Paris here I come

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
ozzman
Levertransplanterad

Paris here I come

Post by ozzman »

Jomen, på Onsdag så bär det av till ljusets stad. Jag och sambon skall till paris i 5 dagar och pimpla rödvin i mängder, käka baguetter och titta på gamla tavlor på louvren.

Naturligtvis skall jag ha tröja med det här märket på mej.
Image
uy
Levertransplanterad

Paris here I come

Post by uy »

Då måste du väl passa på att äta grodor också? Image
Skitarna ska va' lika långa i år
pelle
Helgfyllo

Paris here I come

Post by pelle »

och rrrrrrrrrunka kuk?
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Paris here I come

Post by gammalhardrockare »

JW:

Jag var i Paris för några år sedan och tyvärr så måste jag säga att det var en besvikelse. Snorkiga invånare som inte begrep engelska och allmänt skitigt och oorganiserat. Lägg därtill att det var en massa araber på gatorna som blängde dolskt hela tiden.
Men det värsta var käket, ynkliga portioner, t o m efter svenska mått mätt!
Jag var hungrig i en vecka och gick ned två kilo av ren svält!
Men Eiffeltornet var naturligtvis en upplevelse och du måste helt enkelt åka till närförorten "La defence". En modern stadsdel med hööga skyskrapor och futuristiska byggnader. Ascoolt!
Hard Rock Cafe måste du också besöka. Tänk på mig när du sitter vid bardisken och krökar. En annan fick ju gå före i kön där en sen natt.
Jag kom vinglades i jeans, kavaj och träskor (!) med en flaska vodka i innerfickan. Helt plötsligt kommer det två vakter och tar tag i mig och leder mig förbi kön. Jag trodde jag skulle bli fängslad. Det blev jag inte. Jag blev insläppt och blev bjuden på en drink och en ostburgare!
De trodde antagligen att jag var en berömd, svensk, knäpp och bohemisk rockstjärna, författare eller något.
sunny
Helgfyllo

Paris here I come

Post by sunny »

Jag trodde bara att det var romantiska kvinnor och manliga fjollor som åkte till Paris frivilligt ,men se så fel jag hade Image
rex
Levertransplanterad

Paris here I come

Post by rex »

Fel? Varför tror du det? Snarare huvet på spiken skulle jag vilja säga,ovanligt välformulerat kära du Image

I de fall ett par åker till Paris så beror det bara på att kvinnorna har tvingat med sina tofflar till män dit,inte faan drömmer karlar om Paris?! Amsterdams horkvarter eller den Australiensiska vildmarken,visst,men Paris?

Kan riktigt se Josey bli runtsläpad på allehanda ointressant trams i 5 låååånga dagar Image
ozzman
Levertransplanterad

Paris here I come

Post by ozzman »

Jag skall naturligtvis se Eiffeltornet, Sacre Coeur och Triumfbågen men allra mest ser jag fram emot Louvren faktiskt, det skall bli fantastiskt intressant att se tavelsamlingarna och den egyptiska avdelningen bl.a.

Egentligen så skulle vi åka till Rom men det fanns inga eurobonusbiljetter kvar dit så det fick bli Paris.
Total kostnad för flyget för två personer i business klass 735 kr, tack för kaffet.
Bara ölen och vinet vi skall dricka gratis i loungen innan vi åker är värt mer Image

Det verkar finnas riktiga steak houses i Paris dessutom så mätt skall jag nog bli.
http://www.rest-gj.com/boeufcouronne-2.html
Last edited by ozzman on 29 Sep 2008, 11:17, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad

Paris here I come

Post by rex »

Jahaja....detta kallar jag ett tyst erkännande Josey! Hade väntat mig åtminstone ett försök till försvarstal Image

Intressant att notera är också att GH hade med sin kvinna till Paris,fast det skrev han inte minsann.......
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Paris here I come

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Nej, det skrev jag inte för det är ointressant. Och ja, Paris var en besvikelse men jag anser att vissa städer ska man ha besökt under sin livstid. Paris är en sådan stad.
Rom är en annan.
Skillnaden är att Rom var faan så mycket trevligare. Härligt klimat, god mat och mycket trevligare människor. Servicen var rent fantastisk. Jag satt t e x på en uteservering och drack sprit under eftermiddagen innan tåget skulle gå. Frågade servitören om de även sålde cigg där eftersom mina tog slut.
Nej, det gjorde de inte talade han om. Men han stack fan i mig iväg och köpte en ask åt mig vid en närliggande Tabac, under sin egen arbetstid. Stressad var han också!
Jag belönade honom rikligt med dricks.

Så var det inte i Paris. Snorkig personal som vägrade att ens försöka förstå engelska, allt var svindyrt och ingen som helst service. Maten smakade skit och portionerna var ynkliga. Allt täcktes av någon söt jävla kristyr, eller också hällde de choklad eller kolasås över maten. Nutella var t ex det vanligaste smörgåsplägget (!)
Socker och frukt är en styggelse som inte har i maträtter att göra!
Det bor åtta miljoner människor i Paris, ändå fanns det knappt några snabbmatsställen.
Last edited by gammalhardrockare on 30 Sep 2008, 09:16, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad

Paris here I come

Post by ozzman »

Jag måste säja att Paris var över förväntan på alla sätt.
Folk i allmänhet var väldigt trevliga och hjälpsamma vilkte jag inte väntat mej, visst var det lite si och så med engelskakunskaperna hos en del men de försökte i alla fall. Sedan var det en fantastiskt vacker stad att gå och titta i och de största turistmålen var verkligen allt annat än vanliga turistfällor, på Louvren skulle jag kunna gått i tre dagar utan att sett allt, jävlar vad det var stort. Eiffeltornet, Sacre Coeur, Notre dame och Triumfbågen var också väldigt imponerande liksom arkitekturen i staden över huvud taget.
Dessutom var maten verkligen fanstatiskt god på bistror och brasserier och vinerna både billiga och utmärkta. Ville man så fanns det en hel drös med Mc Donalds, Pizza hut och KFC också.

hakan
Obotlig alkoholist

Paris here I come

Post by hakan »

Måste säga att jag är förvånad Josey.. att du inte besökt denna kulturelitens högborg förrän nu!

Det står dock helt klart att en man med träskor och spritflaska som vinglar omkring på Paris gator har betydligt större potential att bli besviken, än en välbevandrad kosmopolit! Det säger ju sig själv. Image
ozzman
Levertransplanterad

Paris here I come

Post by ozzman »

Hakan wrote:Det står dock helt klart att en man med träskor och spritflaska som vinglar omkring på Paris gator har betydligt större potential att bli besviken, än en välbevandrad kosmopolit! Det säger ju sig själv. Image
Du är en mycket klok man Image
hakan
Obotlig alkoholist

Paris here I come

Post by hakan »

Du är en mycket klok man Image
Takes one to know one... Image

Skulle vara roligt att veta hur GH tänkte när han åkte till Paris, vad han hade för planer och agenda!
Post Reply