Favoriträtt!?
Moderator: hakan
-
- Levertransplanterad
Favoriträtt!?
Semlor! Det är ju fettisdagen idag. Så jävla gott, men höll på att få dåndimpen när jag såg prislappen för ett tvåpack. 30 riksdaler!
-
- Levertransplanterad
Favoriträtt!?
Lumberjack:
Jag har svårt för den där jävla mandelmassan. I en stad i östra Värmland, i Kristinehamn så har de en speciell sorts semla. De blandar grädden och mandelmassan. Då blir det inte så jävla sött. De är goda men man kan ju fan inte åka ända dit för att trycka semlor!
Jag har svårt för den där jävla mandelmassan. I en stad i östra Värmland, i Kristinehamn så har de en speciell sorts semla. De blandar grädden och mandelmassan. Då blir det inte så jävla sött. De är goda men man kan ju fan inte åka ända dit för att trycka semlor!
Favoriträtt!?
Fan är det fettisdag idag då måste jag ju käka upp min andra semla nu, annars går det ju inte. De två jag köpte kostade bara 22 vilket kap jag måste ha gjort! 

-
- Levertransplanterad
Favoriträtt!?
Jag fick ingen semla i går, bagerihelvetet hade slut när vi skulle handla
Semlor skall för övrigt ätas som "hetvägg" i tallrik med varm mjölk för största möjliga smakupplevelse.
on 02/08/2005 at 23:52:01, GammalHardrockare wrote:Jag har svårt för den där jävla mandelmassan. I en stad i östra Värmland, i Kristinehamn så har de en speciell sorts semla. De blandar grädden och mandelmassan. Då blir det inte så jävla sött. De är goda men man kan ju fan inte åka ända dit för att trycka semlor! [/quote]
Mandelmassa är mer metal än hela LKAB, basta!
Favoriträtt!?
on 02/08/2005 at 23:52:01, GammalHardrockare wrote:Lumberjack:
Jag har svårt för den där jävla mandelmassan. I en stad i östra Värmland, i Kristinehamn så har de en speciell sorts semla. De blandar grädden och mandelmassan. Då blir det inte så jävla sött. De är goda men man kan ju fan inte åka ända dit för att trycka semlor! [/quote]
Köp semletårtan,på den är det så.
Jag har svårt för den där jävla mandelmassan. I en stad i östra Värmland, i Kristinehamn så har de en speciell sorts semla. De blandar grädden och mandelmassan. Då blir det inte så jävla sött. De är goda men man kan ju fan inte åka ända dit för att trycka semlor! [/quote]
Köp semletårtan,på den är det så.
Favoriträtt!?
on 02/08/2005 at 16:43:58, rex wrote:Just nu vill jag inte tänka på mat,har fått magsjuka
[/quote]
Fortfarande sjuk,feber och elände.....fyfan vad det är synd om mig

Fortfarande sjuk,feber och elände.....fyfan vad det är synd om mig

-
- Levertransplanterad
Favoriträtt!?
Rex:
Rejäl magsjuka alltså, eller?
Rejäl magsjuka alltså, eller?
Favoriträtt!?
on 02/10/2005 at 01:05:40, hellboy wrote:stackars villakungen.
är han lite sjuk,eller orkar du inte jobba denna veckan.
din slapptask.
[/quote]
Kom du gärna hit på visit,så du får dig en släng du med. Nä förresten gör inte det,det blir så synd om din Mor om du blir sjuk,då får hon fullt upp med att torka dig i röven.
Hon har ju redan fullt sjå med din skötsel som det är.Så det skall vi bespara henne.
är han lite sjuk,eller orkar du inte jobba denna veckan.
din slapptask.

Kom du gärna hit på visit,så du får dig en släng du med. Nä förresten gör inte det,det blir så synd om din Mor om du blir sjuk,då får hon fullt upp med att torka dig i röven.
Hon har ju redan fullt sjå med din skötsel som det är.Så det skall vi bespara henne.
-
- Levertransplanterad
Favoriträtt!?

Sådana här små bataljer är alltid kul!
Favoriträtt!?
on 02/10/2005 at 11:49:31, GammalHardrockare wrote: 
Sådana här små bataljer är alltid kul! [/quote]
Ja,visst är det
särskilt mot underlägsna kombattanter som inte kan annat än att sitta och gnissla tänder 

Sådana här små bataljer är alltid kul! [/quote]
Ja,visst är det

-
- Levertransplanterad
Favoriträtt!?
För att glida in lite på ämnet mat igen, så kan jag ibland få en vansinnig längtan efter grillsnusk. Typ, en hårdstekt millimetertjock skiva pressat kött med en klick persiljesmör och pommes. Gott som fan i några tuggor, men efteråt får jag nästan alltid ångest då ett visst illamående inte är ovanligt efter en sådan dyngmåltid. Två månader sitter man dock med samma tallrik framför sig och minns hur goda de första tuggorna var... 
Vilket även för mig in på något som etsat sig fast i minnet, nämligen elefantörat. Som liten plutt var jag på sommarsemester i de svenska fjällen med familjen. På väg hem stannade vi hålan Strömsund. Vi stog utanför en restaurang och kollade in menyn och vad ser då lille jag. Dom har elefantöra på menyn!!! Ett elefantöra, det skulle jag bara ha, något så coolt att äta kunde ju inte bara finnas. Det tog morsan åtskillig tid att förklara att det inte var riktiga elefantöron... vilken besvikelse, det blev troligen grillkorv istället. Det borde finnas lagar om att man inte får lura nyfikna små ungar, banne mig!

Vilket även för mig in på något som etsat sig fast i minnet, nämligen elefantörat. Som liten plutt var jag på sommarsemester i de svenska fjällen med familjen. På väg hem stannade vi hålan Strömsund. Vi stog utanför en restaurang och kollade in menyn och vad ser då lille jag. Dom har elefantöra på menyn!!! Ett elefantöra, det skulle jag bara ha, något så coolt att äta kunde ju inte bara finnas. Det tog morsan åtskillig tid att förklara att det inte var riktiga elefantöron... vilken besvikelse, det blev troligen grillkorv istället. Det borde finnas lagar om att man inte får lura nyfikna små ungar, banne mig!
Favoriträtt!?
hellboy: Nej, det är sånt kol som växer i grönsaksland. Det är stora runda bollar som man kan köpa i affärer.
Skitarna ska va' lika långa i år
Favoriträtt!?
on 02/10/2005 at 21:58:38, LumberJack wrote:För att glida in lite på ämnet mat igen, så kan jag ibland få en vansinnig längtan efter grillsnusk. Typ, en hårdstekt millimetertjock skiva pressat kött med en klick persiljesmör och pommes. Gott som fan i några tuggor, men efteråt får jag nästan alltid ångest då ett visst illamående inte är ovanligt efter en sådan dyngmåltid. Två månader sitter man dock med samma tallrik framför sig och minns hur goda de första tuggorna var... 
[/quote]
Jag som trodde att jag var ensam om det!!

[/quote]
Jag som trodde att jag var ensam om det!!

Favoriträtt!?
on 02/10/2005 at 23:39:41, hellboy wrote:uy: jaha,du menar KÅL!
[/quote]
Det är inte så lätt när flera ord uttalas lika. Eller stavas, för den delen.

Det är inte så lätt när flera ord uttalas lika. Eller stavas, för den delen.
Skitarna ska va' lika långa i år
-
- Levertransplanterad
Favoriträtt!?
Jag har väl egentligen inget emot svensk husmanskost men vad jag inte gillar är denna eviga kokta potatis som de serverade varenda jävla dag när man var liten. Torrt och smaklöst.
Stekt potatis är gott, potatisgratäng, potatisburgare m.m. är smaskens men kokt potatis...
Skönt att det inte är någon som tillagar potatis på det sättet längre. Jag tror inte att jag har käkat kokta potäter på tjugo år eller något.
Säga vad man vill men det finns något som är bättre idag och det är maten.
Stekt potatis är gott, potatisgratäng, potatisburgare m.m. är smaskens men kokt potatis...

Säga vad man vill men det finns något som är bättre idag och det är maten.