Ätartävlingar i Sverige?
Moderator: hakan
-
- Levertransplanterad
Ätartävlingar i Sverige?
Jag är en man som gillar att äta, mycket. Jag är ingen gourmet, jag är en gourmand. Kvantitet går före kvalitet. En familjepizza klipper jag lätt och just nu så har jag precis tryckt sex st Billys Pan-Pizza. Mycket goda. Deliciösa!
Hur som helst, vad jag saknar här i Sverige är riktiga ätartävlingar. Som i USA.
Jag har varit med i några sådana tävlingar här i Sverige som uppstod spontant på några arbetsplatser samt en riktig tävling på ett universitet som en polare (som sedan blev kontorsfjant) anmälde mig till. Det var mer av ett studentspex på en kår eller va fan det kallas under en lördagskväll.
Hur som helst så har jag vunnit alla lätt. Några av mina rekord:
Fjorton ostburgare.
Ett plåtbläck med pannkakor.
20 korvar med bröd.
En tolvpersoners smörgåstårta (Då blev t o m jag mätt!)
Ett stort paket med snabbmakaroner och en halv ring falukorv.
Hur som helst, idag på jobbet så var det några kvinnor som undrade över hur i helvete jag kunde äta sådana mängder utan att bli fet.
-"Det här är väl för faan ingenting!"
Sade jag och talade om att jag lätt kunde klippa t ex tjugo korvar med bröd. De trodde mig inte. De gick och köpte två paket med grillkorv och bröd som jag inte behövde betala om jag smällde i mig skiten.
Det gjorde jag.
När jag började äta så bestämde jag mig även för att ta tiden, att äta dem så snabbt som möjligt.
Jag klarade det på femton minuter vilket är bra med tanke på att världsrekordet på tjugo korvar med bröd är fem-sex minuter eller något.
Så nu är min åsikt denna: Varför i helvete anordnas det inte ätartävlingar här i Sverige? Varför har vi inte den kulturen?
Jag tror faktiskt att jag skulle ha en rätt så bra chans i de där tävlingarna. Det hade varit kul att kunna leva på att äta sig fram i livet.
Hur som helst, vad jag saknar här i Sverige är riktiga ätartävlingar. Som i USA.
Jag har varit med i några sådana tävlingar här i Sverige som uppstod spontant på några arbetsplatser samt en riktig tävling på ett universitet som en polare (som sedan blev kontorsfjant) anmälde mig till. Det var mer av ett studentspex på en kår eller va fan det kallas under en lördagskväll.
Hur som helst så har jag vunnit alla lätt. Några av mina rekord:
Fjorton ostburgare.
Ett plåtbläck med pannkakor.
20 korvar med bröd.
En tolvpersoners smörgåstårta (Då blev t o m jag mätt!)
Ett stort paket med snabbmakaroner och en halv ring falukorv.
Hur som helst, idag på jobbet så var det några kvinnor som undrade över hur i helvete jag kunde äta sådana mängder utan att bli fet.
-"Det här är väl för faan ingenting!"
Sade jag och talade om att jag lätt kunde klippa t ex tjugo korvar med bröd. De trodde mig inte. De gick och köpte två paket med grillkorv och bröd som jag inte behövde betala om jag smällde i mig skiten.
Det gjorde jag.
När jag började äta så bestämde jag mig även för att ta tiden, att äta dem så snabbt som möjligt.
Jag klarade det på femton minuter vilket är bra med tanke på att världsrekordet på tjugo korvar med bröd är fem-sex minuter eller något.
Så nu är min åsikt denna: Varför i helvete anordnas det inte ätartävlingar här i Sverige? Varför har vi inte den kulturen?
Jag tror faktiskt att jag skulle ha en rätt så bra chans i de där tävlingarna. Det hade varit kul att kunna leva på att äta sig fram i livet.
Last edited by gammalhardrockare on 09 Dec 2008, 19:50, edited 1 time in total.
-
- Levertransplanterad
Ätartävlingar i Sverige?
Du får väl åka över till USA på storätarturné.
Eller varför inte dra igång något eget, du kan ju söka deltagare på din blogg.
Själv skulle jag gärna vara med men då måste det ju handla om något lite finare än varm korv och slikt.
Om du kan fixa en tävling i att äta mest pilgrimsmusslor, löjrom eller kobébiff så kan jag vara med
Rex äter nog gärna mest svinborst från flintastekar.
Eller varför inte dra igång något eget, du kan ju söka deltagare på din blogg.
Själv skulle jag gärna vara med men då måste det ju handla om något lite finare än varm korv och slikt.
Om du kan fixa en tävling i att äta mest pilgrimsmusslor, löjrom eller kobébiff så kan jag vara med

Rex äter nog gärna mest svinborst från flintastekar.
-
- Levertransplanterad
Ätartävlingar i Sverige?
JW:
Å fy fan! Ja, det misstänker jag också. Men så är jag ingen älskare av griskött. Jag vet inte varför men det är något med smaken, svinet bryter på något vis igenom. Det smakar för mycket gris helt enkelt. Någon som har luktat på en svinstia någon gång? Ja, då vet ni.Rex äter nog gärna mest svinborst från flintastekar.
Ätartävlingar i Sverige?
Såna ätartävlingar existerar inte,de faller på sin egen orimlighet eftersom det är ett känt faktum att överklassfjantar inte kan äta som karlar och riktiga karlar äter inte slikt.Josey Wales wrote:Själv skulle jag gärna vara med men då måste det ju handla om något lite finare än varm korv och slikt.
-
- Levertransplanterad
Ätartävlingar i Sverige?
Rex har en poäng. Undrar varför det är så? Alla jag känner som har gått i en massa fina skolor och jobbar med kontorsfjanteri äter som små kanariefåglar. Är det något som har med själva överklasskulturen att göra eller vad?
Det borde ju vara tvärtom, ju mer man tjänar, ju mer mat.
Det borde ju vara tvärtom, ju mer man tjänar, ju mer mat.
Ätartävlingar i Sverige?
Ja,man tycker det,men det ingår på nåt sätt i konvenansens regler för tjänstemän och andra fröknar att man skall vara liten i maten,tunn och glåmig och gärna spela Fotboll.GammalHardrockare wrote:Det borde ju vara tvärtom, ju mer man tjänar, ju mer mat.
Det passar sig helt enkelt inte att häva i sig mat om man har ett jobb som man inte byter om till.
-
- Levertransplanterad
Ätartävlingar i Sverige?
Jag är tjänsteman och jag byter om till mitt jobb, jag har sällan samma kläder när jag jobbar som när jag är ledig. Men så äter jag gärna, ofta och mycket också.rex wrote:Det passar sig helt enkelt inte att häva i sig mat om man har ett jobb som man inte byter om till.
Jag är väl inte i klass med GH:s excesser men jag brukar sällan gå först från bordet i alla fall.
Menar du att man äter mer om man byter om? Hur var det då när du jobbade i din butik, åt du mindre då än när du nu jobbar som svetsare igen?
Ätartävlingar i Sverige?
jag äter också mycket och snabbt, men inte GH's kopiösa mängder. Men jag äter oftast väldigt mycket av kakor och fikabröd å bullar å så. Men även annan mat går ner mycket och ofta och aldrig blir jag tjockare heller
Ätartävlingar i Sverige?
GammalHardrockare wrote:JW:
Å fy fan! Ja, det misstänker jag också. Men så är jag ingen älskare av griskött. Jag vet inte varför men det är något med smaken, svinet bryter på något vis igenom. Det smakar för mycket gris helt enkelt. Någon som har luktat på en svinstia någon gång? Ja, då vet ni.
det är inget, det luktar inte så farligt, förresten behöver jag nog en luftrenare till mitt skåp
Ätartävlingar i Sverige?
Du vet så väl vad jag talar om min käre Josey och du borde också inse att det ligger nåt i det jag säger,notera nu att vi inte talar om just dig,du är säkert med de välmanikyrerades mått mätt en riktig karlakarl som kan svepa i sig hur mycket löjrom som helstJosey Wales wrote:Menar du att man äter mer om man byter om?

-
- Levertransplanterad
Ätartävlingar i Sverige?
Om jag är i rätt form kan jag allt smaska i mig rätt mycket. En familjepizza går ju rätt lätt ner om man är måttligt hungrig. På Mc Donald's kan man äta rätt mycket också. Inte direkt mättande mat det.
Fast jag är lite som ELN; om det bjuds på fika: kakor, bullar, tårtor etc. så kan jag sätta i mig väldigt mycket även om jag är mätt. Jag kan visserligen äta mycket mat också om jag är hungrig och verkligen gillar maten.
Angående eran dust om kostymnissar eller bondjävlar. Jag har uppfattningen att kostymnissar mest sitter och petar i maten. Inget ont om dig Josey.
Fast jag är lite som ELN; om det bjuds på fika: kakor, bullar, tårtor etc. så kan jag sätta i mig väldigt mycket även om jag är mätt. Jag kan visserligen äta mycket mat också om jag är hungrig och verkligen gillar maten.
Angående eran dust om kostymnissar eller bondjävlar. Jag har uppfattningen att kostymnissar mest sitter och petar i maten. Inget ont om dig Josey.
Last edited by E-M on 11 Dec 2008, 18:14, edited 1 time in total.
-
- Levertransplanterad
Ätartävlingar i Sverige?
Visst fan äter tjänstemän generellt sett mindre än "arbetare", det är nog så sant.
Jag tror det beror ganska mycket på att man helt enkelt förbränner olika mycket energi på jobbet men sedan finns det ett visst mått av fjolleri inblandat också. Jag jobbar/de med folk som äter som flugor, ja en del äter tom. vegetariska rätter utan att vara vegetarianer. Helt ofattbart om du frågar mej, en måltid måste helt enkelt innehålla kött i någon form.
När det gäller löjrom så stannar jag aldrig under 1 kg innan jag är mätt
Jag tror det beror ganska mycket på att man helt enkelt förbränner olika mycket energi på jobbet men sedan finns det ett visst mått av fjolleri inblandat också. Jag jobbar/de med folk som äter som flugor, ja en del äter tom. vegetariska rätter utan att vara vegetarianer. Helt ofattbart om du frågar mej, en måltid måste helt enkelt innehålla kött i någon form.
När det gäller löjrom så stannar jag aldrig under 1 kg innan jag är mätt

Ätartävlingar i Sverige?
På tal om, så gick jag med på ett ätar vad idag. Jag skall äta 2 kebabtallrikar och en pizza på Restaurang Pingvin (En "vanlig" person kan knappt få i sig en sån tallrik, bara om man är riktigt hungrig så)
-
- Levertransplanterad
Ätartävlingar i Sverige?
ELN:
Lycka till. Det klarar du lätt!
Men ett litet tips: Om det är på eftermiddagen eller kvällen du ska käka så svält dig inte före. Det är ett misstag som många gör.
Nej, du ska istället käka en helvetes frukost, gärna med äggröra, stekt falukorv, stekt potatis och hela köret. Ät tills du är riktigt mätt.
Då har du nämligen fått igång både mage och matsmältning och kommer att vara vrålhungrig lagom till kvällen.
Ännu en gång: Lycka till och glöm inte att tala om hur det gick.
Ge inte upp nu. Du kan bara bli mätt till en viss gräns, sedan är det bara att köra på.
Själv så har jag tagit de flesta rekorden när det gäller kvantitet, jag har nu börjat fokusera på själva snabbheten. Idag tog jag tre bananer på en minut. Det är bra men långt ifrån i tävlingsklass. En banan ska gå på högst fem sekunder.
Drömmen är att klara tjugo korvar med bröd på under tio minuter. Då kan jag faktiskt anmäla mig till någon ätartävling när jag är i Las Vegas. Det skulle vara häftigt att bara få vara med.
Lycka till. Det klarar du lätt!
Men ett litet tips: Om det är på eftermiddagen eller kvällen du ska käka så svält dig inte före. Det är ett misstag som många gör.
Nej, du ska istället käka en helvetes frukost, gärna med äggröra, stekt falukorv, stekt potatis och hela köret. Ät tills du är riktigt mätt.
Då har du nämligen fått igång både mage och matsmältning och kommer att vara vrålhungrig lagom till kvällen.
Ännu en gång: Lycka till och glöm inte att tala om hur det gick.
Ge inte upp nu. Du kan bara bli mätt till en viss gräns, sedan är det bara att köra på.
Själv så har jag tagit de flesta rekorden när det gäller kvantitet, jag har nu börjat fokusera på själva snabbheten. Idag tog jag tre bananer på en minut. Det är bra men långt ifrån i tävlingsklass. En banan ska gå på högst fem sekunder.
Drömmen är att klara tjugo korvar med bröd på under tio minuter. Då kan jag faktiskt anmäla mig till någon ätartävling när jag är i Las Vegas. Det skulle vara häftigt att bara få vara med.
Ätartävlingar i Sverige?
Tack för tipsen GH 
Tävlingen går inte på tid, men ingen "maskning" är tillåten. Tävlingen var tänkt att hållas nu på fredag men pga omständigheter så blir de inte förren efter lovet och då lovar jag att rapportera. Mina tidigare erfarenheter av Restaurang Pingvin är väldigt trivsamma. De har underbar kvalitet på maten och priserna är låga. De har till exempel alla ingredienser liggande bakom en glasmonter så man kan se precis va de lägger på/i din mat. Allt är mycket fräscht. Deras kebabtallrik är en stor hög god mat på en tallrik med dricka ingående, typ 60:-. Klart billigt. Ett ställe att rekomendera.
Angående vinsten är det så att vadet gäller notan. Orkar jag är maten gratis, orkar jag inte får jag ta från egen plånbok.

Tävlingen går inte på tid, men ingen "maskning" är tillåten. Tävlingen var tänkt att hållas nu på fredag men pga omständigheter så blir de inte förren efter lovet och då lovar jag att rapportera. Mina tidigare erfarenheter av Restaurang Pingvin är väldigt trivsamma. De har underbar kvalitet på maten och priserna är låga. De har till exempel alla ingredienser liggande bakom en glasmonter så man kan se precis va de lägger på/i din mat. Allt är mycket fräscht. Deras kebabtallrik är en stor hög god mat på en tallrik med dricka ingående, typ 60:-. Klart billigt. Ett ställe att rekomendera.
Angående vinsten är det så att vadet gäller notan. Orkar jag är maten gratis, orkar jag inte får jag ta från egen plånbok.