Adjö, farväl

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Adjö, farväl

Post by 2meterhansson »

Nu lämnar jag er ett tag, jag sticker på kryssning (läs fylleresa) till Riga över helgen, återkommer förhoppningsvis på söndag kväll Image
wiking
Levertransplanterad

Adjö, farväl

Post by wiking »

Ha det så trevligt!
Jungbacka Erik
Site Admin

Adjö, farväl

Post by Jungbacka Erik »

Bånn våjach.
uy
Levertransplanterad

Adjö, farväl

Post by uy »

Ha så trevligt. När du kommit hem kan du väl berätta vad som hände på resan om du kommer ihåg något av den. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Adjö, farväl

Post by 2meterhansson »

Ja då var jag hemma igen, och det hände inga skandaler, det blev mest dricka på bussen till Stockholm och på färjan till Riga, på hem resan blev det lugnt. Riga var som jag förväntade mig, dom har samma standard som Tallin hade för 6-7 år sedan, men det syns att dom är på gång, det byggs överallt, och dom försöker att bli västerländska. Var och gick runt lite i den gamla delen av staden, det var ganska intressant, med mycket gamla kyrkor och smala gränder.Jungbacka Erik: Det låg ett gigantiskt fartyg som hette "The world" i hamnen i Riga, och det är väl ett fartyg som åker jorden runt, men seglar det under finsk flagg, det var nämligen finska flaggor överallt på det.
Jungbacka Erik
Site Admin

Adjö, farväl

Post by Jungbacka Erik »

The World borde segla under Bahamas flagga men fartyget besökte Finland i somras så därav kanske dom finska flaggorna.
ozzman
Levertransplanterad

Adjö, farväl

Post by ozzman »

Jungbacka Erik wrote:The World borde segla under Bahamas flagga men fartyget besökte Finland i somras så därav kanske dom finska flaggorna.
Är det inte byggt i Finland?
Jungbacka Erik
Site Admin

Adjö, farväl

Post by Jungbacka Erik »

Nej, The World är byggt i Norge. Däremot är en massa andra fartyg som M/S Freedom of the Seas och Explorer of the seas byggda i Finland.
ozzman
Levertransplanterad

Adjö, farväl

Post by ozzman »

Jungbacka Erik wrote:Nej, The World är byggt i Norge. Däremot är en massa andra fartyg som M/S Freedom of the Seas och Explorer of the seas byggda i Finland.
Aha, ja jag såg på TV att det i stort sett bara var i Finland och Tyskland som de kunde bygga de där riktiga monstren och jag förväxlade nog The world med de andra jollarna.

Jungbacka Erik
Site Admin

Adjö, farväl

Post by Jungbacka Erik »

Jo, så måste det ha varit.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Adjö, farväl

Post by gammalhardrockare »

2meterhansson:

Jag har varit mycket i Tallinn och Riga och tvärtemot dig så måste jag säga att jag tycker att Riga är mycket renare och mer välordnat. Tallinn däremot är roligare på något sätt.
Jag var t o m i dessa städer när de var riktigt öststat, när jag jobbade på båtar, och då var det faktiskt mer exotiskt och spännande att gå iland än vad det är idag. Billigare var det också. Man kunde supa sig full, åka taxi en hel dag och träffa trevliga kvinnor för ca en hundring. Idag går det väl på det tredubbla är jag rädd.
Jungbacka Erik
Site Admin

Adjö, farväl

Post by Jungbacka Erik »

Nåja, 300 kr för att åka taxi en hel dag och träffa fruntimmer låter nog ganska överkomligt det också Image
Post Reply