Se där,en som tog åt sig!Jungbacka Erik wrote:Tog man bort barnbidraget och subventionerade dagisplatser hade inte en lågavlönad förälder råd att jobba. Eller har du lösningen på det också?

Moderator: hakan
Kan hålla med till viss del, skaffar man barn ska man ju ta hand om det. Men då måste man ju ha råd att kunna vara hemma med, det är ju inte alla som har det. Fast min morsa gick ned i arbetstid när hon fick barn för att kunna ta hand om oss. Hon ville inte lämna oss till något dagis. Det gick ju, hon hade ju inget högavlönat jobb direkt så visst går det om man vill. Dock så är det kanske skillnad idag, jag vet faktiskt inte. Men jag är lite emot att alla ungar går på dagis som till stor del är subventionerad. Medan föräldrar som stannar hemma måste få det att gå ihop på annat sätt. Fast visst talade alliansen om att de skulle komma alternativ så att man skulle kunna stanna hemma och få en slant för det? Eller är jag ute och cyklar?Josey Wales wrote:Det där jävla barnbidraget kommer alltid upp när man diskuterar försörjningspolitik så det är lika bra att, som du säjer, förekomma.
Jag skulle gärna se att man tog bort barnbidraget och alla andra bidrag, en dagisplats t.ex. subventioneras med runt 9000 i månaden. Totalt vansinne, och leder bara till att det inte finns några alternativ vad gäller barnomsorg.