Jag älskar att slabba runt i jobbarkläderna och bär dem ofta även efter arbetstid. Ska sanningen fram så bär jag mycket sällan mina privata kläder numer. Jobbarkläderna är bekväma, de skaver inte eller skär in någonstans och det saknar betydelse om de är skitiga, jobbet ursäktar.
En annan fördel är att man inte sliter på sina egna kläder. Jag har t o m fixat t-tröjor som hör till min "jobbaruniform" så nu är det i stort sett bara kalsonger och strumpor som jag själv måste stå för.
Men det beror ju naturligtvis på vilken sorts jobb det är man har. När jag t ex jobbade i kök så kastade jag av mig kläderna så fort jag kunde. Dels så är det ett yrke som bara är värt förakt och för det andra: Vem fan vill visa sig i en löjlig vit kockjacka och fåniga grårutiga brallor? Jobbar man i kök så vill man helst inte skylta med detta. Inte jag i alla fall. Idioter jobbar i kök.
Men nu har jag vanliga blåa arbetarbyxor och blå jacka, till det mörklå t-tröja och det är helt ok, bekvämt på alla vis.
Jag kan förstå att många vill dänga folk från köksbranschen och liknande men chaufförer väcker väl ingen harm?
Hur är det med er andra?
I morgon är det dags att dra på mig mina nytvättade jobbarkläder igen!