Mitt bästa tips

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
Jungbacka Erik
Site Admin

Mitt bästa tips

Post by Jungbacka Erik »

I veckotidningarna kan läsarna skicka in sina bästa tips, och nu kan man det även här. Här är mitt tips, och det bräcker nog alla veckotidningstips i alla fall:

Brukar du ha svårt att hitta alla fjärrkontroller i ditt vardagsrum? Gör då som jag: Placera alla fjärrkontroller i en nylonstrumpa av lagom densitet. Knyt ihop strumpan så fjärrisarna inte trillar ur, och spika fast strumpan i soffbordet, eller armstödet på soffan med en femtumsspik som du böjer på baksidan. Lägg gärna i några extra batterier i strumpan så behöver du inte dra ut spiken då batterien tar slut. Lycka till Image
uy
Levertransplanterad

Mitt bästa tips

Post by uy »

Ja, så skulle man kunna göra.
Skitarna ska va' lika långa i år
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Mitt bästa tips

Post by gammalhardrockare »

Faktum är att jag hade någon liknande anordning innan internet kom in i mitt liv. Jag hade någon slags tygficka vid ena armstödet på soffan och där förvarade jag både fjärrkontroller och reservbatterier. Funderade även på att tillverka ett eget "zappstativ" för armen men mitt ex satte stopp för det.
Sannigen är att det finns bara två saker som är bättre idag än förr och det ena är den välsignade kabel-TV:n, det andra är internet.
Resten är skit men så länge jag har min kabel och mitt bredband så håller jag käft.
Långis

Mitt bästa tips

Post by Långis »

haha, ja, det gäller att va påhittig
ozzman
Levertransplanterad

Mitt bästa tips

Post by ozzman »

Ett annat alternativ är att investera i en bra programerbar fjärrkontroll och sedan styra allt med den.
Denna enda fjärrkontroll kan med fördel has i ett "mobiltelefonhölster" om man alltid vill ha den till hands.

Ett annat bra förslag är att koka upp tevattnet på kvällen så behöver man bara värma upp det till frukosten dagen efter.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Mitt bästa tips

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:
Ett annat bra förslag är att koka upp tevattnet på kvällen så behöver man bara värma upp det till frukosten dagen efter.
He! He! Den var bra! Kom du på den själv eller är den gammal?
ozzman
Levertransplanterad

Mitt bästa tips

Post by ozzman »

Rockarn:

Jag vet faktiskt inte, men jag har inget minne av att jag läst den någonstans. Så kanske att jag har kommit på den någon gång för länge sedan, förmodligen under influens av alkohol (som ju alla vet är den bästa idé-katalysatorn).
Post Reply