Har en smärre smärta i pungen som mycket väl kan bero på att underkläderna krympte i tvätten och trycker lite för hårt på kronjuvelerna. Antingen det, eller så har jag råkat ut för ett pungvred light.
Pungvred är en av mina störta fobier. Det sägs att smärtan är olidlig, bollarna växer till dubbel storlek och man har tre timmar på sig att masa sig iväg till sjukan innan bollarna förtvivnar och dör...
Nån som råkat ut för eländet?
Pungvred
Moderator: hakan
-
- Levertransplanterad
Pungvred
Fy skam, det låter inte trevligt. Hoppas att jag eller någon annan aldrig råkar ut för det. Det är nog lungt Långis, här kan du läsa lite om det http://www.praktiskmedicin.com/sjukdom.asp?sjukdid=820. Men om du känner sådana symtom ska du nog uppsöka läkare.
-
- Site Admin
Pungvred
Enda botemedlet lär ju vara att en skum arabisk läkare snor ett gummiband runt pungen så den förtvinar och trillar av, varefter den kan användas som tärningsskakare i yatzy.
Pungvred
Långis, om du har kvar "pungvredet" idag också så bör du gå till läkaren. Seriöst alltså. Ibland kan det hända att testikeln "vrider sig" så att den stoppar blodflödet, det har jag haft själv och det gör svinont.. men det brukar gå över på några timmar.
Om du har kvar symtom idag också, så gå för fan till en akutmottagning så det inte händer något irreparabelt.
Om du har kvar symtom idag också, så gå för fan till en akutmottagning så det inte händer något irreparabelt.
-
- Levertransplanterad
Pungvred
Nej, det har jag aldrig råkat ut för. Däremot har jag råkat ut för något annat mycket smärtsamt för många år sedan, en s.k. Spansk krage.
Förhuden gick inte att dra tillbaka efter att jag hade haft sex. Oerhört smärtsamt. Gick bredbent som en cowboy när jag skulle hem. Det var som att ha en tumme i ögat.
Fick fylla handfatet med ljummet vatten när jag kom hem, doppade kuken i detta och fick till slut tillbaka skinnet.
Förhuden gick inte att dra tillbaka efter att jag hade haft sex. Oerhört smärtsamt. Gick bredbent som en cowboy när jag skulle hem. Det var som att ha en tumme i ögat.
Fick fylla handfatet med ljummet vatten när jag kom hem, doppade kuken i detta och fick till slut tillbaka skinnet.
-
- Site Admin
Pungvred
Spansk krage
Tänk att det finns en term för allt.