"att döda ett barn"
Moderator: hakan
"att döda ett barn"
hur kommer sig att leif silversky läste den dikten när det var sista innan englas mördare fick sitt straff och då undrar jag att varför skulle han läsa den för? för han vad han nu heter ha med detta attt göra?
"att döda ett barn"
Jo, det är så att Stig Dagerman och Silbersky är släkt, och Stig berättade för Silbersky att hans böcker hade sålt jävla dåligt senaste tiden.
Då kom Silbersky på att, eftersom Engla-mordet har sånt stort mediaintresse, så kunde han passa på och göra lite reklam när han ändå var i gasen!
Då kom Silbersky på att, eftersom Engla-mordet har sånt stort mediaintresse, så kunde han passa på och göra lite reklam när han ändå var i gasen!

"att döda ett barn"
Hakan wrote:Jo, det är så att Stig Dagerman och Silbersky är släkt, och Stig berättade för Silbersky att hans böcker hade sålt jävla dåligt senaste tiden.
Då kom Silbersky på att, eftersom Engla-mordet har sånt stort mediaintresse, så kunde han passa på och göra lite reklam när han ändå var i gasen!![]()
det var ju uppenbart! men e inte han som gjorde dikten död?
"att döda ett barn"
Jo! Han dog 1954. Men Silbersky har exceptionella färdigheter i parapsykologi. 

-
- Levertransplanterad
"att döda ett barn"
frågar du Wiking så beror det säkert på att han är jude 
Själv tror jag bara att det brann till i huvet på Silbersky.

Själv tror jag bara att det brann till i huvet på Silbersky.
-
- Levertransplanterad
"att döda ett barn"
Jag hatar advokater! Jag kommer aldrig att begripa hur någon kan viga sitt yrkesliv åt att försvara brottslingar och jobba för att de ska få så låga straff som möjligt. Skäms de inte?
Bättre fälla än fria anser jag.
"att döda ett barn"
Hellre advokat, än åklagare. Sitta och bestämma vilka som ska bli straffade och vilka inte. Det är en sån genomrutten yrkeskår så att det saknar motstycke. Jag kan tänka mig att man vill bli advokat bara för att få sätta åt en och annan åklagare då och då.Jag hatar advokater! Jag kommer aldrig att begripa hur någon kan viga sitt yrkesliv åt att försvara brottslingar och jobba för att de ska få så låga straff som möjligt. Skäms de inte?