Skogspromenad!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
rex
Levertransplanterad

Skogspromenad!

Post by rex »

Har jag varit på nu,och det var nåt otroligt skönt,vilket fick mig att tänka på en sak.

Är ni naturmänniskor? Dvs vistas ni i naturen,fiskar, campar,plockar svamp osv? Själv var jag det i stor utsträckning förr men nu har det helt runnit av mig är jag rädd....

En och annan skogspromenad,visst det är skönt men jag skulle aldrig få för mig att åka ut och fiska, och campa,ja det vet jag inte varför man skulle göra Image Ser helt enkelt inte vitsen med att dra ut till primitiva förhållanden och fara illa numera.
Last edited by rex on 21 May 2005, 18:35, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad

Skogspromenad!

Post by rex »

Nä Drutten suger Gena.......
rex
Levertransplanterad

Skogspromenad!

Post by rex »

[quote author=hellboy link=board=offtopic&num=1116682515&start=3#0 date=1116683224finns det i skogen som är så bra då? [/quote]

Kottar och sånt.....
rex
Levertransplanterad

Skogspromenad!

Post by rex »

Javisst Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Skogspromenad!

Post by gammalhardrockare »

Nej, är aldrig ute i naturen. Att överhuvudtaget vara ute känns inte bra.
Jag har aldrig riktigt förstått vad det är med naturen som lockar folk, jag ser bara en jävla massa granar, rötter, getingar, kläggar, myggor, grus och jävelskap. Vad ska man göra där? Vad ska hända? Eller är det något som naturen förväntar sig av mig eller vad?

Sedan så tycker jag även att svensk natur är något in i helvete ful! Bara en massa enformig jävla mörk och dyster granskog, det har vi ju aldrig sett förr! Image Ibland dyker det upp lite lövträd här och där, största delen av året så är de gråa och avlövade. Vi lever i ett subarktiskt klimat, tio månader kan man alltså räkna bort med en gång, då är det kallt och jävligt. Kvar återstår den s.k. "sommaren", Juni och Juli alltså. Utav dessa två månader så regnar och blåser en massa dagar bort. Om man räknar samman de varma och vackra dagarna så kanske man kan få ihop två-tre veckor sammanlagt. Om man har tur alltså! Vissa somrar regnar helt bort.

Nä fy fan säger jag! Förutom Island och Brittiska öarna så måste nog Skandinavien ha världens sämsta klimat. Lika bra att hålla sig inne alltså! Tack och lov för inglasade shoppingcentra och gallerior!
Nästa projekt borde vara att glasa in hela jävla Sverige, då kanske det blev uthärdligt här.
ozzman
Levertransplanterad

Skogspromenad!

Post by ozzman »

Jag är gärna ute i naturen och fiskar, plockar bär och svamp eller bara tar en promenad. Mycket avslappnande och uppfriskande.
Att man sedan kan äta nystekta kantareller och blåbärspaj utan att bli ruinerad är bara ytterligare ett plus.
Jungbacka Erik
Site Admin

Skogspromenad!

Post by Jungbacka Erik »

Skogspromenader kan vara riktigt sköna på hösten, då alla myggen dött. På sommarn håller jag mig nog borta.
Om man däremot drömmer om skogspromenader, brukar det vara med en erotisk underton Image
Långis

Skogspromenad!

Post by Långis »

På somrarna blir det mycket natur för min del, både fiske och skogspromenader.
På hösten är det ju lingonsäsång dessutom, så det blir en del vistelse i skog och mark.
lumberjack
Levertransplanterad

Skogspromenad!

Post by lumberjack »

GammalHardrockare wrote:Nästa projekt borde vara att glasa in hela jävla Sverige, då kanske det blev uthärdligt här.
Du skulle med andra ord älska Edmonton i Kanada. Så gott som hela staden är inglasad, si sådär ett femtiotal kvarter! Såg om det hela i en gammal dopkumentärserie kallad Vinterstäder.
uy
Levertransplanterad

Skogspromenad!

Post by uy »

Nog kan det vara gött med en skogsprommenad ibland. man kan ju passa på när man ändå är ute med hunden.
Skitarna ska va' lika långa i år
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Skogspromenad!

Post by gammalhardrockare »

Lumberjack:
Du skulle med andra ord älska Edmonton i Kanada. Så gott som hela staden är inglasad, si sådär ett femtiotal kvarter! Såg om det hela i en gammal dopkumentärserie kallad Vinterstäder.
Jag har även hört att de ska ha världens störsa shoppingcenter där så nog verkar det vara en cool stad alltid, bara man inte ger sig utanför stan. Klimatet där är värre än i Norrland!
Post Reply