Namn

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

wiking
Levertransplanterad

Namn

Post by wiking »

on 01/26/2008 at 08:12:24, hellboy wrote: Du är ju iallafall fulast,det spelar ingen roll vad du heter.
Just det ja själv heter jag JIMMY,sug på den era bärfisar. [/quote]
Så du heter JimmY, det förklarar ju allt.
En där hemma fick en unge som var mongo, han heter Jimmy. Och så har vi Timmy i South Park, det går från klarhet till klarhet Image
rex
Levertransplanterad

Namn

Post by rex »

Glömde tillägga att om namnet börjar på J så neutraliseras den negativa effekten. Det är ett vetenskapligt faktum.
hakan
Obotlig alkoholist

Namn

Post by hakan »

Glömde tillägga att om namnet börjar på J så neutraliseras den negativa effekten.
Jimmy var det en gammal klasskamrat som hette, han blev heroinist. Jonny var en buse som var en kompis kusin, han blev kåkfarare. Jag är skeptisk till någon neutralisering. Image
Last edited by hakan on 26 Jan 2008, 21:56, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad

Namn

Post by ozzman »

Så nu är det bevisat att om man har ett namn som slutar på Y så är man dömd att antingen bli a-lagare, kriminell eller knarkare.
Det man undrar då är ju om det är namnet i sej som framkallar det antisociala eller om det är föräldrar med tveksamma gener som har en förkärlek för sådana namn.
hakan
Obotlig alkoholist

Namn

Post by hakan »

Så nu är det bevisat att om man har ett namn som slutar på Y så är man dömd att antingen bli a-lagare, kriminell eller knarkare.
Det man undrar då är ju om det är namnet i sej som framkallar det antisociala eller om det är föräldrar med tveksamma gener som har en förkärlek för sådana namn.
Är det Sherlock Wales som är i farten en lördagkväll? Image
Ja det är en mycket intressant frågeställning du presenterar. Om det förhåller sig så som Jungbocken är inne på, dvs. att man "blir vad man heter" så torde det onekligen innebära att namnbäraren känner samhörighet med sina Y-bröder, och därmed börjar umgås i sådana kretsar, eller att den sociala koden får "de vanliga" människorna att klassificera honom som buse, och därmed fastslås ett utanförskap.

Är det däremot så att föräldrarna är degenererade och döper sina barn till busar, så finns det viss risk att det är uppfostran eller interfamiljär påverkan som bidrar till det antisociala beteendet. Image

Det har tydligen forskats lite i det här också:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Y-namn
Last edited by hakan on 27 Jan 2008, 00:29, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad

Namn

Post by rex »

on 01/26/2008 at 21:51:58, Hakan wrote:Jimmy var det en gammal klasskamrat som hette, han blev heroinist. Jonny var en buse som var en kompis kusin, han blev kåkfarare. Jag är skeptisk till någon neutralisering. Image [/quote]

Ja,jag också,jag ville bara släta över lite Image
wiking
Levertransplanterad

Namn

Post by wiking »

Det blir nog en Emil.
Återkommer om det blir några ändringar Image
ozzman
Levertransplanterad

Namn

Post by ozzman »

När jag tänkte på y-namn och om det är mycket pack som har sådana namn så kom jag att tänka på att av de jag känner till som kan betecknas som patrask så är namnet Lars kraftigt överrepresenterat.
Jag kan på rak arm komma på åtminstone fyra stycken Lars som suttit på kåken och/eller knarkat.

Finns det månne någon studie även om detta?

Mitt eget namn slutar på as och det är ju allmänt känt att personer med namn som slutar på as besitter både hög intelligens och har ovanligt stora kukar.
Last edited by ozzman on 27 Jan 2008, 21:30, edited 1 time in total.
hakan
Obotlig alkoholist

Namn

Post by hakan »

Finns det månne någon studie även om detta?

Mitt eget namn slutar på s och det är ju allmänt känt att personer med namn som slutar på s besitter både hög intelligens och har ovanligt stora kukar.
Y-namn tillhör ju en särskild grupp av namn, som låter och är likartat uppbyggda. Namn som slutar på en specifik bokstav saknar helt den grupperingsmöjligheten. SÅ, låt höra nu, hur liten är den? Image
Last edited by hakan on 27 Jan 2008, 21:33, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad

Namn

Post by wiking »

on 01/27/2008 at 21:27:27, Josey Wales wrote:Mitt eget namn slutar på as och det är ju allmänt känt att personer med namn som slutar på as besitter både hög intelligens och har ovanligt stora kukar. [/quote]

Det kan jag intyga Image

hakan
Obotlig alkoholist

Namn

Post by hakan »

Det kan jag intyga Image
Jasså Wiking, brukar du se Joseys kuk ofta? Image
wiking
Levertransplanterad

Namn

Post by wiking »

Hehehehe att jag inte tänkte på den formuleringen före jag postade Image
Mitt namn slutar också as och jag är intelligent och har stor kuk Image
Jungbacka Erik
Site Admin

Namn

Post by Jungbacka Erik »

Hmm. Nu förstår jag varför Stor-Klas heter som han gör Image
ozzman
Levertransplanterad

Namn

Post by ozzman »

on 01/27/2008 at 21:51:20, Hakan wrote:Jasså Wiking, brukar du se Joseys kuk ofta? Image [/quote]

Vi bor ju i närheten av varandra så vi brukar ta en stor stark på gulan och sedan gå ut på baksidan och jämföra orrrrrrrrgan Image
Post Reply