Jag gillar att retas ;D

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

ELN
Levertransplanterad

Jag gillar att retas ;D

Post by ELN »

Haha, som ni kanske vet (eller inte) så gillar jag inte scootrar (plastiga "mopeder") så jag sökte upp ett scooterforum för att se vad som är bra med scootrar enligt de som har dom. Efter ett par timmars medlemskap fick jag detta medelande:

Hej,

vill passa på att hälsa dig välkommen till forumet.

Har dock noterat att du är aningens avigt inställd till scootrar så jag undrar lite grand varför du är här Image

Vill bara upplysa dig om att du gick med på våra forumregler när du registrerade på forumet:, bl.a. följande:

"""
Inlägg skall hålla en rimligt hög nivå - både innehållsmässigt och i hur vi uttrycker oss om andra. Stava gärna rätt Image

Inlägg som trackar ner på nån annan på forumet eller som bara är allmänt taskiga mot nån annan på forumet är INTE OK. Vi kommer att fortsätta säga åt skribenter som bryter mot detta.
"""

På bara fyra inlägg har du lyckats med att bryta mot bl.a. ovanstående nästan varje gång, vilket är lite av ett rekord Image

Om du inte är intresserad av scootrar utan är mer intresserad av old-school mopedereller om du vill diskutera för- och nackdelar mellan scootrar och övriga sorts mopeder och MC så finns det säkert andra fora som du kan vända dig till.

Detta forum är inte rätt sorts forum för detta och jag vill därför uppmana dig att följa våra regler som är till för att alla skall får en trevlig vistelse på forumet.
Image Image Image
uy
Levertransplanterad

Jag gillar att retas ;D

Post by uy »

Gammal Hårdrockares lärjunge Image
Skitarna ska va' lika långa i år
E-M
Levertransplanterad

Jag gillar att retas ;D

Post by E-M »

Låter lite som en GH-wannabe Image Skillnaden är att han retar barnfamiljer och du scooter-ägare Image

Det är det som är skönt med det här formuet. Man kan slänga lite skit på varandra (med glimten i ögat), det kan bli lite offtopic utan att någon moderator blir ursinnig. Fast till och med här finns ju gränser men dem är rätt vida. Det ska mycket till om man ska bli bannad här ifrån. Den enda som har blivit det är Grr.
E-M
Levertransplanterad

Jag gillar att retas ;D

Post by E-M »

uy wrote:Gammal Hårdrockares lärjunge Image
Hehe där tänkte vi allt på samma sak. Jag måste ha skrivit mitt medan du posta ditt meddelande Image
ELN
Levertransplanterad

Jag gillar att retas ;D

Post by ELN »

Ja jag antar att de var därifrån den ursprungliga iden kom, men dpm var inte villiga att diskutera "fördelar" med scootrar på de forumet så jag tror jag drar mig ur och försöker på lyckan nån annanstans Image
ELN
Levertransplanterad

Jag gillar att retas ;D

Post by ELN »

Kan hända att ja stannar ändå retade upp dom så de var tvugna att börja försvara sig Image
Långis

Jag gillar att retas ;D

Post by Långis »

Vad är det för jäkla stasimetoder? Försöker de skapa ett forum där endast en sida får komma till tals?

Sen har jag aldrig förstått varför man kallar det scooter. EU-moppe ska det heta. En skoter är en pryl man kör på snö med!
ELN
Levertransplanterad

Jag gillar att retas ;D

Post by ELN »

Ja de undrade varför jag var där om jag var mer "inne" i old school mopeder. Jag har nu mer retat upp en riktigt dummerjöns på forumet. Han använder bevis mot mig som säger emot honom. Ja jag säger då de Image
uy
Levertransplanterad

Jag gillar att retas ;D

Post by uy »

Kan du skicka med en länk så man får se spektaklet? Image
ELN
Levertransplanterad

Jag gillar att retas ;D

Post by ELN »

Visst Image Och eftersom diskussionen nu är het så lär den sidan behövas checkas dagligen Image Image

Edit: Kanske skulle ha med länken också Image Image:

http://www.baotianforum.com/viewtopic.p ... sc&start=0
Last edited by ELN on 13 Oct 2008, 17:38, edited 1 time in total.
ELN
Levertransplanterad

Jag gillar att retas ;D

Post by ELN »

Här är en annan som både tyckte jag gick för långt och som inte gillar Errol:

http://allmusik.phpbb2.se/portal/viewtopic.php?t=151
E-M
Levertransplanterad

Jag gillar att retas ;D

Post by E-M »

Man måste vara medlem för att kunna läsa.
ELN
Levertransplanterad

Jag gillar att retas ;D

Post by ELN »

Då gör vi så här istället:

ELN:
Eddie Meduza, genom tiderna världens bästa musiker!!! Image

Jessie:
nooo

Jessie:
xD Han är okej, men inte bäst... enligt mig

skorpion76:
Lite för mycket brännvin, bara.

ELN:
Joooooooo, han är bäst. now and for ever. Det finns minst en låt för var och en.

skorpion76:
Min bror berättade en gång att han och en kompis hade lyssnat på ett kassettband med Eddie och på grund av att han sjöng på svenska höll dom på att bli utkastade.

ELN:
Nej de var det värsta, men så är det ju så att de som talar illa om Errol Norstedt (Eddie Meduza) vet inte ett skvatt om vad de talar om.

skorpion76:
Det här var hemma hos kompisen och det var hans mamma som var nära att slänga ut dom.

ELN:
Jasså du, sicken jäkel till morsa

skorpion76:
Vad är det då som är så bra med Eddie? För min del hade jag nog gjort likadant om jag varit i hennes kläder.

ELN:
Han är en otroligt genialisk musiker, komiker och låtskrivare. Han har gjort otroligt bra rock, rockabilly, blues, hårrocks, techno, pop, boogie, låtar. Där han spelar alla instrument utom trummor själv (för det mesta) och han står även för alla vokala insatser. Han gör otroligt medryckande låtar med jätte intelligenta texter.

Han gjorde 950 låtar, visor och sketcher alla med väldigt hög kvalitet. Det finns nått för alla.

Låt mig fråga, varför skulle du slänga nån som lyssnar på Eddie Meduza i ditt hem? Vad tycker du inte är bra med honom?

skorpion76:
Lyssna bara på vad han sjunger om. Sprit, brännvin... Nej, fy f... Jag kan inte med det! Det finns bättre! När jag läser vad du skriver både i denna tråd och tråden om hip hop, låter det som att du behöver hjälp. Visst är Sverige ettt fritt land där vi får ha vilken musiksmak och idoltycke vi vill, men jag tycker att det borde finnas gränser även där.

ELN:
Du är en sån som jag skrev om tidigare, Eddie har gjort runt 400 seriösa rocklåtar, ballader med mera enligt en kille på radion. Så kom nu inte här med att det bara är brännvin, å andra hemskheter han sjunger om, för den gubben går IKKE
Last edited by ELN on 14 Oct 2008, 00:44, edited 1 time in total.
ELN
Levertransplanterad

Jag gillar att retas ;D

Post by ELN »

Detta var vad jag skrev om hip hop:

ELN:
Sicken skit det är, de finns inget som är bra med den här så kallade hip hoppen. Borde inte kallas musik

skorpion76:
Nej, på ett sätt och vis kan jag faktiskt hålla med dig. Jag gillar det inte heller sörskilt mycket. Jag är inget direkt fan av rap och i synnerhet inte när man mixar om och lägger in rap i låtar som inte hade det från början.

Jessie:
men varför starta ett ämne för att skriva att du inte tycker det finns nåt bra med det? Starta ett ämne med nåt du tycker är bra vet jag

skorpion76:
Det har jag gjort också. Flera stycken! Image Nåja, kanske inte så där jättemånga, men några i alla fall. Förerresten var det inte jag som startade den här tråden.

Jessie:
nä, jag syfta på ELN Razz Image

skorpion76:
Nej, men då var det ju skillnad, fast detta är ju ett musikfprum där man får säga vad man tycker om musiken man hör. Dock tycker jag nog precis som du att det är bättre att skriva om vad man gillar istället för att skriva om det som suger. Om man gör det är det lättatt det bara blir en massa tjafs som sprider sig och det är tråkigt!

ELN:
visst är det roligare om man skriver nått positivt, men om alla skulle vara positivt inställda till allt så vore det hemskt tråkigt.

Jag skriver om detta för att jag tycker det är lika viktigt att påpeka vad som är dåligt som vad som är bra. Just Hip Hop och Rapp är bland det sämsta som finns i musikväg. Det är ingen direkt sång och ingen direkt melodisk musik utan mest "skratch" och "dunk" så jag ser inte själv på det som musik ens, men efter som majoriteten säger emot för jag väl böja mig där. Men jag vill veta vad som är så "bra" med det

skorpion76:
Nej, men precis som jag skrev i mitt första svar håller jag med dig där. Jag tycker inte heller om det, men det verkar vi två vara ganska ensamma om.

ELN:
Ja kanske de, men så är det ju så i min mening att jag tycker det är positivt att tycka negativt, så detta är inte ett dugg en negativ tråd, för mig vill säga.
uy
Levertransplanterad

Jag gillar att retas ;D

Post by uy »

Japp,när motdebattören tar till personangrepp brukar det betyda att denne har slut på argument. Det kan du använda till din fördel och svara med "Jag ser att du har slut på argument, eftersom du börjar använda personangrepp".

Så fick jag lära mig i skolan Image
Post Reply