Har inte druckit så mycket starköl i mina dar, men gillar Mariestads
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
uy wrote:Det har nog sagts i någon annan tråd också, men jag gillar Karlovacko. Heiniken är också god.
Men om jag ska häva i mig bara för att bli full brukar det duga med första bästa sniköl.
Du nämnde de i Jungbacka Erik's logg, men Herrskogsstrand tyckte att jag skulle ge denna diskussion en egen tråd
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Trots att jag är en ganska så stor och bred öldickare (o då inte till kroppsfigur) så går inte Norrlands ner. Heinikken, Lapin Kulta, Dansk Fadöl, Sort Gull i olika sorter men favoriten är ju Elk Brew, jäkla fin den! =)
Tja, jag bor ju utanför Mariestad nu så jag måste väl säga den ölen. Men lokalpatriot som jag är så skulle jag säga att Jämtlands Bryggeri gör den bästa ölen.
Långpanna wrote:Tja, jag bor ju utanför Mariestad nu så jag måste väl säga den ölen. Men lokalpatriot som jag är så skulle jag säga att Jämtlands Bryggeri gör den bästa ölen.
"President" är en riktig goding.
Ska snart åka till Jämtland, då kan jag passa på att prova din favoritöl
Herrskogstrand wrote:När ska du dit och vart i Jämtland ska du?
Jag tar tåget till Östersund första april, sen är jag i Östersund på förmiddagen och sen tar jag buss till Bydalen för att åka skidor
Per Hummer wrote:Jag tar tåget till Östersund första april, sen är jag i Östersund på förmiddagen och sen tar jag buss till Bydalen för att åka skidor
Förmiddagen andra april
Ungdomsölen var Crocodile Öl III
Gillar annars många sorter mycket Norlandsguld har det bla blivit .
Men på senare år har jag börjat uppskatta Pripps Blå
Inget tjafs bara öl helt enkelt !!!
Långpanna wrote:Tja, jag bor ju utanför Mariestad nu så jag måste väl säga den ölen. Men lokalpatriot som jag är så skulle jag säga att Jämtlands Bryggeri gör den bästa ölen.
"President" är en riktig goding.
Har glömt att hälsa att "President" smakade gott, provade den då när jag var i Jämtland