Olika bedömningar

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
ozzman
Levertransplanterad

Olika bedömningar

Post by ozzman »

Enligt den här artikeln så är SSPX en "ultrakonservativ" församling.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4254814.ab

Efter vad jag kan förstå så verkar de ha ungefär samma åsikter som en ultraliberal, extremt vidsynt och sekulariserad muslim.
Det som försiggår i diverse källarmoskeer bland "ultrakonservavtiva" muslimer skulle nog få SSPX att framstå som skogsmulle med plyschtofflor.

Varför bedöms kristna och muslimer så olika i Sverige?
- En kristen som tror på gud hånas I Sverige, medan en muslim som tror på gud framställs som något helt normalt.
- Den kristna kyrkan ses som fascister och homofober eftersom de inte vill gifta bögar/flator. Jag skulle vilja se hur muslimska imamer skulle reagera om riksdagen skulle försöka tvinga samma imamer att gifta samkönade
- En kristen tjej får inte ha en vigselring på sej när hon jobbar i vården eftersom det inte anses vara hygieniskt. Muslimer har ställt krav på att de skall få ha Burkha på sej när de jobbar i vården och fått stöd från DO
mm. mm.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Olika bedömningar

Post by gammalhardrockare »

Mycket bra text! Får jag vidareutveckla och förlänga den? Kan bli en fin insändare.
ozzman
Levertransplanterad

Olika bedömningar

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Mycket bra text! Får jag vidareutveckla och förlänga den? Kan bli en fin insändare.
Absolut. Burkhahistorien var tydligen att det var under praktik som någon inte fick ha burkha på sej och då sket i praktiken för att senare anmäla det till DO. jag har för mej att DO uttalade sej senare att personen borde fått ha burkhan epå sej.
http://imittsverige.wordpress.com/2008/ ... tbildning/

Det borde inte vara några problem att hitta fler exempel på särbehandlingar.
Ytterligare exempel är ju ex. att muslimer kräver att deras döttrar skall få godkänt i gymnastik trots att de inte är med på simningen i gymnastiken då det är killar närvarande.
Ingen begär heller att Ecce Homo skall ställas ut i en moske.

Googling bör ge mycket mycket mer.
Post Reply