Enligt den här artikeln så är SSPX en "ultrakonservativ" församling.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4254814.ab
Efter vad jag kan förstå så verkar de ha ungefär samma åsikter som en ultraliberal, extremt vidsynt och sekulariserad muslim.
Det som försiggår i diverse källarmoskeer bland "ultrakonservavtiva" muslimer skulle nog få SSPX att framstå som skogsmulle med plyschtofflor.
Varför bedöms kristna och muslimer så olika i Sverige?
- En kristen som tror på gud hånas I Sverige, medan en muslim som tror på gud framställs som något helt normalt.
- Den kristna kyrkan ses som fascister och homofober eftersom de inte vill gifta bögar/flator. Jag skulle vilja se hur muslimska imamer skulle reagera om riksdagen skulle försöka tvinga samma imamer att gifta samkönade
- En kristen tjej får inte ha en vigselring på sej när hon jobbar i vården eftersom det inte anses vara hygieniskt. Muslimer har ställt krav på att de skall få ha Burkha på sej när de jobbar i vården och fått stöd från DO
mm. mm.
Olika bedömningar
Moderator: hakan
-
- Levertransplanterad
Olika bedömningar
Mycket bra text! Får jag vidareutveckla och förlänga den? Kan bli en fin insändare.
-
- Levertransplanterad
Olika bedömningar
Absolut. Burkhahistorien var tydligen att det var under praktik som någon inte fick ha burkha på sej och då sket i praktiken för att senare anmäla det till DO. jag har för mej att DO uttalade sej senare att personen borde fått ha burkhan epå sej.GammalHardrockare wrote:Mycket bra text! Får jag vidareutveckla och förlänga den? Kan bli en fin insändare.
http://imittsverige.wordpress.com/2008/ ... tbildning/
Det borde inte vara några problem att hitta fler exempel på särbehandlingar.
Ytterligare exempel är ju ex. att muslimer kräver att deras döttrar skall få godkänt i gymnastik trots att de inte är med på simningen i gymnastiken då det är killar närvarande.
Ingen begär heller att Ecce Homo skall ställas ut i en moske.
Googling bör ge mycket mycket mer.