Fan-klubben som inte blev av

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
nisseinorr
Glad amatör

Post by nisseinorr »

Eftersom jag nu återupptagit mitt Eddie-intresse igen
så satt jag här om kvällen och rotade fram gamla fotografier och papper osv som man samlat på sig..

Såg då något foto jag tagit och kom att tänka på fanklubben som var på G strax efter Eddie´s död.. Den som Christian Dahlberg skulle starta..
Ingen som har hört av honom på senare år?

Kan minnas att vi hade kontakt Jag,Christian och även Sture Svensson.. För jag tryckte nämligen upp medlemskort till klubben och skickade ner till Christian och i utbyte fick jag då av Sture ett par Osadal-kasetter uppskickade till mig. Men sedan hände inte mer det vet jag ju. Och jag tappade även kontakten med denne Christian, fast jag fortfarande var då aktiv än något år i själva Eddie-världen..

Men de e ingen härifrån som vet något mer om denne snubbe eller har någon kontakt med honom ? Kom bara å tänka på det hela när jag såg ett foto jag tagit på högen medlemskort.. (Ville väl ha bevis på att man var inblandad i de hela och fotade därför medlemskorten innan jag skickade ner dem hehe)
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist

Post by BOB-blommorobin »

Minns jag inte helt galet så orkade de inte att hålla igång verksamheten. Varför vet jag inte.

Vore roligt om det kom en ny fan-klubb där man kan köpa exklusiva grejer.
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
Långis

Post by Långis »

Ja, det där minns jag mycket väl. Christian hade väl ett nära samarbete med Sture Svensson?
Har för mig att det bara blev en hemsida av klubben. Någon hade betalat in medlemsavgift, men sen hände inte så mycket mer.

Jag har själv haft tankar på nåt liknande, men inte i form av en fanclub utan mer som ett sällskap.
Cornelis Wreeswijk har ju ett eget sällskap och en mängd andra gamla artister har liknande. Klart Eddie ska ha en intresseförening!
Men det är för mycket jobb så jag överlåter det te nån annan...

Flyttar för övrigt denna tråd till Eddie-avdelningen.
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist

Post by BOB-blommorobin »

Det hade varit roligt att ha en klubb för Eddie. =)
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
hakan
Obotlig alkoholist

Post by hakan »

Långis:

Flytta ner till västkusten så får vi starta upp här nere! Image
Långis

Post by Långis »

Hakan wrote:Långis:

Flytta ner till västkusten så får vi starta upp här nere! Image
Det är mycket möjligt att jag gör det hamnar där nere. Förhoppningsvis blir det iallafall åt det håller när jag sticker i augusti.
Last edited by Långis on 26 May 2010, 19:25, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

Både fancluben och denna Christian försvann visst lika fort som de dök upp. Jag betalade in medlemsavgiften (100 kr), men hörde inget av dem förrens runt 6 månader senare (ungefär). Då kom ett brev med medlemskortet samt en tändare med Eddie-tryck.

Jag fick ett brev också av Christian där han berättade lite om varför det tog tid med allting osv. han hade bl.a gjort lumpen vill jag minnas. Minns dock inte när exakt jag fick brevet, om det var före eller efter medlemskortet.
Last edited by overkill on 27 May 2010, 02:44, edited 1 time in total.
Post Reply