_

Nyheter angående Eddie Meduza
Post Reply
elo
Periodare

Engelska

Post by elo »

GM wrote:Dom borde göra en likadan, fast med bara engelska.
Dom kunde göra en hel serie.
Den börjar med dom här dragspelslåtarna
Sen en med bara engelska
sen en med bara dansband
En med bara instrumentala
os.v.
Vem vet vad "Bävern" har på lur? Image

Dansbandsskivan skall heta "Om Jag Blir Lika Gammal Som Farfar" och ha underrubiken:
"Några av Errol Nordstedts Bortglömda Mästerverk"

btw så har vi väl sett omslaget på dragspelsskivan?
Last edited by elo on 22 Dec 2005, 02:26, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad

Engelska

Post by overkill »

Inte mig emot, men tvivlar på att det kan bli verklighet. En skiva med t.ex bara Engelska låtar på skulle förmodligen inte sälja så bra. Bara vi bokstavstroende fans skulle köpa den, antagligen.

Det finns ju en anledning till att det släpps samlingar med samma låtar om igen på - det är så enkelt att det är dom låtarna som majoriteten av skivköparna vill höra. Mera Brännvin, Volvo, Punkjävlar och Jag vill ha en vrud med stora pattar osv - alltså dom låtarna som de flesta förknippar med Eddie. Även om Eddie Meduza för mig personligen (och säkert för er andra också) är mycket mer än dom låtarna så är det den stämpeln som Eddie fick i tidiga år som folk minns och det var det som sålde mest, och är fortfarande det som säljer än idag.

Ska bli mycket intressant och se hur denna Dragspelsplattan klarar sig försäljningsmässigt. Håller för övrigt med trådstartaren och hoppas på det du skriver kan bli sant, men dessvärre är jag pessimistiskt inställd till hur det skulle funka. Men å andra sidan - vad gör det om inte skivorna säljer så bra ? även om inte bolaget tjänar så mycket på det så är det ju en perfekt gåva till oss fans.
E-M
Levertransplanterad

Engelska

Post by E-M »

mm men vi får hoppas att den säljer bra för då kanske Bert släpper fler liknande plattor med eddie, om han bara kunde få tummen ur att göra TV-reklam för den med så.
Post Reply