"att döda ett barn"

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
errrol
Obotlig alkoholist

"att döda ett barn"

Post by errrol »

hur kommer sig att leif silversky läste den dikten när det var sista innan englas mördare fick sitt straff och då undrar jag att varför skulle han läsa den för? för han vad han nu heter ha med detta attt göra?
hakan
Obotlig alkoholist

"att döda ett barn"

Post by hakan »

Jo, det är så att Stig Dagerman och Silbersky är släkt, och Stig berättade för Silbersky att hans böcker hade sålt jävla dåligt senaste tiden.

Då kom Silbersky på att, eftersom Engla-mordet har sånt stort mediaintresse, så kunde han passa på och göra lite reklam när han ändå var i gasen! Image
errrol
Obotlig alkoholist

"att döda ett barn"

Post by errrol »

Hakan wrote:Jo, det är så att Stig Dagerman och Silbersky är släkt, och Stig berättade för Silbersky att hans böcker hade sålt jävla dåligt senaste tiden.

Då kom Silbersky på att, eftersom Engla-mordet har sånt stort mediaintresse, så kunde han passa på och göra lite reklam när han ändå var i gasen! Image

det var ju uppenbart! men e inte han som gjorde dikten död?
hakan
Obotlig alkoholist

"att döda ett barn"

Post by hakan »

Jo! Han dog 1954. Men Silbersky har exceptionella färdigheter i parapsykologi. Image
ozzman
Levertransplanterad

"att döda ett barn"

Post by ozzman »

frågar du Wiking så beror det säkert på att han är jude Image

Själv tror jag bara att det brann till i huvet på Silbersky.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

"att döda ett barn"

Post by gammalhardrockare »

Jag hatar advokater! Jag kommer aldrig att begripa hur någon kan viga sitt yrkesliv åt att försvara brottslingar och jobba för att de ska få så låga straff som möjligt. Skäms de inte?
Bättre fälla än fria anser jag.
hakan
Obotlig alkoholist

"att döda ett barn"

Post by hakan »

Jag hatar advokater! Jag kommer aldrig att begripa hur någon kan viga sitt yrkesliv åt att försvara brottslingar och jobba för att de ska få så låga straff som möjligt. Skäms de inte?
Bättre fälla än fria anser jag.
Hellre advokat, än åklagare. Sitta och bestämma vilka som ska bli straffade och vilka inte. Det är en sån genomrutten yrkeskår så att det saknar motstycke. Jag kan tänka mig att man vill bli advokat bara för att få sätta åt en och annan åklagare då och då.
Post Reply