Jag har försökt hitta låten med Göte för att lyssna och bedömma själv då jag är något skeptisk till om det stämmer, men hittar bara döda torrents som vägrar att starta. Enligt säljaren så är Eddie med i kören enligt "säkra källor".

"Errol" som nämns är en borgmästare som förekommer i Göte´s värld och tyvärr inte Norstedt, min far lyssnade mycket på Göte när han hade ett radioprogram och vi har till och med en LP med Göte Johansson, tyvärr så funkar inte vår gamla LP-spelare då det var jag som hade sönder den när jag var yngreOverkill wrote:Samma här. Som jag fattade det var källan personen som han själv köpte plattorna av en gång i tiden, men var den säljaren har fått uppgifterna från vet jag inte.
Det är ju lätt att tro att någon har dragit slutsatsen att Göte och Eddie hade ett samarbete pga av Göte-låten Sommar på mopeden på en av eddie´s skivor. Men detta lär ju till största delen vara Berts förtjänst, inte Eddies.
Att "Errol" nämns i låten är ju lite mysko, fast det kan ju ockå vara nån annan Errol som avses, t.ex Errol Flynn. Flynn är väl sen länge död & begraven men de kan ju ändå ha skojat om honom lite på nått sätt i låten.
Javisst kan jag kolla det, ska bara hitta LP'n först så att jag kan ta reda på det.Overkill wrote:Per: Aha! då är det defenetivt inte "våran" Errol som avses, och inte Flynn heller. Har du möjlighet att kolla på din fars skivor med Göte för att kolla/utesluta om (våran) Errol kanske står med där, dvs om han är krediterad för att han sjunger på plattan, OM han nu gör det. Jag tror inte att han gör det, och skivor ger inte alltid fullständig info. Men det kan ju vara smart att utesluta det den vägen så att säga.
RetepNoslack: så kan det gå...
Man blev lite påmind om att man saknar Svullo också.
och nu saknar vi ännu en hjälte. Lasse Brandeby avled nyss, mycket tråkigt.![]()
Errol Svensson är troligen borgmästaren, sen så medverkade Errol Norstedt definitivt INTE på låten "Sommar på mopeden", det var Bert´s idé att ha den låten på plattanMrRogerBallis wrote:Kan aldrig tänka mig att Errol"Eddie"var med på "Göte´s Födelsedagslåt.
Inte heller på "sommar på mopeden"på begäran cd.
Det förekommer nån Errol Svensson i texten han kanske var borgmästaren.![]()