Omänskliga krav

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

ozzman
Levertransplanterad

Omänskliga krav

Post by ozzman »

http://www.kvp.se/nyheter/1.1291599/ann ... en-toalett

Stackare. Att kommunen kan ställa så omänskliga krav på en samhällets stöttepelare som Ann. Skall man inte kunna begära av ett I-land att man skall få knarka hur mycket man vill och få pengar av kommmunen?
E-M
Levertransplanterad

Omänskliga krav

Post by E-M »

Detta reagerar jag lite på: "Landets kommuner ställer allt större krav på de hemlösa. I många fall måste man inordna sig i ett behandlingsprogram för att få hjälp."

Okej... låter som att det är ett hemskt krav att man måste gå i ett behandlingsprogram för att få hjälp Image Det är väl just det missbrukarna behöver. Jag fattar inte riktigt vad som är problemet. Hade dem tänkt sig att de ska få en lägenhet och en massa bidrag som de slösar bort på droger eller att de ska komma tillrätta med sitt missbruk?
Långis

Omänskliga krav

Post by Långis »

Ja huvva, tänk om de måste bli fri sitt missbruk Image
ozzman
Levertransplanterad

Omänskliga krav

Post by ozzman »

E-M wrote:Detta reagerar jag lite på: "Landets kommuner ställer allt större krav på de hemlösa. I många fall måste man inordna sig i ett behandlingsprogram för att få hjälp."

Okej... låter som att det är ett hemskt krav att man måste gå i ett behandlingsprogram för att få hjälp Image Det är väl just det missbrukarna behöver. Jag fattar inte riktigt vad som är problemet. Hade dem tänkt sig att de ska få en lägenhet och en massa bidrag som de slösar bort på droger eller att de ska komma tillrätta med sitt missbruk?
Att ens kalla det för ett krav blir bara löjligt, det skall naturligtvis vara en självklarhet att delta i behandlingsprogram.
Vill man inte anstränga sej för att komma ur sitt missbruk skall man inte ha en krona elelr npgon anan hjälp heller, de pengarna kan man lägga på missbrukare som verkligen vill komma ur sitt missbruk. Hennes son skall naturligtvis också adopteras bort så att han slipper bo i en tvättstuga med en heroinist till mamma.
Last edited by ozzman on 08 Sep 2008, 11:04, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Omänskliga krav

Post by gammalhardrockare »

JW:

Vi är helt överens! Förstår inte varför du fortfarande envisas med att rösta på sju-partiregeringen? Samma pellejönseri för hela slanten.
ozzman
Levertransplanterad

Omänskliga krav

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:JW:

Vi är helt överens! Förstår inte varför du fortfarande envisas med att rösta på sju-partiregeringen? Samma pellejönseri för hela slanten.
Vilka är det som skulle ändra på sådant här då (mer än den ändring som trots allt skett med nuvarande regering)?
Sverigetomtarnademokraterna?

Nej det enda som gäller är att sparka Mesfeldt åt helvete och sätta in frugan hans som statsminister. Då skulle det bli slut på allt jävla joll, hon får Sarah Palin att framstå som Gudrun Schyman.
wiking
Levertransplanterad

Omänskliga krav

Post by wiking »

Kan bara instämma med övriga i den här tråden, dom flesta hemlösa har bara sig själva att skylla att dom är det.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Omänskliga krav

JW:
Jag själv har många gånger funderar på att söka mej ner till golvet igen för att slippa bry mej, ett jobb där man är helt utan ansvar och där krav på tankeförmåga saknas skulle smaka fågel ibland.
Helst skall det vara ett riktigt mongojobb så att man kan gå bara på rutin och till 100% vila hjärnan, nånting inom lokalvård eller fastighetsskötsel skulle nog passa. Varför inte ett jobb som arbetsledare...

Men efter ett tag så inser jag att jag nog föredrar att jobba med folk som har tresiffrig IQ, komplett tanduppsättning och med arbetsuppgifter som kräver mer än en tränad schimpans för att utföra.
Jag visste att du inte skulle kunna hålla dig från att kommentera texten jag skrev på min blogg! Image
Jag tänkte på dig hela tiden när jag skrev den och fnissade högt för mig själv.
ozzman
Levertransplanterad

Omänskliga krav

Post by ozzman »

GH:

Det ante mej kan jag säja, men jag kunde ändå inte hålla mej utan att skriva åtminstone en kort kommentar.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Omänskliga krav

JW:

Nu får du tammefan starta en blogg! Jag VET ju att du gillar att skriva, du KAN skriva.
Fan, vi skulle kunna ha jävligt kul, häckla varandra i våra bloggar, länka osv.
Kom igen nu!

Lite skryt om min egen blogg: Just nu ligger jag på plats 351 på Bloggtoppen.se! Det är jävligt bra. Jag ligger t o m före flera kändisar!
Men jag är inte nöjd, jag ska försöka klättra ytterligare. Ambitionen är att komma bland de 100 översta, så att jag kan få lite uppmärksamhet i media, kanske t o m tjäna lite stålar!
I skrivande stund så har jag 166 texter inlagda på min blogg. Jag ska försöka prestera 500. Har jag inte klättrat till minst plats 100 under den tiden så stänger jag nog bloggen, släcker den helt, raderar skiten och glömmer alltihopa.
Vi får se.

Jag har fått ett erbjudande från ett mindre bokförlag som jag knappt har hört talas om. De kan suga min kuk. De erbjöd sig att finansiera en mindre upplaga och ge mig 5 procent på eventuell vinst. Glöm det! De tror att man ska vara tacksam över att bli utgiven, att man ska nöja sig med att få läsare.
Ha! Det har jag redan! Ska jag bli utgiven så ska jag fan i mig tjäna något på det, annars får det vara. Jag är kapitalist, jag älskar pengar. Jag är ingen anemisk fjant som brinner för konsten och liknande trams. Jag sysslar inte ens med konst! Jag skriver enkel underhållning, inget annat.
rex
Levertransplanterad

Omänskliga krav

Post by rex »

Herregud...."starta en blogg"...,jag har sagt det förut:
Riktiga människor som lever ett riktigt liv i den riktiga världen har bättre saker för sig än att prata för sig själv på nätet!

Prova du också! Gå ut i livet vetja!

gammalhardrockare
Levertransplanterad

Omänskliga krav

JW:

Nu har jag skrivit en mycket fin stockholmsskildring och jag tror att den ger en rättvis och sanningsenlig bild.
http://gammalhardrockare.blogspot.com/2 ... eplog.html
ozzman
Levertransplanterad

Omänskliga krav

Post by ozzman »

Jag vet inte ens om jag törs läsa den "skildringen". jag misstänker att den skulle vara svårt blodtryckshöjande för mej Image
Jag tar den imorgon på jobbet istället...

Någon blogg blir det inte, jag har funderat på det men jag skulle inte ha tid att skriva mer än något enstaka inlägg i veckan så det får vara. När jag gör något så gör jag det ordentligt eller inte alls, jag avskyr halvmesyrer.

gammalhardrockare
Levertransplanterad

Omänskliga krav

JW:

Ett inlägg i veckan är alldeles lagom! Mer än så ska man inte skriva för då blir det ointressant svammel. Jag skriver i snitt kanske två inlägg i veckan och det räcker mer än väl.
ELN
Levertransplanterad

Omänskliga krav

Post by ELN »

GammalHardrockare wrote:JW:

Nu har jag skrivit en mycket fin stockholmsskildring och jag tror att den ger en rättvis och sanningsenlig bild.
http://gammalhardrockare.blogspot.com/2 ... eplog.html
Haha, alla dina texter är alltid jävligt underhållande att läsa Image Image Imagetack för glädjen du skänker en enkel strömstabo Image
Post Reply