Skrivkramp...

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
Långis

Skrivkramp...

Post by Långis »

Fan jag ska ha inne en krönika på fredag i gratistidningen jag skriver i sen nån månad tillbaka, men jag får bannemig inte ihop nåt. Kommer inte in i den där skrivarkänslan som jag behöver försätta mig i för att kunna författa.

Jäklar, bara det inte blir som för en vecka sen att jag sitter och skriver allt i sista minuten.... iofs har jag hört folk säga att det var det bästa jag skrivit hittils, men det var nog bara en lyckträff... Eller är det verkligen så att man presterar bättre under press?
Last edited by Långis on 08 Dec 2005, 00:08, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad

Skrivkramp...

Post by rex »

Bättre och bättre....effektivare blir nog de flesta tror jag iaf. Själv svarar jag bättre på ett hot om övertid än löfte om övertidsersättning Image

elo
Periodare

Skrivkramp...

Post by elo »

På fredag (alltså övermorgon) ska jag ha tre svenskatexter inlämnade, jag har lyckats skriva två halva hittils...
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Skrivkramp...

Post by gammalhardrockare »

Spekpanna:

Vilket ämne hade du tänkt dig att krönikan skulle behandla? Tänker du skriva den på ett lättsamt och kåserande sätt eller är det mer i form av en faktabaserad artikel?

När jag tappar skrivlust och fantasi fullständigt så brukar jag tänka ut ett enda fyndigt och roligt litet stycke eller mening och sedan så bygger jag resten av texten runt den så att säga. Det brukar faktiskt fungera men man vet aldrig hur det kommer att sluta.
Sprit fungerar för en del, dock inte för mig. Jag har prövat men blir bara fullare och fullare och tappar helt intresset för att skriva eller göra något överhuvudtaget förutom att supa och bli ännu fullare.
På bakrus kan man dock prestera en hel del märkligt nog. Då flyter det som fan!
Långis

Skrivkramp...

Post by Långis »

Så, nu är den iallafall inlämnad... blev väl inte riktigt perfekt denna gången...

Det ska va lite lättsammare. Meningen är att jag ska representera småbyarna runtomkring här, betraktelser från min sida osv. Egentligen innebär det att jag får skriva vad fan som helst.....
Men det är inte mycket att röra sig med. 1000 tecken har jag på mig att försöka få ihop nånting och det är bannemig inte det lättaste att hålla sig inom de ramarna...
felix
Obotlig alkoholist

Skrivkramp...

Post by felix »

du får göra en eddie helt enkelt.

hitta på medans du skriver Image
Post Reply