Hur klarar man lappen?

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

uy
Levertransplanterad

Hur klarar man lappen?

Post by uy »

Och dör bilen blir man kuggad. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
Errol
Glad amatör

Hur klarar man lappen?

Post by Errol »

tur man går fordon då...vi får B-körkoret.
(det ska tas efter jul på andra året nu)

turligt nog tog jag Traktor-kort + B1 dvs teorin
för snart 1,5 år sen. övningskört privat sen januari 2004
samt en hel del tusen mil i a-traktorer vilket gör lektioner ganska onödiga.

för mig räcker det väl med halkbana,uppkörning!?

har iufs gett mig in på tung trafik. CE kort skall förhoppninvsvis skolan hjälpa mig lite med. blir intensiv kurs ! =)
E-M
Levertransplanterad

Hur klarar man lappen?

Post by E-M »

Jag har också haft traktor (sedan 15 års ålder), som jag körde ett antal mil med. Har övningskört 1,5 år, har la övningskört ca: 600 mil.

Det är just därför jag inte heller vill ta körlektioner, för jag känner mig rätt så säker. Men den där jävla miljöanpassadkörning som tillkom 2004 kan ställa till det. Men det ordnar sig nog, för jag vill ju inte säga att jag kör speciellt "icke miljövänligt" nu.
Last edited by E-M on 20 Aug 2006, 22:52, edited 1 time in total.
uy
Levertransplanterad

Hur klarar man lappen?

Post by uy »

on 08/21/2006 at 01:06:14, grr wrote:uy:
Inte en chans. Du kan få hur många motorstopp du vill på en uppkörning och det spelar ingen roll, det är ju inget som påverkar säkerheten. Så säger min lärare i alla fall. Var har du läst det?
[/quote]

Läst? Det var ju därför jag blev kuggad på min andra uppkörning.
E-M
Levertransplanterad

Hur klarar man lappen?

Post by E-M »

on 08/21/2006 at 01:06:14, grr wrote:E-M:
Låt höra. Vad rattar du?
[/quote]

Traktron sålde jag för ca: 7 månader sedan. Det var en Fårrrd transit -77 med barlastflak så det var ju inga fina grejor. Köpte den för 5500,- och fick 10500,- för den. Men la ju ut ca: 4500,- så gick ju i princip plus minus noll.

Som jag kör nu så kör jag på i 50 på 4:an och i 70 på 5:an. Om "vägen tillåter det", det är ju inte lätt att köra i 50 på 4:an i en brant uppförsbacke direkt.
E-M
Levertransplanterad

Hur klarar man lappen?

Post by E-M »

on 08/21/2006 at 20:00:25, grr wrote:Äh, skulle jag haft en a-traktor skulle det varit en snygg en.
Duett med Amazonbakände, taksänkt, breddad, flippfront, ombyggd front samt akter till snyggare, avlägsnade detaljer, elmanövrerade måsvingedörrar och luckor, breda däck på crome spoke-fälgar, glowblelack samt riktigt customiserad inredning.
[/quote]

Jag skulle aldrig lägga så mycket pengar på en a-traktor.

Lycka till på halkkörning!
E-M
Levertransplanterad

Hur klarar man lappen?

Post by E-M »

GRATTIS!, jag måste säga att jag är rätt så avundsjuk på dig som har körkortet i din hand snartImage. Själv så får jag vänta några månader till Image.

Så halkkörningen var inget svårt?, inget som man behöver oroa sig för med andra ord?

Övningskör som satan nu så klarar du säkert uppkörningen med!
uy
Levertransplanterad

Hur klarar man lappen?

Post by uy »

Grattis till halkbanan och lycka till med uppkörningen!

Jag råder dig att köra så mycket som möjligt före uppkörningen, både hemma och på körskolan (En lektion aldeles innan i den bilen du ska köra upp med är jävligt bra). Och när du har bokat uppkörning ska du försöka hålla uppkörningstiden hemlig för så många som möjligt.

Då slipper man all press man skulle haft annars. Man blir lite nervös när folk ringer till en och säger "Lycka, lycka lycka till i morgon nu" och dunkar en i ryggen och liknande. När jag hade min sista uppkörning var det i stort sett bara körläraren, en som hade uppkörning samma dag och några i min klass som visste om det.
Last edited by uy on 22 Aug 2006, 23:47, edited 1 time in total.
Post Reply