Sax delarna i denna låt är väldigt likt en av Eddies. Vet bara inte vilken.
http://www.youtube.com/watch?v=3hBJIbSScBM
Är det Gimme Love?
Hör de varje gång den låten går på radion!
Ett fall för musikpolisen?
-
- Levertransplanterad
Jag tänker även på låtarna "Impossible love" och "Don't bring me down"ELN wrote:Sax delarna i denna låt är väldigt likt en av Eddies. Vet bara inte vilken.
http://www.youtube.com/watch?v=3hBJIbSScBM
Är det Gimme Love?
Hör de varje gång den låten går på radion!
Last edited by Evert Meduza on 16 May 2011, 21:25, edited 1 time in total.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Ursh vilket skit vill jag bara säga !
Stängde av effter halva

-
- Levertransplanterad
Jag tycker inte det liknar någon av Eddies låtar. Det enda som poppar upp är väl "Småländsk sommarnatt" men jag tycker inte ens det är speciellt likt.
Nej nu är de väl allmänt känt att min känsla för hur musik fungerar är lika stor som Hitlers kärlek till judar. Men de jag får upp i huvudet när jag här den delen av låten är nån Eddielåt, men kan inte komma på hur resten av låten går.
Till saken hör ju att dom kör just den saxdelen i reklamen för P3 så därför har jag hört de utan att gilla låten
tror jag någon gång till och med sagt att jag gillar mycket musik, men inte typiskt de som spelas på P3 så Gulf du kan va lugn.
Till saken hör ju att dom kör just den saxdelen i reklamen för P3 så därför har jag hört de utan att gilla låten

-
- Levertransplanterad
ELN:
Jag gör inget utfall mot dig. Det är mycket möjligt att det påminner om någon Eddie-låt bara att jag inte känner igen den. Jag börjar kanske bli ringrostig på gamla dar
Jag gör inget utfall mot dig. Det är mycket möjligt att det påminner om någon Eddie-låt bara att jag inte känner igen den. Jag börjar kanske bli ringrostig på gamla dar

-
- Levertransplanterad
Nä, den gick jag bet på. Jag tycker inte den liknar någon specifik Eddie-låt, men jag har ju inte hört alla och låter saken lämnas över till ni andra.
Däremot är Ewert Ljusbergs "Gånglåt från Knutby" väldigt lik "Plockat några fina blommor", men då Ewert är en utav mina stora idoler vill jag inte röra i det hela och anklaga honom för plagiering.
Däremot är Ewert Ljusbergs "Gånglåt från Knutby" väldigt lik "Plockat några fina blommor", men då Ewert är en utav mina stora idoler vill jag inte röra i det hela och anklaga honom för plagiering.
ELN . Ja jag gillar då Eddie meduza så in i helvete så för mig är det Musik No 1 
Där med ingen världsmästare på eddie meduza !
Mycket har jag säkert gladeligen kvar att höra
Fast visst kan lyssna annat med det kan jag väll
Observera kan

Där med ingen världsmästare på eddie meduza !
Mycket har jag säkert gladeligen kvar att höra

Fast visst kan lyssna annat med det kan jag väll

Observera kan