Djur

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

ELN
Levertransplanterad

Djur

Post by ELN »

Jaha nu har man fått skaffa djur också, med lite hjälp av tjejen, som är den faktiska ägaren och vårdnadshavaren. Det är en liten dvärghamster, en söt liten sak som många tycks förväxla med en mus. Vi hade en liten deal ja och tjejen, om vi köpte en kille skulle hon bestämma namn (Primus), och om det blev en tjej fick jag bestämma, det blev en tjej med namnet Eulalia Kristin Haggala (Efternamn), bland annat efter Åsa-Nisses och Klabbarparns fruar Image

Hon mest sover eller springer i ett hamsterhjul som hon får sån fart i att när hon stannar snurrar hon runt med hjulet i upp till 5 varv, skitkul. Annars springer hon bara omkring.
E-M
Levertransplanterad

Djur

Post by E-M »

Hamstrar är jag inte mycket för Image Små rått-liknande varelser som bara står inne i en bur.

Katter är fina varelser – klipska djur det. Men det ska vara sk. bondkatter inte några snobbkatter som kostar en förmögenhet.

Hundar går väl an också, men katter är bättre.
ELN
Levertransplanterad

Djur

Post by ELN »

Katter går dit dom får mat och hundar luktar illa, nä tacka vet jag mindre djur, små i maten är de me Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Djur

Post by gammalhardrockare »

Jag är hundhatare ut i fingerspetsarna så jag skulle helt klart välja en dvärghamster, men ännu hellre en katt. Jag gillar katter.
Hundar luktar vidrigt, dreglar, slickar sig i skrevet och är allmänt äckliga. Äter avföring gör de också. De mest ohygieniska djur som finns. Inte undra på att stora hundar är White Trashens favoritdjur numero uno.
Last edited by gammalhardrockare on 16 Jan 2009, 17:52, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad

Djur

Post by rex »

Djur är trams,fruntimmer och barngrejer,som tur är så är jag allergisk mot pälsdjur så att man har det att skylla på.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Djur

ELN:

Ett litet tips: Gå ut i skogen och hämta lite kvistar, grenar och liknande och lägg in i buren. Hon kommer att älska det. De älskar nämligen att gnaga. Det blir flis av det på nolltid.
De behöver ha sådant att göra, dels för att det liksom är sådant som hamstrar gör och dels för att inte tänderna ska växa sig för stora.
Jungbacka Erik
Site Admin

Djur

Post by Jungbacka Erik »

Dvärghamstrar har vi haft några stycken. Skojiga små varelser som får upp en satans fart i springhjulet som ELN skrev Image Sedan i höstas har vi en hankatt som skall bli eunuck om några månader:
Image
Last edited by Jungbacka Erik on 16 Jan 2009, 20:57, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Djur

Jungbacka-Erik:

Det var en fin katt! Hankatter är faktiskt bäst för de brukar bli mer personliga och trogna. Kastrerar man dem så blir de oftast mycket trevliga. Honkatter är lite mer revirhävdande även om de naturligtvis också är mycket trevliga.

Kastrerade hankatter är ungefär som mig, de gillar att äta, ligga och göra ingenting och bli ompysslade.
tuck
Helgfyllo

Djur

Post by tuck »

Min son sprang förbi o såg katten. Nu undrar han vad den heter. Själv gissade han på Kaj.
ELN
Levertransplanterad

Djur

Post by ELN »

GammalHardrockare wrote:ELN:

Ett litet tips: Gå ut i skogen och hämta lite kvistar, grenar och liknande och lägg in i buren. Hon kommer att älska det. De älskar nämligen att gnaga. Det blir flis av det på nolltid.
De behöver ha sådant att göra, dels för att det liksom är sådant som hamstrar gör och dels för att inte tänderna ska växa sig för stora.
Tack för tipset men min djurälskande dam visste visst redan de, helst ska de vara äppelträd Image
Jungbacka Erik
Site Admin

Djur

Post by Jungbacka Erik »

Tuck wrote:Min son sprang förbi o såg katten. Nu undrar han vad den heter. Själv gissade han på Kaj.
Han heter Milou. Tror det är ett flicknamn men han ska ju ändå kastreras så... Image
tuck
Helgfyllo

Djur

Post by tuck »

Milou e väl ett pojknamn. Det var lite ovanligt iallafall.
Nu för tiden ska alla katter annars heta Findus, (Katten) Jansson eller nått annat klämkäckt barnprogramsinspirerat skit namn.
Jungbacka Erik
Site Admin

Djur

Post by Jungbacka Erik »

GammalHardrockare wrote:Jungbacka-Erik:

Det var en fin katt! Hankatter är faktiskt bäst för de brukar bli mer personliga och trogna. Kastrerar man dem så blir de oftast mycket trevliga. Honkatter är lite mer revirhävdande även om de naturligtvis också är mycket trevliga.

Kastrerade hankatter är ungefär som mig, de gillar att äta, ligga och göra ingenting och bli ompysslade.
Vi hade en honkatt förr och hon var falsk och elak. Hon kunde njuta av att bli ompysslad men då hon tyckte det räckte högg hon sig fast i armen och bet och sparkade så klorna yrde Image Det är väl så med alla arter att dom honkönade är litet oberäkneliga Image
E-M
Levertransplanterad

Djur

Post by E-M »

Jungbacka Erik wrote:Hon kunde njuta av att bli ompysslad men då hon tyckte det räckte högg hon sig fast i armen och bet och sparkade så klorna yrde Image Det är väl så med alla arter att dom honkönade är litet oberäkneliga Image
Det stämmer nog. Har ett par honkatter (Strimma, Selma) som är lite lömska av sig. Har även en tredje honkatt (Lisa) fast hon är from som ett lamm. Har även en hankatt (Herman). Han är rätt så lugn av sig men han kan bli riktigt förbannad om man retar han lite. Han börjar väl bli gammal, nio år i mars.

Långis

Djur

Post by Långis »

Jag hade alltid katter omkring mig under uppväxten. Älskar dem! Blev tyvärr allergisk de sista åren jag bodde hemma hos föräldrarna så det var ett helvete.

Ett tag körde de med hund också. Blev aldrig riktigt vän med det djuret. De är bra på att springa när man kastar pinnar och tigger som de skulle haft betalt för det. Men vad ska man ha dem till?

Testade råttor för några månader sen. Kostade på 1000:- på två råttor och en bur. De jävlarna blev aldrig tama och skräpade ned och var allmänt stökiga så fort man släckte lyset. Har aldrig sovit så dåligt som under den tiden.
En dag fick jag nog och åkte till en djuraffär och skänkte bort råttor med bur och allt till en praktikantflicka. Hon blev glad, men inte kåt, så det var fullständigt bortkastade slantarImage

Nej, jag ska nog leva utan djur...
Post Reply