Det handlar dessutom om väldigt lojala fans, som hållde fast vid sin idol oavsett vad han hittade på. För när det handlar om en rockstjärna som fått smeknamnet "Eleganten från Vidderna" är det inte alltid själva musiken som ger de största rubrikerna.
Visst har Eddie fått ta emot kritik för sitt leverne av fisförnäma kulturskribenter - i de fall dessa journalister över huvud taget befattat sig med simpla rockare som Eddie Meduza. MEN då bortser de från, att även den svarta sidan av hans liv haft - och har - stor betydelse för den musikaliska sidan. Faktum är att rockmusiken i dag förmodligen hade sett annorlunda ut om inte Meduza hade blivit den han blev. Tyvärr satte hans vilda leverne en del spår i hans hälsa alledes för tidigt.
Eddie Meduza bröt mot alla jävla regler som fanns, Meduza spelade så hel galen å brutal Rock'n'Roll så
ingen kommer i närheten av det. Han fick ta sina smällar men han stod på för sin musik! Han stod på fast att det kostade honom bra mycket. Det kan man kalla en Rockabilly rebel från topp till tå...
Självklart är Eddie Meduza störst vad än folk säger!! Finns INGA argument som talar för annat!! Visst.. Jerry Williams sålde fler skivor, men var det R&R?? Nix.. dom allra flesta var smörig pop som släpptes för att locka till sig penningstinna brudar. En massa töntiga tv-framträdanden (borsätt från någon enstaka låt) hade ett dugg med R&R att gjöra.. När Williams gjorde "Someday" gjorde Meduza "Rocky Rocky"!!!! Vilken låt har mäst krut..?? I 1982 var Eddie större än Williams & Carola tillsammans om det inte vore för tjafset med brännvin bla.bla.. snukslåtar, rasism etc.. hade han varit större än planeten nu

Lyssnar just nu på "Andra Kan, Dom" som handlar om att vissa kan göra vad som helst och bli respekterade för det medan andra likasinnade blir kallade levande skämt. En bättre textskrivare kommer ALDRIG att finns
Det började 1983 när kvällspressen fick för sig att Eddie Meduza var en olämplig trendbildare. Samma år så började skämtet för mig ett RUTTET år på många sätt o vis.. Har (som ni säkert vet) fotografiskt minne och kommer i håg min egen födsel.. den var INTE rolig!! Det var blött, trångt o mörkt.. Det förste jag såg o hörde var en ful jävul (farsan..) som sade: F# F##N!!! Vad I %&¤"##%% är detta

JUST DET...