Statssanktionerad terrorism!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Eddie
Obotlig alkoholist

Post by Eddie »

on 05/05/2007 at 12:32:57, wiking wrote:Ja det finns inget som irriterar mig i trafiken som folk som kör under tillåten hastighet. Jag blir så otroligt förbannad när bilen framför ligger i 70-80 på 90 väg exempelvis. Dom borde få böter för att dom kör försakta Image [/quote]

Det är just detta som myndigheterna vill ändra på, genom att bötesfälla så fort någon kör 1 km/h över hastighetsbegränsningen så sänker de snitthastigheten från över gällande hastighet till under gällande hastighet. Detta ska ju tydligen rädda många liv. Inte att göra iordning dåliga och olycksdrabbade vägar. För vart skulle de pengarna komma ifrån? Alla de miljoner som används för att sätta upp och ha fartkameror i drift? Ja det skulle ha räckt flera gånger om, ja se politiker.

Man har ju inte så mycket att välja på än att åka i 85 på en 90-väg med kameror :/
Långis

Post by Långis »

Det är lite lustigt att dom som kör omotiverat sakta tycks uppröra mer än trafikanter som kör omotiverat fort. Detta med tanke på att det är just fortkörarna som dödar flest i trafiken.

Naturligtvis ska man inte ligga i 50 på 70-väg. Sånt irriterar mig också, men de är inget stort hot mot mig som medtrafikant. Fortkörarna däremot...

Jag har två (visserligen ytligt) bekanta som kört ihjäl sig på just det sättet. Båda var män i åldern 18-25-år. Det är bara en bekräftelse på statistiken. Unga män med nytaget körkort som tror sig kunna hantera sin bil klanderfritt redan första året är det farligaste man kan möta som medtrafikant.
Last edited by Långis on 06 May 2007, 14:30, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad

Post by wiking »

Klart att man kör om om det låter sig göras, men är det många svängar eller mötande trafik så blir det ju svårt.
Och att köra 85 i 90 bara för att det är fart kameror är också dumt, jag ligger aldrig under tilllåten hastighet och ibland någon kilometer över, man för inte böter för att köra 90 där det är 90!
Och det finns färdtjänst för gamlingar som inte vågar köra fortare än 40!
Långis

Post by Långis »

hehe, jo det är sant. Image

Nån som vet förresten hur för fort måste man köra för att fartkamerorna ska plåta en?
Post Reply