Hon mest sover eller springer i ett hamsterhjul som hon får sån fart i att när hon stannar snurrar hon runt med hjulet i upp till 5 varv, skitkul. Annars springer hon bara omkring.
Moderator: hakan
Tack för tipset men min djurälskande dam visste visst redan de, helst ska de vara äppelträdGammalHardrockare wrote:ELN:
Ett litet tips: Gå ut i skogen och hämta lite kvistar, grenar och liknande och lägg in i buren. Hon kommer att älska det. De älskar nämligen att gnaga. Det blir flis av det på nolltid.
De behöver ha sådant att göra, dels för att det liksom är sådant som hamstrar gör och dels för att inte tänderna ska växa sig för stora.
Han heter Milou. Tror det är ett flicknamn men han ska ju ändå kastreras så...Tuck wrote:Min son sprang förbi o såg katten. Nu undrar han vad den heter. Själv gissade han på Kaj.
Vi hade en honkatt förr och hon var falsk och elak. Hon kunde njuta av att bli ompysslad men då hon tyckte det räckte högg hon sig fast i armen och bet och sparkade så klorna yrdeGammalHardrockare wrote:Jungbacka-Erik:
Det var en fin katt! Hankatter är faktiskt bäst för de brukar bli mer personliga och trogna. Kastrerar man dem så blir de oftast mycket trevliga. Honkatter är lite mer revirhävdande även om de naturligtvis också är mycket trevliga.
Kastrerade hankatter är ungefär som mig, de gillar att äta, ligga och göra ingenting och bli ompysslade.
Det stämmer nog. Har ett par honkatter (Strimma, Selma) som är lite lömska av sig. Har även en tredje honkatt (Lisa) fast hon är from som ett lamm. Har även en hankatt (Herman). Han är rätt så lugn av sig men han kan bli riktigt förbannad om man retar han lite. Han börjar väl bli gammal, nio år i mars.Jungbacka Erik wrote:Hon kunde njuta av att bli ompysslad men då hon tyckte det räckte högg hon sig fast i armen och bet och sparkade så klorna yrdeDet är väl så med alla arter att dom honkönade är litet oberäkneliga
![]()