Jag gillar att retas ;D
Moderator: hakan
Jag gillar att retas ;D
Jag å andra sidan vet ju att det är han som behöver söka hjälp så, jag bryr mig inte det minsta. Jag vet att jag har rätt ocj så är det bara 

Jag gillar att retas ;D
Då gör vi så här istället:
ELN:
Eddie Meduza, genom tiderna världens bästa musiker!!!
Jessie:
nooo
Jessie:
xD Han är okej, men inte bäst... enligt mig
skorpion76:
Lite för mycket brännvin, bara.
ELN:
Joooooooo, han är bäst. now and for ever. Det finns minst en låt för var och en.
skorpion76:
Min bror berättade en gång att han och en kompis hade lyssnat på ett kassettband med Eddie och på grund av att han sjöng på svenska höll dom på att bli utkastade.
ELN:
Nej de var det värsta, men så är det ju så att de som talar illa om Errol Norstedt (Eddie Meduza) vet inte ett skvatt om vad de talar om.
skorpion76:
Det här var hemma hos kompisen och det var hans mamma som var nära att slänga ut dom.
ELN:
Jasså du, sicken jäkel till morsa
skorpion76:
Vad är det då som är så bra med Eddie? För min del hade jag nog gjort likadant om jag varit i hennes kläder.
ELN:
Han är en otroligt genialisk musiker, komiker och låtskrivare. Han har gjort otroligt bra rock, rockabilly, blues, hårrocks, techno, pop, boogie, låtar. Där han spelar alla instrument utom trummor själv (för det mesta) och han står även för alla vokala insatser. Han gör otroligt medryckande låtar med jätte intelligenta texter.
Han gjorde 950 låtar, visor och sketcher alla med väldigt hög kvalitet. Det finns nått för alla.
Låt mig fråga, varför skulle du slänga nån som lyssnar på Eddie Meduza i ditt hem? Vad tycker du inte är bra med honom?
skorpion76:
Lyssna bara på vad han sjunger om. Sprit, brännvin... Nej, fy f... Jag kan inte med det! Det finns bättre! När jag läser vad du skriver både i denna tråd och tråden om hip hop, låter det som att du behöver hjälp. Visst är Sverige ettt fritt land där vi får ha vilken musiksmak och idoltycke vi vill, men jag tycker att det borde finnas gränser även där.
ELN:
Du är en sån som jag skrev om tidigare, Eddie har gjort runt 400 seriösa rocklåtar, ballader med mera enligt en kille på radion. Så kom nu inte här med att det bara är brännvin, å andra hemskheter han sjunger om, för den gubben går IKKE
skorpion76:
Det är i alla fall den bilden jag har fått av honom.
ELN:
Hur mycket har du hört med honom då?
ELN:
Här har du lite att titta på så kanske du fattar vilket geni du krankar ner på.
http://meduzaland.suddenlaunch3.com/ind ... 1146306976
Edit (fortsättning):
skorpion76:
ELN skrev:
skorpion76:
ELN skrev:
ELN:Han hade ju inte bara en musikalisk begåvning utan också en komisk begåvning och allt som oftast har dessa blandats till hejdlöst roliga och intelligenta texter, med svängiga melodier. Han vågade sjunga de alla tänker men inte vågar säga och han var ofta mycket politisk i sina texter som nästan alltid har ett budskap är klokt och tankvärt.
ELN:
Eddie Meduza, genom tiderna världens bästa musiker!!!
Jessie:
nooo
Jessie:
xD Han är okej, men inte bäst... enligt mig
skorpion76:
Lite för mycket brännvin, bara.
ELN:
Joooooooo, han är bäst. now and for ever. Det finns minst en låt för var och en.
skorpion76:
Min bror berättade en gång att han och en kompis hade lyssnat på ett kassettband med Eddie och på grund av att han sjöng på svenska höll dom på att bli utkastade.
ELN:
Nej de var det värsta, men så är det ju så att de som talar illa om Errol Norstedt (Eddie Meduza) vet inte ett skvatt om vad de talar om.
skorpion76:
Det här var hemma hos kompisen och det var hans mamma som var nära att slänga ut dom.
ELN:
Jasså du, sicken jäkel till morsa
skorpion76:
Vad är det då som är så bra med Eddie? För min del hade jag nog gjort likadant om jag varit i hennes kläder.
ELN:
Han är en otroligt genialisk musiker, komiker och låtskrivare. Han har gjort otroligt bra rock, rockabilly, blues, hårrocks, techno, pop, boogie, låtar. Där han spelar alla instrument utom trummor själv (för det mesta) och han står även för alla vokala insatser. Han gör otroligt medryckande låtar med jätte intelligenta texter.
Han gjorde 950 låtar, visor och sketcher alla med väldigt hög kvalitet. Det finns nått för alla.
Låt mig fråga, varför skulle du slänga nån som lyssnar på Eddie Meduza i ditt hem? Vad tycker du inte är bra med honom?
skorpion76:
Lyssna bara på vad han sjunger om. Sprit, brännvin... Nej, fy f... Jag kan inte med det! Det finns bättre! När jag läser vad du skriver både i denna tråd och tråden om hip hop, låter det som att du behöver hjälp. Visst är Sverige ettt fritt land där vi får ha vilken musiksmak och idoltycke vi vill, men jag tycker att det borde finnas gränser även där.
ELN:
Du är en sån som jag skrev om tidigare, Eddie har gjort runt 400 seriösa rocklåtar, ballader med mera enligt en kille på radion. Så kom nu inte här med att det bara är brännvin, å andra hemskheter han sjunger om, för den gubben går IKKE
skorpion76:
Det är i alla fall den bilden jag har fått av honom.
ELN:
Hur mycket har du hört med honom då?
ELN:
Här har du lite att titta på så kanske du fattar vilket geni du krankar ner på.
Edit (fortsättning):
skorpion76:
ELN skrev:
Inte mycket, men det jag har hört har inte fallit mig i smaken. Jag tycker bara att det är direkt skräp.Hur mycket har du hört med honom då?
skorpion76:
ELN skrev:
Okej, dom där texterna var dåliga. Det håller jag helt med dig om, men jag tycker faktiskt inte att Eddie Meduza är spå mycket bättre för det. Jag tycker att dom där texterna var lika bra som det jag hört av Eddie Meduza, dvs skit. Okej, jag ska erkönna att det jag har hört av honom är en försvinnande liten del, men det jag har hört har fått mig att undra om han var helt redig, varpå jag har kommit fram till svaret att "nej det var han inte!" Det är mycket möjligt att han var talangfull och därför tycker jag attt det är så extra beklämmande att han använde sin begåvning på ett så destruktivt sätt.Här har du lite att titta på så kanske du fattar vilket geni du krankar ner på.
ELN:Han hade ju inte bara en musikalisk begåvning utan också en komisk begåvning och allt som oftast har dessa blandats till hejdlöst roliga och intelligenta texter, med svängiga melodier. Han vågade sjunga de alla tänker men inte vågar säga och han var ofta mycket politisk i sina texter som nästan alltid har ett budskap är klokt och tankvärt.
Last edited by ELN on 15 Oct 2008, 13:35, edited 1 time in total.
-
- Levertransplanterad
Jag gillar att retas ;D
Blir intressant att se vad han säger när han läst några texter. Tror dock inte att det går in. Han kommer nog skriva något i stil med: "Okej han verkar ha gjort lite annat med. Men han har gjort en massa skit. Jag tycker fortfarande inte att han är bra."
Edit: Personligen begär jag inte att folk ska tycka att Eddie är bra bara för att han har gjort minst lika många "seriösa" låtar som "kukrunkar-låtar". Det jag tycker är att folk inte ska klanka ned på honom utan att riktigt veta vad dem pratar om. Det är inte rättvist. Och som ELN också sa, det finns alltid någon/några låtar som nästan varje person kan gilla. Har spelat Eddie för folk utan att de vetat att det har varit Eddie och de har sagt: "Jäklar vilken bra låt, mycket bättre än den där Meduza du lyssnar på"
Edit: Personligen begär jag inte att folk ska tycka att Eddie är bra bara för att han har gjort minst lika många "seriösa" låtar som "kukrunkar-låtar". Det jag tycker är att folk inte ska klanka ned på honom utan att riktigt veta vad dem pratar om. Det är inte rättvist. Och som ELN också sa, det finns alltid någon/några låtar som nästan varje person kan gilla. Har spelat Eddie för folk utan att de vetat att det har varit Eddie och de har sagt: "Jäklar vilken bra låt, mycket bättre än den där Meduza du lyssnar på"

Last edited by E-M on 14 Oct 2008, 18:18, edited 1 time in total.
Jag gillar att retas ;D
Det hände en gång när jag spelade "Take My Heart", en förbannat fin låt dessutom. Dom höll på att tappa hakan när de fick höra att det var han 

Jag gillar att retas ;D
Nu orkar jag inte med dom på scooterforumet, de verkar inte vilja ge mig nått svar än då
PS. dom som anklagade mig för personliga påhopp, nu hoppade de på mig så de vart väll lagom trött på mig nu. Kolla på länken så får ni se, men nu har jag stuckit 4ever
PS. dom som anklagade mig för personliga påhopp, nu hoppade de på mig så de vart väll lagom trött på mig nu. Kolla på länken så får ni se, men nu har jag stuckit 4ever
Jag gillar att retas ;D
Detta var vad jag skrev om hip hop:
ELN:
Sicken skit det är, de finns inget som är bra med den här så kallade hip hoppen. Borde inte kallas musik
skorpion76:
Nej, på ett sätt och vis kan jag faktiskt hålla med dig. Jag gillar det inte heller sörskilt mycket. Jag är inget direkt fan av rap och i synnerhet inte när man mixar om och lägger in rap i låtar som inte hade det från början.
Jessie:
men varför starta ett ämne för att skriva att du inte tycker det finns nåt bra med det? Starta ett ämne med nåt du tycker är bra vet jag
skorpion76:
Det har jag gjort också. Flera stycken! Nåja, kanske inte så där jättemånga, men några i alla fall. Förerresten var det inte jag som startade den här tråden.
Jessie:
nä, jag syfta på ELN Razz
skorpion76:
Nej, men då var det ju skillnad, fast detta är ju ett musikfprum där man får säga vad man tycker om musiken man hör. Dock tycker jag nog precis som du att det är bättre att skriva om vad man gillar istället för att skriva om det som suger. Om man gör det är det lättatt det bara blir en massa tjafs som sprider sig och det är tråkigt!
ELN:
visst är det roligare om man skriver nått positivt, men om alla skulle vara positivt inställda till allt så vore det hemskt tråkigt.
Jag skriver om detta för att jag tycker det är lika viktigt att påpeka vad som är dåligt som vad som är bra. Just Hip Hop och Rapp är bland det sämsta som finns i musikväg. Det är ingen direkt sång och ingen direkt melodisk musik utan mest "skratch" och "dunk" så jag ser inte själv på det som musik ens, men efter som majoriteten säger emot för jag väl böja mig där. Men jag vill veta vad som är så "bra" med det
skorpion76:
Nej, men precis som jag skrev i mitt första svar håller jag med dig där. Jag tycker inte heller om det, men det verkar vi två vara ganska ensamma om.
ELN:
Ja kanske de, men så är det ju så i min mening att jag tycker det är positivt att tycka negativt, så detta är inte ett dugg en negativ tråd, för mig vill säga.
Jessie:
Musik musik musik <333
Hmm, all hip hop är inte bra, precis som all rock inte är det
jag vet inte hur jag ska beskriva vad som är "bra" med det. alla gillar vi olika maträtter, kläder, musik o.s.v . Det går inte direkt att beskriva vad det är som är just så bra med hip hop. jag gillar det bara liksom för att jag tycker "Dunket" och det är så bra bara...
ELN:
Men det är ju inte ens musik, dom sjunger inte och det finns inga direkta melodier
Jessie:
joo, en del sjunger ;P
Jessie:
Och man har olika åsikter... så jag orkar inte skriva mer i denna tråden
ELN:
Det är nästan aldrig nån som orkar det längre, ingen klarar att nån kan säga emot och backa upp vad man säger. Veklingar
skorpion76:
ELN skrev:
ELN:
Nej men till skillnad från hip hop, så kallar han det sketch när han inte sjunger, och inte musik, så det så
skorpion76:
Jessie skrev:
Alla genrer har väl något som är bra även om inte allt är det. Hur är det dom brukar säga? Ingen har allt, men alla har åtminstone något.
ELN:
Är benägen att INTE hålla med där, det finns en hel hög genrer som inte har något som helst att tillföra världen
Edit (fortsättning):
skorpion76:
ELN skrev:
ELN:
Sicken skit det är, de finns inget som är bra med den här så kallade hip hoppen. Borde inte kallas musik
skorpion76:
Nej, på ett sätt och vis kan jag faktiskt hålla med dig. Jag gillar det inte heller sörskilt mycket. Jag är inget direkt fan av rap och i synnerhet inte när man mixar om och lägger in rap i låtar som inte hade det från början.
Jessie:
men varför starta ett ämne för att skriva att du inte tycker det finns nåt bra med det? Starta ett ämne med nåt du tycker är bra vet jag
skorpion76:
Det har jag gjort också. Flera stycken! Nåja, kanske inte så där jättemånga, men några i alla fall. Förerresten var det inte jag som startade den här tråden.
Jessie:
nä, jag syfta på ELN Razz
skorpion76:
Nej, men då var det ju skillnad, fast detta är ju ett musikfprum där man får säga vad man tycker om musiken man hör. Dock tycker jag nog precis som du att det är bättre att skriva om vad man gillar istället för att skriva om det som suger. Om man gör det är det lättatt det bara blir en massa tjafs som sprider sig och det är tråkigt!
ELN:
visst är det roligare om man skriver nått positivt, men om alla skulle vara positivt inställda till allt så vore det hemskt tråkigt.
Jag skriver om detta för att jag tycker det är lika viktigt att påpeka vad som är dåligt som vad som är bra. Just Hip Hop och Rapp är bland det sämsta som finns i musikväg. Det är ingen direkt sång och ingen direkt melodisk musik utan mest "skratch" och "dunk" så jag ser inte själv på det som musik ens, men efter som majoriteten säger emot för jag väl böja mig där. Men jag vill veta vad som är så "bra" med det
skorpion76:
Nej, men precis som jag skrev i mitt första svar håller jag med dig där. Jag tycker inte heller om det, men det verkar vi två vara ganska ensamma om.
ELN:
Ja kanske de, men så är det ju så i min mening att jag tycker det är positivt att tycka negativt, så detta är inte ett dugg en negativ tråd, för mig vill säga.
Jessie:
Musik musik musik <333
Hmm, all hip hop är inte bra, precis som all rock inte är det
jag vet inte hur jag ska beskriva vad som är "bra" med det. alla gillar vi olika maträtter, kläder, musik o.s.v . Det går inte direkt att beskriva vad det är som är just så bra med hip hop. jag gillar det bara liksom för att jag tycker "Dunket" och det är så bra bara...
ELN:
Men det är ju inte ens musik, dom sjunger inte och det finns inga direkta melodier
Jessie:
joo, en del sjunger ;P
Jessie:
Och man har olika åsikter... så jag orkar inte skriva mer i denna tråden
ELN:
Det är nästan aldrig nån som orkar det längre, ingen klarar att nån kan säga emot och backa upp vad man säger. Veklingar
skorpion76:
ELN skrev:
Din älskade Eddie sjunger inte alltid han haller! Så det så!Men det är ju inte ens musik, dom sjunger inte och det finns inga direkta melodier
ELN:
Nej men till skillnad från hip hop, så kallar han det sketch när han inte sjunger, och inte musik, så det så
skorpion76:
Jessie skrev:
'joo, en del sjunger ;P
Alla genrer har väl något som är bra även om inte allt är det. Hur är det dom brukar säga? Ingen har allt, men alla har åtminstone något.
ELN:
Är benägen att INTE hålla med där, det finns en hel hög genrer som inte har något som helst att tillföra världen
Edit (fortsättning):
skorpion76:
ELN skrev:
Jo, det är ju sant. Då är det skullnad.Nej men till skillnad från hip hop, så kallar han det sketch när han inte sjunger, och inte musik, så det så
Last edited by ELN on 15 Oct 2008, 13:26, edited 1 time in total.
-
- Levertransplanterad
Jag gillar att retas ;D
Har han inte gett någon utlåtande om länken du skickade? Han blev kanske helt ställld 

Jag gillar att retas ;D
Näpp, ännu torka på den fronten
Jag gillar att retas ;D
E-M wrote:Låter lite som en GH-wannabeSkillnaden är att han retar barnfamiljer och du scooter-ägare
Det är det som är skönt med det här formuet. Man kan slänga lite skit på varandra (med glimten i ögat), det kan bli lite offtopic utan att någon moderator blir ursinnig. Fast till och med här finns ju gränser men dem är rätt vida. Det ska mycket till om man ska bli bannad här ifrån. Den enda som har blivit det är Grr.
vaaa? är det bara han som har blivit bannad? det var får
Jag gillar att retas ;D
Nu har jag uppdaterat vad som sagts i båda trådarna på forumet i ovanstående inlägg 

Jag gillar att retas ;D
Jag har ju båda trådarna som bilder men vart ska man ladda upp dom? dom är ju jätte höga

Jag gillar att retas ;D
Man måste ju va medlem eller nått sånt ju, ja fattar/orkar inte
Jag gillar att retas ;D
Fick lite ork och började fatta 
Hip Hop Tråd
http://img137.imageshack.us/my.php?imag ... lllsf7.png
http://img101.imageshack.us/my.php?imag ... lllct3.png

Hip Hop Tråd
http://img137.imageshack.us/my.php?imag ... lllsf7.png
http://img101.imageshack.us/my.php?imag ... lllct3.png
Last edited by ELN on 15 Oct 2008, 18:35, edited 1 time in total.
Jag gillar att retas ;D
Nu har som hoppat på mig personligen på Eddie tråden. Skall länka fler bilder efter lovet, tänkte jag