillräkligt illa för att man ska få dödsstraff. Tycker jag
Givetvis är det lika illa om man våldtar en vuxen, fast i vissa fall så är bevisbördan svårare när det gäller vuxna. Om det gäller barn så finns det inte en chans i helvete att man kan hävda att den andre samtyckte t.ex.
Jungbacka Erik
Site Admin

Våldtäkt

Post by Jungbacka Erik »

Tror dom flesta är överens om att det borde vara mycket hårdare straff för våldtäkt och sexuellt våld, men ganska ofta läser man att våldtäktsmän fått sina straff lindrade och skadestånden blivit sänkta då domarna har överklagats. Hur fan tänker man när man sänker ett straff för en våldtäktsman som våldtagit barn. Inte så länge sen det hände här Image
ozzman
Levertransplanterad

Våldtäkt

Post by ozzman »

Jungbacken:

Det händer ofta i Sverige också. Av någon anledning så verkar högre rättsinstanser ha en förkärlek för att sänka straffen som tingsrätten utdömt i sådana här fall.
man blir riktigt äcklad när man läser sånt.

Liza Marklund skrev några krönikor i Expressen om ett fall där pappan dömts i tingsrätten för upprepade våldtäkter påå sin 5-årieg son men senare friades i hovrätten för att den 5-årige sonen inte bedömdes vara tillräckligt tydlig i sina berättelser om de påstådda våldtäkterna. När man läser sånt så är det svårt att bibehålla någon som helst tro på samhället och rättsväsendet.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Våldtäkt

Post by gammalhardrockare »

Som sagt var, väljare får de lagar som de röstar fram. Jag röstar inte längre på de de sju riksdagspartierna, jag vill ha en ändring. T ex när det gäller lag och ordning. Sossarna, Jättebebisen och alla de andra vill fortsätta med att dalta. Det vill inte jag. Alltså röstar jag inte på dem.
Jag vill se packet inlåst. Jag vill straffa dem, inte vårda dem. Deras välmående intresserar mig inte. Det är de skötsamma medborgarnas välmående och liv som jag - till skillnad från de sju riksdagspartierna - anser vara viktigast och som borde prioriteras.
ozzman
Levertransplanterad

Våldtäkt

Post by ozzman »

Jag håller med dej i sak men jag hävdar fortfarande att det inte finns några realistiska alternativ till att rösta på det riksdagsparti som passar minst illa. Enfråge- och missnöjespartier har jag inte mycket för, det är lätt att lova guld och gröna skogar när man vet att man inom överskådlig tid aldrig kommer att behöva realisera det man lovar.
Möjligen skulle jag kunna ge sverigedemokraterna en röst bara för att jävlas om opinionsläget i september 2010 skulle visa att det är klart att Monas anhang tar över makten.
Om det var val idag så vet jag inte vad jag skulle rösta på, kanske KPML(r). Då behöver jag i alla fall inte bli överraskad och besviken när mitt parti för en vänsterpolitk.

wiking
Levertransplanterad

Våldtäkt

Post by wiking »

GammalHardrockare wrote:Som sagt var, väljare får de lagar som de röstar fram. Jag röstar inte längre på de de sju riksdagspartierna, jag vill ha en ändring. T ex när det gäller lag och ordning. Sossarna, Jättebebisen och alla de andra vill fortsätta med att dalta. Det vill inte jag. Alltså röstar jag inte på dem.
Jag vill se packet inlåst. Jag vill straffa dem, inte vårda dem. Deras välmående intresserar mig inte. Det är de skötsamma medborgarnas välmående och liv som jag - till skillnad från de sju riksdagspartierna - anser vara viktigast och som borde prioriteras.
Håller med till 100%!
ELN
Levertransplanterad

Våldtäkt

Post by ELN »

I nästa val får jag me rösta å då ska politikrne få se på fan.. Image
ELN
Levertransplanterad

Våldtäkt

Post by ELN »

Skriv vad ni tycker är ett lagom straff för en våldtäckt... jag har redan skrivit vad jag tycker om den saken, fyll på här ni..
Post Reply