Det borde släppas på CD!

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist

Det borde släppas på CD!

Post by BOB-blommorobin »

Jag tycker man borde ta och släppa LP:n "21 Värsta" och "Errol" på CD. Tror många skulle vilja ha dem.
Last edited by BOB-blommorobin on 28 May 2010, 23:20, edited 1 time in total.
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
overkill
Levertransplanterad

Det borde släppas på CD!

Post by overkill »

Ja, framför allt Errol. Gärna med remastrat ljud, outgivna bonus-spår (bör finnas demos och liknande) samt alla bilder m.m. i en fet booklet. Det hade suttigt som en smäck.

21 Värsta som helhet kan väl ändå kvitta då låtarna redan finns på 11 andra samlingar eller så.
De 3 outgivna låtarna på 21 Värsta vore iof kul, men det finns ju bättre och intressantare låtar. Tror de kommer från ett arkiv med outgivna låtar som Sony har, gissar jag. Det arkivet får de gärna släppa nån gång. Image
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist

Det borde släppas på CD!

Jo Errol hade varit riktigt roligt om den släpptes på cd. Jag skulle gärna få låna och ljudtvätta den lp:n, jag har tillgång till en vinylspelare med ny nål och ljudtvättarprogram på dator. Jag vet nummret på den "CBS 40-80617".
overkill
Levertransplanterad

Det borde släppas på CD!

Post by overkill »

Det finns en vettig rip av Errol som UGRM har fixat en gång i tiden. Tror den finns på nätet att dra ner om man söker lite. Denna UGRM har även gjort bra rippar av så gott som alla kassetterna och en del annat.
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist

Det borde släppas på CD!

Overkill wrote:Det finns en vettig rip av Errol som UGRM har fixat en gång i tiden. Tror den finns på nätet att dra ner om man söker lite. Denna UGRM har även gjort bra rippar av så gott som alla kassetterna och en del annat.
Fast jag vill inte ha dem i mp3, utan vill spela in i Wave, AIFF eller liknande, ljudtvätta och sedan ut på skiva för bästa kvalite. =)

Fast en fysisk skiva i butik känns lite roligare. =)
Långis

Det borde släppas på CD!

Post by Långis »

Konverteringen på UGRM:s rippar är 320kbps så det duger ju även för den värste ljudpedanten.
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist

Det borde släppas på CD!

Tycker dock ändå att de skulle vara roligare att ha på skiva också. Jag hade köpt dem om de fanns som nytryck, även om de finns i mp3 skulle jag vilja ha dem på skiva. =)
overkill
Levertransplanterad

Det borde släppas på CD!

Post by overkill »

Helt o-komprimerat är absoulut att föredra, men i brist på annat så duger 320 kbps för mig. Kan dock garantera att den "värste ljudpedanten" inte nöjer sig med det, men många som inte är pedanter gör ju det. Jag har en hel del bootlegs-inspelningar av konserter med diverse band och artister, känner folk som samlar på sånt. och i deras värld är i princip allt som har med mp3 att göra helt bannlyst. Image

Själv är jag väl nått mellanting. Hatar komprimerad smörja men om det låter bra ändå så duger det oftast, beroende på vad det är. Just bootlegs har jag nästan ingen som härrör från mp3. Men det hänger lite på vad man kan få tag och hittar också. Finns inte det bästa får man ta det näst bästa eller det som finns helt enkelt.
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist

Det borde släppas på CD!

Jag har fyllt hela min hårdisk med bara wav-filer måste börja bränna ner. Jag brukar ha allt på CD. =) Men så vore det roligt att ha den fysiskt på cd än vinyl eller mp3. =)
slim
Glad amatör

Det borde släppas på CD!

Post by slim »

F´låt en dum fråga; men är det så att många av er inte har "Errol" i nån form? Denj sen länge utgångna LPn kan jag förstå att den saknas, men det brukar ju cirkulera digitala reproduktioner? Annars får jag ta fram skivan ur skåpet och datorisera den. LPn är bara spelad ett fåtal gånger så den lär vara i sketbra skick.

Om det är nån tröst i bedrövelsen så hade inte Errol den själv heller enligt ett brev till mig från 80-talet, kanske skaffade han den senare?
Sen gick jag ut på staden, och sjöng en hemorröjd sång
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist

Det borde släppas på CD!

Jag har redan fått tag i den och tvättat ljudet, även fått till mig en inspelning som är i bra kvalite. Just nu är det bara fodralet som behövs, inscanning av båda sidorna i bra kvalite. Den får inte plats på en vanlig scanner men det är bara att scanna in båda delarna, jag klistrar gärna ihop dem själv. =)

Om du kanske kan fixa det slim?

MvH
Post Reply