Favoriträtt!?
Moderator: hakan
Favoriträtt!?
Jungbacka Erik: jag har faktiskt aldrig ätit koldolmar. Berätta lite om det.
Skitarna ska va' lika långa i år
-
- Site Admin
Favoriträtt!?
uy:
Här är receptet till en variant:
http://home.swipnet.se/~w-57250/kottofaa/kaldolma.html
Godast blir det med kål direkt ur landet. Inte sån som varit lagrad i en unken källare hela vintern
Godast blir det med kål direkt ur landet. Inte sån som varit lagrad i en unken källare hela vintern

-
- Levertransplanterad
Favoriträtt!?
on 02/08/2005 at 02:03:11, Jungbacka Erik wrote:uy:
[/quote]
Åh, fy fan vad hungrig jag blev när jag såg recepten. Tyvärr är det ingen annan än jag i familjen som tycker om kåldolmar så det var riktigt länge sedan jag åt det.

Åh, fy fan vad hungrig jag blev när jag såg recepten. Tyvärr är det ingen annan än jag i familjen som tycker om kåldolmar så det var riktigt länge sedan jag åt det.
-
- Levertransplanterad
Favoriträtt!?
Jomen kåldolmar är gott, ännu godare är sådan där gammal hederlig kålpudding som man fick i skolan. Mycket brunsås till!
-
- Levertransplanterad
Favoriträtt!?
Tyvärr så kommer nog mycket av den traditionella husmanskosten att försvinna pga tidsbrist.
Det är helt enkelt ingen som har tid att göra långkok idag.
Jag skyller det på feminismen med deras dagisvansinne som ledde till att bägge parter i ett förhållande kunde jobba vilket i sin tur gav sossarna möjlighet att vrålhöja skatten och ändå lura folk att dom hade det bra ställt. Detta följs nu av en uppluckring av värderingar, skilsmässor, utbrändhet, färdigmat i drivor, otillräckligt med tid för barnuppfostran och relationsvård.
Jag skyller det på feminismen med deras dagisvansinne som ledde till att bägge parter i ett förhållande kunde jobba vilket i sin tur gav sossarna möjlighet att vrålhöja skatten och ändå lura folk att dom hade det bra ställt. Detta följs nu av en uppluckring av värderingar, skilsmässor, utbrändhet, färdigmat i drivor, otillräckligt med tid för barnuppfostran och relationsvård.
-
- Levertransplanterad
Favoriträtt!?
Ozzman:
Jo det stämmer som du skriver. Jag håller med dig i mycket.
Jo det stämmer som du skriver. Jag håller med dig i mycket.
-
- Levertransplanterad
Favoriträtt!?
Rockarn:
Inte för att paja en till tråd men.
Jag tror dom flesta har liknande åsikter som oss mellan "skål och vägg" men dom åsikterna får inget utrymme i media eftersom media styrs av en närmast panikartad politisk korrekthet.
Så att andas om att Schyman med anhang är skuld till mycket av eländet i det här landet det går inte för sej för då är man märkt för resten av livet.
Åter till ämnet:
En riktig husmanskostmåltid är inte komplett utan en riktigt klassisk efterrätt t.ex. nykokt kräm (krusbär, plommon äpple mm.)med "bettat" knäckebröd och mjölk.
Inte för att paja en till tråd men.
Jag tror dom flesta har liknande åsikter som oss mellan "skål och vägg" men dom åsikterna får inget utrymme i media eftersom media styrs av en närmast panikartad politisk korrekthet.
Så att andas om att Schyman med anhang är skuld till mycket av eländet i det här landet det går inte för sej för då är man märkt för resten av livet.
Åter till ämnet:
En riktig husmanskostmåltid är inte komplett utan en riktigt klassisk efterrätt t.ex. nykokt kräm (krusbär, plommon äpple mm.)med "bettat" knäckebröd och mjölk.
-
- Levertransplanterad
Favoriträtt!?
Ozzman:
Jag säger bara en sak angående efterätt: Äppelkaka med vaniljsås!
Det ska jag fan i mig vräka i mig till helgen! Jag hade glömt bort denna underbara rätt. Det är många år sedan jag käkade det.
Jag säger bara en sak angående efterätt: Äppelkaka med vaniljsås!
Det ska jag fan i mig vräka i mig till helgen! Jag hade glömt bort denna underbara rätt. Det är många år sedan jag käkade det.
Favoriträtt!?
on 02/08/2005 at 15:36:09, ozzman wrote:Tyvärr så kommer nog mycket av den traditionella husmanskosten att försvinna pga tidsbrist.
Jag skyller det på feminismen med deras dagisvansinne som ledde till att bägge parter i ett förhållande kunde jobba vilket i sin tur gav sossarna möjlighet att vrålhöja skatten och ändå lura folk att dom hade det bra ställt. Detta följs nu av en uppluckring av värderingar, skilsmässor, utbrändhet, färdigmat i drivor, otillräckligt med tid för barnuppfostran och relationsvård. [/quote]
Helt rätt!
Jag skyller det på feminismen med deras dagisvansinne som ledde till att bägge parter i ett förhållande kunde jobba vilket i sin tur gav sossarna möjlighet att vrålhöja skatten och ändå lura folk att dom hade det bra ställt. Detta följs nu av en uppluckring av värderingar, skilsmässor, utbrändhet, färdigmat i drivor, otillräckligt med tid för barnuppfostran och relationsvård. [/quote]
Helt rätt!
Favoriträtt!?
Just nu vill jag inte tänka på mat,har fått magsjuka 

-
- Levertransplanterad
Favoriträtt!?
Fy fan, det är inte kul, det är väl bara att hoppas att det inte är någon efterhängsen variant.
Lär dej nu nåt av det, ge fan i blodpudding.
Lär dej nu nåt av det, ge fan i blodpudding.
Favoriträtt!?
on 02/08/2005 at 15:19:17, GammalHardrockare wrote:Jomen kåldolmar är gott, ännu godare är sådan där gammal hederlig kålpudding som man fick i skolan. Mycket brunsås till! [/quote]
mm. Kolpudding brukar min farmor göra. Fan, vad gott.
mm. Kolpudding brukar min farmor göra. Fan, vad gott.
Skitarna ska va' lika långa i år
-
- Levertransplanterad
Favoriträtt!?
Jag tror jag har haft magsjuka en gång i mitt liv och det var fan i mig inte roligt vill jag lova. Hade fått härsken köttfärs på en pizza och jävlar vad jag sket och spydde i ett helt jävla dygn.
Då är man fan inte tuff!
Däremot så har man ju lyckats bli lite dålig i magen av för mycket sprit i sin ungdoms dagar.
Då är man fan inte tuff!

Däremot så har man ju lyckats bli lite dålig i magen av för mycket sprit i sin ungdoms dagar.
-
- Levertransplanterad
Favoriträtt!?
on 02/08/2005 at 18:48:11, GammalHardrockare wrote:Jag tror jag har haft magsjuka en gång i mitt liv och det var fan i mig inte roligt vill jag lova. Hade fått härsken köttfärs på en pizza och jävlar vad jag sket och spydde i ett helt jävla dygn.
Då är man fan inte tuff!
Däremot så har man ju lyckats bli lite dålig i magen av för mycket sprit i sin ungdoms dagar. [/quote]
Råkade ut för samma sak med en kebab. Sket så det sprutade ur röva, samtidigt som jag fyllde tvättfatet. Givetvis var man inte hemma eller nykter för den delen...
Var förresten på ICA idag. Tror aldrig jag sett så mycket fläskottletter...
Då är man fan inte tuff!

Däremot så har man ju lyckats bli lite dålig i magen av för mycket sprit i sin ungdoms dagar. [/quote]
Råkade ut för samma sak med en kebab. Sket så det sprutade ur röva, samtidigt som jag fyllde tvättfatet. Givetvis var man inte hemma eller nykter för den delen...
Var förresten på ICA idag. Tror aldrig jag sett så mycket fläskottletter...

-
- Levertransplanterad
Favoriträtt!?
Lumberjack:
Ja just det ja! Ska kolla efter fläskkotletter nästa gång jag är ute och handlar!
Ja just det ja! Ska kolla efter fläskkotletter nästa gång jag är ute och handlar!