Pungvred

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
Långis

Pungvred

Post by Långis »

Har en smärre smärta i pungen som mycket väl kan bero på att underkläderna krympte i tvätten och trycker lite för hårt på kronjuvelerna. Antingen det, eller så har jag råkat ut för ett pungvred light.

Pungvred är en av mina störta fobier. Det sägs att smärtan är olidlig, bollarna växer till dubbel storlek och man har tre timmar på sig att masa sig iväg till sjukan innan bollarna förtvivnar och dör...

Nån som råkat ut för eländet?
Last edited by Långis on 10 Oct 2008, 19:58, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad

Pungvred

Post by E-M »

Fy skam, det låter inte trevligt. Hoppas att jag eller någon annan aldrig råkar ut för det. Det är nog lungt Långis, här kan du läsa lite om det http://www.praktiskmedicin.com/sjukdom.asp?sjukdid=820. Men om du känner sådana symtom ska du nog uppsöka läkare.
rex
Levertransplanterad

Pungvred

Post by rex »

Inte personligen,men jag känner en som har det,mycket smärtsamt och obehagligt tydligen......för att inte tala om behandlingen Image En läkare som vrider och vänder,bänder och gnor Image
Jungbacka Erik
Site Admin

Pungvred

Post by Jungbacka Erik »

Enda botemedlet lär ju vara att en skum arabisk läkare snor ett gummiband runt pungen så den förtvinar och trillar av, varefter den kan användas som tärningsskakare i yatzy.
hakan
Obotlig alkoholist

Pungvred

Post by hakan »

Långis, om du har kvar "pungvredet" idag också så bör du gå till läkaren. Seriöst alltså. Ibland kan det hända att testikeln "vrider sig" så att den stoppar blodflödet, det har jag haft själv och det gör svinont.. men det brukar gå över på några timmar.

Om du har kvar symtom idag också, så gå för fan till en akutmottagning så det inte händer något irreparabelt.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Pungvred

Post by gammalhardrockare »

Nej, det har jag aldrig råkat ut för. Däremot har jag råkat ut för något annat mycket smärtsamt för många år sedan, en s.k. Spansk krage.
Förhuden gick inte att dra tillbaka efter att jag hade haft sex. Oerhört smärtsamt. Gick bredbent som en cowboy när jag skulle hem. Det var som att ha en tumme i ögat.
Fick fylla handfatet med ljummet vatten när jag kom hem, doppade kuken i detta och fick till slut tillbaka skinnet.
Jungbacka Erik
Site Admin

Pungvred

Post by Jungbacka Erik »

Spansk krage Image Tänk att det finns en term för allt.
hakan
Obotlig alkoholist

Pungvred

Post by hakan »

Hahaha.. GH, du är ju fan inte sann! Image
Mycket roande läsning!
Post Reply