Låter helt klart som det, ja. Intressant!
Tackar för upplysningen!
Kan nog finnas fler covers utspridda och insmugna på hans kassetter, men efterdom det inte står några låtskrivar-credits på nån av dem (jag menar bara hans egna band som han sålde på Postorder nu alltså) så förutsätter man ju att Eddie ska ha skrivit allt.
Enligt vad jag hört, så är anledningen (åtminstonde en av dem) till att han gjorde på detta viset, att man då måste betala en viss avgift till NCB - dom som ser till att artisterna får sina royalties. Spelar man in en cover och ger ut, måste man betala lite för det, som jag förstått det. Så Eddie struntade antagligen i detta avsiktligt så att säga för att slippa betala avgifterna, och sen så sålde ju banden i och för sig inte i några miljon-upplagor heller om man säger så. Detta gäller dock inte om man bara spelar nån cover live.
Andra covers på hans kassetter är Bonna Boogie (som finns på Jubelidioterna), heter egentligen heter Guitar Boogie och gjordes av Arthur Smith redan 1945. Det var f.ö. jag som "upptäckte" detta då den låten med Arthur spelades i Ring så spelar vi en Lördags-morgon.

Alpens Ros som finns på Dubbelidioterna är The Violents gamla hit. Dem blev väl mest kända som Jerry Williams kompband, men hade en egen karriär också. Sen ska Rockabilly Boogie vara en cover också, men just nu minns jag varken på vilket band den finns eller vem som gjort den. Ska forska lite i det.
Nån som kommer på fler?