En ny generation Eddiefans

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
Långis

Post by Långis »

Det glädjer mig mycket att Eddie fortfarande får fans runt om i landet. Jag tar det som ett bevis för att Eddie aldrig kommer glömmas bort.
En kille som går i fjärde klass skrev ett meddelande i min gästbok idag. Ja jävlar, fjärde klass! Räknar jag rätt så är han 10 år, född 1999 då Eddie endast hade två år kvar att leva.
Fantastiskt att han fortsätter förundra folk där ute i landet!
Last edited by Långis on 23 Oct 2009, 20:06, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad

Post by E-M »

Eddies musik kommer leva kvar i många år! Räcker med att det är en person som lyssnar på honom, sedan sprids det som en löpeld. Vissa kommer tycka det är skit andra kommer älska det.
ELN
Levertransplanterad

Post by ELN »

E-M wrote:Eddies musik kommer leva kvar i många år! Räcker med att det är en person som lyssnar på honom, sedan sprids det som en löpeld. Vissa kommer tycka det är skit andra kommer älska det.
Som det alltid varit Image
velinga
Glad amatör

Post by velinga »

Jag visst har det uppstått en ny generation av Eddie-fans. Såg en kille på Arlanda flygplats som kunde ha varit ca. 13 år gammal och bar en t-shirt med texten 'Eddie Meduza - A Legend Never Dies' ;-)

Förra veckan så frågade min mor om jag kunde bränna en CD till henne med han 'galningen'. Så det gjorde jag ju givetvis med en viss urskiljning .. ha ha .. och hoppade över låtar som 'knulla en get i röven' etc

Kuken i örat .. tjoflöjt! Jag blir aldrig riktigt vuxen jag.
Kraft105
Glad amatör

Post by Kraft105 »

Jag är nu 13 och lyssnar på Eddie varje dag.

Började lyssna när min äldre bror lyssnade och han är 22 (nu)
så jag började nog lyssna när jag va 8-9 år Image
Last edited by Kraft105 on 21 Jan 2010, 17:05, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad

Post by E-M »

Kraft wrote:Jag är nu 13 och lyssnar på Eddie varje dag.

Började lyssna när min äldre bror lyssnade och han är 22 (nu)
så jag började nog lyssna när jag va 8-9 år Image
Det är rätta takter, Kraft! Se till att sprida Eddies musik till dina vänner också Image. Varmt välkommen till forumet!

Kom ihåg när jag var 14 år så hade jag en lärare som hatade Eddie. Det utnyttjade jag givetvis. Bl.a. skrev jag Eddie Meduza på mina böcker och ställde dem på högkant så hon kunde se det klart och tydligt. Brukade även ha högsta volym när jag lyssnade på någon Eddie-låt (särskilt de mindre rumsrena) på min freestyle. Det var väldigt roligt. Jag begär inte att alla ska gilla Eddie, verkligen inte, men hon hade de där vanliga fördomarna och visste ingenting om honom så då kunde jag gott reta henne lite. Hon sa att hon inte kunde förstå hur han kunde vara populär fortfarande och detta var nästan sju år sedan Image.

Haha nu drar jag mig tillminnes att hon en gång hotade att ta upp på ett utvecklingssamtal att jag lyssnade på Eddie Image Jag sa bara "gör du det". Fattade inte riktigt vad det var hon ville. Skulle mina föräldrar förbjuda mig att lyssna på Eddie eller vadå?

Nu har jag svävat ut tillräckligt från trådens ämne så det är bäst att jag slutar nu men som sagt: Välkommen ska du vara och fortsätt lyssna på Eddie Image
Kraft105
Glad amatör

Post by Kraft105 »

Tackar tackar Image De ska ja göra ^^
Långis

Post by Långis »

Jajamen, det är bara att stå på sig om nån klagar. Det finns så många fördomar om Eddie så man blir smått sjösjuk.

Stort välkommen, Kraft!
Post Reply